![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Frankrikes president Nicolas Sarkozy vurderer søksmål mot Ryanair, som har brukt et fotografi av Sarkozy og kjæresten Carla Bruni i en reklame. Dermed bli det ny blest om det allerede skandaleombruste forholdet.
Billigflyselskapet viser et smilende kjærestepar, med en tankeboble over Brunis hode der det står: «Med Ryanair kan hele familien komme til bryllupet mitt». Fullstendig uakseptabelt, mener Sarkozys medarbeidere Kilde e24.no
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Presidenten vant over Ryanair: http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2238707.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Etter min mening er det alldeles latterlig at presidenten gjør dette. Nå har han så til de grader inntil de parodiske gjort hele verden kjent med sitt forhold til Bruni. At en bedrift da gjør litt humor ut av dette og det får presidenten til å bli sint og gå til rettssak- det er etter min mening ganske utrolig.
![]() Her får Ryanair min fulle støtte! Det er godt at de siste tallene fra Frankrike tyder på at heller ikke det franske folk har sansen for den type jetset- profilering som Sarkozy har drevet med de siste ukene. Populariteten hans er gått dramatisk ned. Og nå skal han fortelle det franske folk at de må jobbe mer og tåle mindre i pensjon. Good luck! ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Alle som går til sak mot Ryanair og VINNER - fortjener ros!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Browncoat
|
![]()
Joda....men den saken der burde være åpnebart at de vant.
Men det vet vel scanairs jurist mer om ![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Enig, det jeg skrev der var i et svakt OG irritabelt øyeblikk. Slikt kan, men skal helst ikke, skje.
![]() ![]() Jeg står fast på at jeg synes Sarkozy var vel hårsår og med sin profil burde tåle dette fra Ryanair. Men alt det andre var bare tull. Sånn kan det gå... ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kunne ikke vært mere ENIG !!! Skulle nesten sendt blomster til Sarkozy !
![]() ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
60.000 Euro. Det var billig reklamekampanje det...
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hvorfor er motstanden mot Ryanair så voldsom her på forumet? Er det ikke et flyselskap man får det man betaler for som med alt annet? De som jobber i firmaet har jo valgt dette selv (hvis det er de det er synd på).
Har aldri prøvd det selv - men hadde ikke hatt noe mot det hvis man skulle kjøre lav-budsjett.. Billigere produkter er jo stort sett dårligere... (Har man kjøpt seg en AUDI så kan man ikke klage i ettertid ;-) Måten de sniker til seg gratis reklame på er jo en og alene genialt. Jeg er glad selskaper som Ryanair finnes - og får ned prisene generelt på flyreiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og vinneren er : Ryanair ;-)
De er til tider helt geniale med å skaffe seg enorm blest rundt de markedsaktiviteter de gjør, som i sum er mange ganger mer verdt enn selve annonsen de har laget med eller uten samtykke av de som er avbildet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hos mig är det deras ytterst tveksamma marknadsföringsmetoder som får mig att avsky bolaget. Jag är enig med Someone att jag inte hade sett med blida ögon på om jag blev använd i en av deras kampanjer utan mitt godkännande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Selv om jeg er enig at det var en dårlig kampanje selv |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Jeg må si at jeg koser meg litt over hvor mye journalister (både tilhengere og motstandere) osv. biter på dette da og gir de den reklamen de ønsker.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette dreier seg vel om det mer prinsipielle for Sarkozy. Det passer seg ikke for en president å være knyttet til et selskap på en slik måte. Han må si klart ifra at han ikke har samtykket til å stille opp på noe slikt. Det hadde vært svært upassende om Stoltenberg eller Kongen stilte opp i en reklamekampanje og de ville om de ikke hadde gått til søksmål ganske sikkert bedt om få slike bilder fjernet sporenstreks.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
och vi ser vad förra statsministern i Sverige Göran Persson och f.d. utrikesminister Laila Freivalds gjorde då dessa två blev "profilerade" av Ryanair.
Jag hade varit lika förbannad på SAS eller DY om dessa bolag hade försökt sig på en liknande kampanj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ufattelig at noen gidder å bry seg om slike ting. Er man kjendis på en eller annen måte må man finne seg i å bli tøyset litt med. Enten det er å bli tegnet karikaturer av i aviser, skrevet litt om i sladreaviser, tøyset med på humorprogrammer på tv og radio osv osv. At noen gidder å hisse seg opp over en humoristisk ment reklame, det er over min fatteevne.
Hva skulle ikke det norkse kongehuset og medlemmer av regjering sagt om hva Otto Jespersens bruk av deres gode navn og rykte? Eller KLM (trioen Kirkevaag, Lystad og Mjøen - ikke Royal Dutch) sin harselering med kjente personer? Nei, nok en gang henges Ryanair ut for ting som burde være en liten fillesak, og knapt nok det. Og nok en gang kan de gni seg i hendene over å få masse publisitet til en svært rimelig penge. De gnir seg nok i hendene i Dublin.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Nå er du nødt til å skille mellom det som du kommer med her og bruk av kommersiell reklame ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air sarkozy one | kekker | Flyforum | 7 | 11-11-2010 15:01 |
Sarkozy kjøper superfett fly | Trety | Flyforum | 17 | 24-04-2009 15:15 |
Frankrikes fotballhelter strandet på Flesland | G-COLE | Flyforum | 8 | 13-10-2007 17:15 |
Dropper søksmål mot pilotene | Hurum | Flyforum | 0 | 22-02-2006 08:02 |