![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hehe, nei er visst ikke ett ukjent fenomen dette her sies det.
Ellers går kurset utmerket, takk som spør ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Neida, det gjorde han sikkert ikke. Men han kunne åpnet fordøra igjen og sluppet oss på istedenfor å bare kjøre. Nå sa han også før vi reiste ut at det kom ny ekstrabuss som skulle gå med det samme alle var ombord. Og riktignok kom det ekstrabuss, men sjåføren der nektet å kjøre før etter 15 minutter (som var rutetid for neste igjen).
Vi har tross alt betalt for denne tjenesten som vi ikke får (vel, ikke jeg, men jeg tør påstå at det ikke var min feil), og å sette igjen en rasende folkemasse på en holdeplass slik er lite lurt spør du meg. Forøvrig var det en som hoppet ut foran bussen idet han kjørte ut ifra Majorstua, og han nektet å flytte seg før døra gikk opp (noe som tok 30-60 sekunder tipper jeg, mens trafikken stod, og sjåføren hang på busstuta). Jeg gikk også bort til døra når den ble åpnet, og da fikk jeg kjeft for å ha hindre offentlig transport :-D (enda jeg stod på holdeplassen og hadde ikke gjort noe som helst). Forøvrig kom ingen av oss på igjen selv da heller. Sjåføren lirte av seg endel dritt, smalt igjen døra og kjørte. At det kan være ett teknisk problem med bussen har jeg ingen vanskeligheter med å forstå, og jeg er sikker på at sjåføren var enda mere oppgitt over problemet enn oss. Men du "hiver" ikke av folk, for å "smelle døra i trynet" på dem og kjøre avgårde. Da får du heller åpne igjen og la de som gikk av komme på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SL/Oslo Sporveier prøver jeg å unngå så langt som mulig, nå heter det vel ikke det heller lenger men det orginale fine navnet Ruter. Sykkel er faktisk praktisk og enkelt innen Oslo bare man passer på den. Og vi venter fortsatt på flexus. Kanskje når man blir pensjonist har de klart å sette det i gang...
![]() |
#45 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
http://www.sporveien.no/Kundesenter/128/ Quote:
Quote:
![]() Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Joda, var klar over det med taxi, og jeg prøvde ikke det selv. Men overhørte andre som bestillte taxi, men som aldri dukket opp. Det kom noen taxi'er (4-5 stk vil jeg tippe) som ble fyllt opp. Men etter den tid dukket det ikke opp flere taxier, så jeg vil anta at det var "tomt".
Og vi var fortsatt noen titalls stykker som ventet ![]() Men takker for linken til klageskjemaet, det skal benyttes ![]() Forøvrig: om det skulle være noen sjåfører i Oslo sporveier her så er det ikke dere jeg er ute etter. Tvert imot har de fleste sjåførene vært hyggelige og imøtekommende (billettsystemet virker desverre ikke, men bare sett deg du), unntaket var drittsekken idag som "heiv ut" folk og reiste. Men han trenger ikke være redd for at han ikke skal få høre hva jeg synes om slik måte å "løse problemer" på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Er det rart det er mye biltrafikk i oslo sier jeg ![]() Hører rykter om at prisen på månedskort osv skal ned nå. Hva mener dere som reiser med denne driten daglig. Vil det hjelpe for å få flere til å reise kollektivt, eller hadde det vært bedre og lagt på månedsprisen med 100,- kr og heller fått ting til å gå noenlunde i rute ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg fatter ikke hvilket billettsystem det er snakk om. Det finnes ikke noe elektronisk billettsystem i Oslo Sporveier. Det er mekanisk og manuelt. Du får enten stempel av sjåføren, eller så får du datostempel av en oransj boks. Det vil jeg ikke kalle et billettsystem.
Men, dette bekrefter jo at det ikke er enkelt for bønder i byen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I Oslo er det langt i fra de fleste (røde) bussene som har ny billettmaskin. De nyeste bussene som kjøres av Norgesbuss (bl.a. på linje 28) har ny maskin som brukes til å selge papirbilletter.
SL-bussene (de grønne) har vel ny billettmaskin alle sammen nå.
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og derfor koster enkeltbilletter 30 på bussen, og 22 hos kommisjonær/automat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mens vi er inne på kollektivtrafikk i Oslo. Kan man fortsatt bruke Flytogbilletten ombord i T-banen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Høres ut som om dette blir et dyrt kurs for deg TAL, ratingen er vel ikke gratis den heller så
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva med å gjøre dette om til en sticky???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Flyklapper
|
![]()
Tar vi med 90-tallets fallerte prosjekt er det dermed brukt nærmere 600 millioner kroner de siste 21 årene på å skaffe deg og meg en moderne reisehverdag.
http://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle2241586.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
N/A
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Når det gjelder 90-tallets fallerte prosjekt må man ta med i regnestykket at det eneste utstyret Sporveien kjøpte den gangen (innenfor prosjektet) er billettautomatene som fortsatt brukes på T-banen (og en rekke buss- og trikkeholdeplasser), noe som aldeles ikke var bortkastet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz i BGO - gangbru, buss eller til fots? | Stoarn | Småprat | 10 | 28-05-2015 16:52 |
Liten BA-buss til ENZV 5/9-10 | krølle | Flyforum | 20 | 05-09-2010 11:11 |
Til Trondhjem i buss | imm | Flyforum | 6 | 23-09-2007 23:53 |
Tilbudt buss fra Kirkenes til Oslo | LCH78 | Småprat | 23 | 09-07-2007 11:11 |
Buss fra terminalen i CPH til Flyvergrillen | CK | Flyforum | 7 | 09-11-2004 16:43 |