Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-01-2008, 23:30   #21
Gulboble
ScanFlyer Silver
 
Gulboble's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by F35Landing View Post
Tenkte just det samme. Her tror jeg det går an å tjene penger med mating til BOO og TOS.
Da er vi tilbake der vi var og det funka................helt til SAS kom på ideen om å fly Oslo-BDU tur/retur/tur/retur/tur/retur.

Ellers er det typisk sutring å høre fra en typisk NNorge ordfører. Hvis Forsvaret dro ville det ikke gå fly til Bardufoss i det hele tatt.
Gulboble is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2008, 06:57   #22
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Fornuftig av SAS... Morsomt at Norwegian blir monopolist... og så håper jeg at SAS setter inn kapasiteten på mer spennende ruter!
EB is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2008, 10:29   #23
apron
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by wf145 View Post
Og kva med SGSBDU? Skal dei framleis vere der, eller startar DY opp eigenhandling der og? Kanskje dei skal bruke Forsvarets Terminal?
Har Norwegian noe alternativ til SGSBDU da? Hvilke andre groundhandlere er etablert?

Braathens hadde såvidt jeg husker egen GH på BDU. Hvor har de tidligere ansatte tatt veien - gikk alle inn i SGS systemet eller finnes det en potensiell GH gründer med ex-BU kompetanse der?
apron is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2008, 10:52   #24
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by Gulboble View Post
Da er vi tilbake der vi var og det funka................helt til SAS kom på ideen om å fly Oslo-BDU tur/retur/tur/retur/tur/retur.

Ellers er det typisk sutring å høre fra en typisk NNorge ordfører. Hvis Forsvaret dro ville det ikke gå fly til Bardufoss i det hele tatt.
1. Det hadde nok gått fly til Bardufoss. Men det er lite trolig at de hadde vært på 737-størrelse.

2. Siden når ble det ikke en ordførers jobb å stå på for sin egen kommune. Dersom han gjennom å skrike litt opp får et bedre kommunikasjonstilbud til sine innvånere, skal han ikke gjøre det? Det har ingenting med at han er fra N-Norge, det handler om at han gjør jobben sin.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2008, 12:52   #25
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Første tanken som slo meg var QI med en CRJ200. De skal jo samarbeide med SAS om CRJ'er uansett fremover.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2008, 16:10   #26
Vref
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Ellers er det typisk sutring å høre fra en typisk NNorge ordfører. Hvis Forsvaret dro ville det ikke gå fly til Bardufoss i det hele tatt.
1diot.

Stiller meg 100% bak Sukram sine uttalelser. Bardufoss Lufthavn tar seg av trafikken fra Andselv, Øvrebygd, Setermoen, Storsteines, Sørreisa, Finnsnes og Senja. Uten forsvaret gir den ikke grunnlag for flere direktemaskiner til OSL om dagen, men der er nok folk i midt-troms til å forvare ruter både internt i nord-norge og direkte til oslo.

Og Wiggo, på dette området, gjør hva han får betalt for både for Målsev og nabokommunnene sine.
Vref is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2008, 17:07   #27
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Første tanken som slo meg var QI med en CRJ200. De skal jo samarbeide med SAS om CRJ'er uansett fremover.
Vi får nok aldri se QI med CRJ200 fly innenriks i Norge. Da må det i så fall bli rute BDU - CPH, og det er vel lite trolig
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2008, 13:48   #28
apron
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

...........og der var bakketjenestene klare.. Røros blir leverandør

http://www.nordlys.no/nyheter/article3346762.ece
apron is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2008, 14:02   #29
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Første tanken som slo meg var QI med en CRJ200. De skal jo samarbeide med SAS om CRJ'er uansett fremover.
Skal du fly CRJ OSL-BDU maa prisene opp, og det er neppe Bardu-folket villige til aa betale ... Det er dyr operasjon 'per hode'. Vi husker jo hvordan det gikk med LCC'en som proevde dette .. (Independence Air).

CRJ funker paa tynne ruter hvor det er faa alternativer og man kan presse prisene opp.

Men hva skjer med SGS paa BDU? Alle oppsagt?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2008, 14:15   #30
apron
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Men hva skjer med SGS paa BDU? Alle oppsagt?[/QUOTE]

Hva er trafikkgrunnlaget deres etter at SAS slutter å fly? Ser ikke ut som at det er andre schedulerte ruter..
apron is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2008, 14:16   #31
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

De fleste ansatte i SGSBDU får sikkert tilbud om å starte i Røros.
Vede is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2008, 14:49   #32
apron
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

..tja - regner med at SGS førs må foreta en beslutning om hvorvidt de skal være representert på BDU.

Om svaret er "nei" - deretter tilby ansatte jobb andre steder etter ansiennitetsprinsippet.

Om dagen SGS personell i BDU ikke ønsker å flytte vil de selvfølgelig kunne søke hos Røros.
Uansett ønskes Røros lykke til på BDU - kan si de sprer seg raskt! Hvor vil den neste etableringen komme tro?
apron is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2008, 22:02   #33
Boeing
ScanFlyer Blue
 
Boeing's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Dette kan jo bli interesant. Hvis SGS legger ned på BDU. Hvem skal stå for De-ice tjenesten der? Har Røros kompetanse på dette? eller har Forsvaret folk på dette?
__________________
upcoming flights..

mange
Boeing is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2008, 23:35   #34
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by Boeing View Post
Dette kan jo bli interesant. Hvis SGS legger ned på BDU. Hvem skal stå for De-ice tjenesten der? Har Røros kompetanse på dette? eller har Forsvaret folk på dette?
LOL - det tar jo ikke akkurat aar aa utdanne paa deicing ... mener aa huske at Swissport hadde to dagers kurs da de satte igang paa Seatac ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2008, 23:56   #35
Boeing
ScanFlyer Blue
 
Boeing's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
LOL - det tar jo ikke akkurat aar aa utdanne paa deicing ... mener aa huske at Swissport hadde to dagers kurs da de satte igang paa Seatac ...
Spørsmålet er vel om Røros har et system for dette. Og jo det tar en stund å få god kompetanse på de-icing..
__________________
upcoming flights..

mange
Boeing is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2008, 00:07   #36
F35Landing
ScanFlyer Gold
 
F35Landing's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Trist at SAS forsvinner på Bardufoss.
Når det er sagt; de SGS-ansatte på BDU er de desidert sureste, arrogante og minst serviceinnstilte jeg har vært borti i hele SAS-systemet. Jeg har reist mye derfra, både som "vanlig" passasjer og på ID-billetter. Det var stort sett vanskelig å føle at man faktisk var kunde hver gang man gikk inn døra.
F35Landing is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2008, 01:58   #37
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Er det bestemt at Røros skal starte opp på BDU? Det er vel ikke noe i veien for at SGS skal handle DY-fly? Mener SGS handler DY i ALF, KKN og på LYR da de føy dit. I tillegg er det jo SGSANX og der har det ikke vært et SAS-fly på år og dag. Nå er det WF som flyr der, tidligere har det vært både BX og (ja, nettopp) DY.
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2008, 04:15   #38
iceman
ScanFlyer Blue
 
iceman's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Røros har så vidt jeg vet både system og god kompetanse på deicing.
iceman is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2008, 08:42   #39
Balle Chlorin
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by Boeing View Post
Spørsmålet er vel om Røros har et system for dette. Og jo det tar en stund å få god kompetanse på de-icing..

Greit at vinteren er lang i nord, men med tanke på at de overtar 12. mai, bør det vel være mulig å få tak i deicere før vinteren kommer igjen. Som det ble nevnt litt lenger opp, man trenger vel ikke være NASA aspirant for å deice fly.....
Balle Chlorin is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2008, 10:46   #40
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: En SAS epoke er over/BDU

Quote:
Originally Posted by PSC TOS View Post
Er det bestemt at Røros skal starte opp på BDU?
Ja, DY har valgt Røros på BDU.
TCAS is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY331 BDU-OSL 27/05 OG DY338 OSL-BDU 29/05 nikolai Register- og ATC-Forum 20 22-05-2014 10:22
BDU: DC-10 og C-17 intotheblue Bilder & foto 17 26-03-2012 00:08
Spotteralert BDU! Glenn Flyforum 0 17-08-2009 22:15
DY-regs BDU 02/03 Glenn Register- og ATC-Forum 5 02-03-2009 21:12
Mellomlanding i BDU sukram Flyforum 10 31-03-2008 12:19


All times are GMT +2. The time now is 22:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.