![]() |
|
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 240
|
![]() Quote:
Prøv å fly en ILS der du blir visual på minima for så å brekke av for å lande på en pad ![]() Uansett ville ikke det ha hjulpet med en helipad ved rullebanen. All flyging offshore er IFR, og du er like langt både når det gjelder departure og approach opp mot separasjon fra annen IFR trafikk. En annen side av saken er at ikke alle helikoptre er godkjennt for å lande på helipads (helidekk landing/take off offshore er noe annet). S-92 krever foreksempel normalt 800mtr rullebane for avgang, dette ifm en evt rejected take off. Når det gjelder landing prøver vi som oftest å bruke Y på Flesland dersom forholdene og omstendighetene tillater det. Ved en IFR departure (som 99,99% av avgangene er) må rullebanen selvsagt brukes. En del andre forhold som spiller inn også, les mer i JAR OPS 3. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sirkelrund rullebane | TLS at OSL | Småprat | 19 | 27-03-2017 12:23 |
3. rullebane på Østlandet? | Gulboble | Flyforum | 2 | 04-06-2009 21:09 |
Kort rullebane | bearnick | Flyforum | 7 | 29-07-2008 17:54 |
Planlegger elitefly | sirpjalle | Flyforum | 0 | 05-06-2007 09:33 |
Planlegger superConcorde | DY Tech | Flyforum | 3 | 16-06-2005 13:41 |