![]() |
|
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er en meget bra skole. Bygningsmateriellet og flyparken er helt på topp, og skulle jeg satset på en bachelor/master innen luftfart så hadde valget falt på UND eller ERAU. Jeg var på omvisning der oppe i 2002, og ble tatt godt vare på. Fikk blandt annet en prøvetur i en ny Piper Arrow.
Det negative med Grand Forks er klimaet. Det er KALDT om vinteren, og jeg vil anta at en av ERAU sine campus har et klima som gjør at det er flere "flydager" pr år. En annen ting å tenke på er at en bachlor kombinert med FAA CPL/IR og instruktørsertifikater på en skole som UND er veldig dyrt. Jeg vil anta at det kommer på ca 1 mill. En billigere løsning, som kan være like bra, er å ta flysertifikatene på en vanlig flyskole, og så ta graden på en extended campus, eller ta graden (dog ikke luftfartsgrad) på et vanlig norsk universitet eller en høyskole. Har man et ønske om å bare jobbe som pilot, holder det med sertifikatene i hånda. Har man et ønske om noe å falle tilbake på, kan det være greit med en annen utdannelse i tillegg. Kanskje bør denne utdannelsen være i noe helt annet enn luftfart, siden man da blir mindre sårbar for nedgangstider i luftfarten... Jeg har iallefall ikke angret på mine valg. ![]() Just my 2 cents |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Old School' | LN-MOW | Bilder & foto | 3 | 27-04-2015 18:20 |
TV: Flight Attendant School | sail4fun | Flyforum | 5 | 23-03-2008 07:00 |
Flight Attendant School , | sail4fun | Flyforum | 3 | 20-02-2006 06:58 |