Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2008, 20:25   #21
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: Continental Celebrate Airline's First 737-900ER Delivery

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det synes jeg man også merker når man sammenligner 737CL med 737CL. CL virker større, selv om det er et opptisk bedrag, da den ser mer moderne og lysere ut.
Hva er konklusjonen når du sammenligner CL og CL?
Same shit?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 21:07   #22
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Continental Celebrate Airline's First 737-900ER Delivery

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Nå synes jeg at du motsier deg selv. Ratio'en mellom F og Y på en 739ER er ganske lik 752 med 24 F seter (slik de hadde før det ble 16BF), så sjansen for oppgradering burde ikke være så mye dårligere. Likevel foretrekker du en 752 med BF-seter, der sjansen er lik nesten lik null for oppgradering.


Tall liker vi mye bedre enn synsing
Paa Boeing 757 har de full size doerer rett bak F og gjoer at det er generelt mye mer plass aa bevege seg paa enn i en 757 enn det er i en 737. F er ogsaa en helt egen kabin helt skilt fra Y, noe som er hyggelig. Slipper folk luggende frem og tilbake og ingen fra Y bruker F dassen.

Saa selv om tuben er like stor, virker 757 romsligere enn 737.

Paa 757-300 har CO 24 F seter (samme som UA har paa sine 757-200), paa 757-200 16 internasjonale BF seter. 737-900 (som CO stort sett bruker paa trans con naa) har 18 F seter, 737-900ER har 20. Det er klart det er aa foretrekke at det er mest mulig seter i F, dog er jo BF et helt annet produkt enn innenriks US F dersom det er plass og er selvsagt derfor aa foretrekke.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2008, 00:17   #23
erikhb
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 149
Default Re: Continental Celebrate Airline's First 737-900ER Delivery

Kan noe av årsaken være at siden B757 er lengre gir den en sterkere følelse av et større rom?
erikhb is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2008, 07:57   #24
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Continental Celebrate Airline's First 737-900ER Delivery

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det synes jeg man også merker når man sammenligner 737CL med 737NG. NG virker større, selv om det er et opptisk bedrag, da den ser mer moderne og lysere ut.
Helt enig! Men, det har alt å gjøre med interiøret. Fløy LN-RCT ARM-OSL på tirsdag, og den hadde fått de nye setene (som er på RRA/RRB), og det er et lyst og fresht interiør. Nå er det (heldigvis) en stund siden jeg fløy en av de gamle 505/705-maskinene, men der snakker vi en HELT annen verden. Phøy!

men - for å komme back on topic: 739ER er snadderlekker! For en 737-elsker (og stolt av det) er jo denne maskinen den ultimate!
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
757 vs 737-900ER Mjolnir Flyforum 13 16-05-2011 16:59
737-900ER sertifisert av FAA LN-MOW Flyforum 8 23-05-2007 10:58
737-900ER rullet ut ... LN-MOW Flyforum 14 09-08-2006 22:53
Sky Airlines kjøper 737-900ER CK Flyforum 0 09-06-2006 08:09


All times are GMT +2. The time now is 01:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.