![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
SAS-konsernet vil kjøpe nye regionalfly fra den kanadiske produsenten Bombardier dersom prisen per fly står i forhold til det erstatningskravet SAS vurderer.
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1308708.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Location: Jessheim
Posts: 389
|
![]()
Vil Widerøe måtte vente på at sas skal få sine 27 fly på plass før widerøe får sine? eller vil widerøe bli prioritert?
__________________
Opportunity never knocks twice at any man's door. ![]() Last edited by LN-Q; 06-02-2008 at 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Tror man skal lese dette slik at WF = SAS , ikke at man må si SAS og WF hver gang man nevner Bombardier .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
|
![]() Quote:
Hvordan skal de få solgt fly som er "farlige å fly" ? Forøvrig mener jeg at WF må få starte flyvninger med Q 400 ASAP.
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Location: Jessheim
Posts: 389
|
![]()
Jeg tenkte fra konsernet sin side.... ikke fra bombardier....
__________________
Opportunity never knocks twice at any man's door. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Står det noe sted at SAS skal ha CRJ og WF Q'en? Bare lurer, intet negativt ment (-:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
WF sin første Q400 på vingene igjen, blir nok den som står hos fabrikken i Canada. Kanskje vi ser den i luften i løpet av mars. De som står på bakken her hjemme skal selges. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,332
|
![]()
Hvordan kan man leve med en "illjoal" ledelse i WF som allerede snakker om at de skal fly Q400 mens ledelsen i SAS sier noe annet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
REDD Widerøe må forholde seg til SAS bestemmer seg for
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Selvfølgelig. De er jo eid av SAS.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Q400 i WF, RJ i SAS. Er ikke atomatikk i at WF må velge det samme som SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Men hva venter de på? Hvorfor flyr ikke Widerøe Q400 i dag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
Fordi dette har blitt litt komplisert ![]() MEN det er ikke bare å hoste opp nye Q400. Køen av flyselskaper som venter på sine fly fra Kanada er lang, og et eller annet sted inni der er WF. En mulighet for å speede opp prosessen kan være å kjøpe seg lenger frem i køen ved å tilby salg av WFs Q400. Det kan bli litt win win ettersom to selskaper da får flyene sine tidligere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
...og som allerede nevnt, så er ikke forhandlingene med Bombardier helt ferdige ennå. I løpet av noen dager (sies det), skal ting være på plass og da kommer det vel mer informasjon fra SAS/WF om hva som skjer, tidsplaner osv osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
|
![]()
WF tjener faktisk penger og med Q 400 raskest mulig i drift kan de tjene mere penger. Tror SAS konsernet trenger virksomheter som bidrar !
![]() (Selv om enkelte på Forumet mener min økonomiske forståelse er mangel full).
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS: Klar til ny ekspansion | jefi99 | Flyforum | 33 | 30-07-2011 10:00 |
Reinfeldt , klar til å selge SAS-andel | sail4fun | Flyforum | 9 | 14-09-2010 18:53 |
SAS-medarbejdere klar til fusion | tiemand | Flyforum | 0 | 04-07-2008 15:53 |
Ny SAS Braathens Sjef klar!!! | LN-BIZ | Flyforum | 17 | 09-11-2006 17:02 |
Neste SAS A319 Er Klar. | Airbus 330 | Flyforum | 9 | 18-09-2006 09:51 |