![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Takk igjen for alle svar. Er sikkert nokså kostbart å gå der (?), så er det noen som kan tenke seg hvor mye man evt. får i stipend fra staten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
|
![]()
Da høres det ut som den eneste forskjellen mellom FL og ND er at det er sumper og aligatorer her.
Skal også sies at Daytona er lang fra verdens navle.. Blir nok litt liv her i mars-april-mai tidene, da det er spring break, men annet enn det så er det rimelig dødt her også... MTP stipend er det noe en må forhøre seg med lånekassen med.. er noen linjer de støtter, mens andre de ikke gjør det.. bl.a. hos ERAUer det vel bare et par-tre linjer som støttes... Bare et litt OT spm til deg, fattyfingers.. drev tidligere å funderte å ta flygelederutdannelse utenom avinor, men er det riktig at en ikke får jobb i Norge om en gjør det sånn? Last edited by N2630B; 16-01-2008 at 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
Jeg villle derimot søkt hos Eurocontrol. Jobb der noen år og så får du jobb i Norge om det er målet ![]()
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Har nå bestilt brosjyrer fra Embry-Riddle og John D. Odegard. Hvilken skole er regnet som den beste/er det noen som har erfaringer? Hvorfor velge et bachelor-studium istedenfor f. eks PEA?
Last edited by LN-AØR; 20-01-2008 at 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
|
![]()
De to beste er definitivt ERAU og John D. skolene, men hvem av dem er usikkert..
Som pilot i store deler av verden akkurat nå så trenger man ikke noen bachelor grad, men det er fortsatt noen av de større selskapene som har dette som et krav, men ikke nødvendigvis innen aerospace.. En bachelor grad er "kjekt å ha", uansett hvordan man ser på det, men det er en vurdering en må ta selv, eller eventuelt om en ønsker å ta det senere, om man i det hele tatt trenger det.. Personlig kommer jeg til å eventuelt ta en bachelor senere, om jeg skulle noen gang få lyst til å gjøre noe annet.. bli en "deskpilot" eller noe sånn ![]() Men igjen, om du kombinerer bachelor+pilot+instruktør, så kan en greie å opparbeide seg ganske bra med timer.. Dette er jo absolutt positivt, men om det er nødvendig er en helt annen sak. En ting som kan være litt negativt er jo at en bachelor tar 4 år, og industrien er i forandring hver eneste dag, og det er vanskelig å vite om det like stor trang etter piloter om 4 år eller ikke.. men det kan jo gå begge veier. Uansett.. Det å ta en bachelor er noe du må vurdere selv.. Du skal nok greie å få deg en jobb uansett ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Takk for gode svar og tips alle sammen og særlig du N2630B. Får prøve meg i Luftforsvaret først uansett. Hehe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Old School' | LN-MOW | Bilder & foto | 3 | 27-04-2015 18:20 |
TV: Flight Attendant School | sail4fun | Flyforum | 5 | 23-03-2008 07:00 |
Flight Attendant School , | sail4fun | Flyforum | 3 | 20-02-2006 06:58 |