![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
Som sagt i forrige innlegg: "land at a suitable airport". Det vil si passende, ikke nærmeste. Og du tenker selvsagt helt riktig. Når vi briefer avgang på kortbane med eventuell nødprosedyre er det vanlig å slenge på f.eks en "vi drar til Bodø ved stort sett alle failures bortsett fra brann". Å lande på kortbane på én motor, med feil på flight controls eller annet som påvirker styring, oppbremsing el. er jo å skyte seg i denne berømte foten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
![]() Men stemmer det ja; max flap på en Dash-8 er 35 grader. Brukes alltid på kortbane. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,791
|
![]()
uansett hvor de landa må jeg si pax'en er kald....
Klare å ta mms bilde og gode greier, paps'en fant ikke strikken heller??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Når pappa ikke finner strikken, så er det viktigere at sønnen tar bilder med mobilen sin enn at han hjelper pappa med stikken selvsagt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ang. valg av flyplass ved feil som oppstår i luften: Dersom det er en ikke-kritisk-feil (som f.eks. å miste kabintrykket) så flyr man som regel til nærmeste tekniske base hvor feilen kan fikses på kort tid. Crewet pleier sjelden ta beslutningen alene (dersom valget ikke er opplagt), men forhører seg med selskapets operasjons-/trafikksentral om hva som er best praktisk mulig for selskapet sin del. Og da kan det være mange faktorer som spiller inn, som f.eks. hvordan enklest få pax videre osv osv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ta først på deg masken selv, vent til du har blitt fotografert og hjelp deretter andre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
bt.no har en festlig artikkel på saken, hvor de har en liten faktaboks om flyet:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Et skikkelig kortbanefly med andre ord
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2006
Posts: 540
|
![]() Quote:
Gjelder andre regler angående mobilbruk (regner med at et mms bilde kommer fra mobilen) når det er problemer med flyet... Bare lurer.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,377
|
![]() Quote:
Litt OT, muligens jeg er en gal mann, men jeg har alltid hatt lyst til å oppleve det bare for å vite om hvordan det føles og om de virker ![]() Last edited by Someone; 24-12-2007 at 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2006
Posts: 540
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
evig optimist
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
|
![]()
Synes den pollen dems er så fin jeg, "føler du deg trygg i norske fly" :-)
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
|
![]() Quote:
Har alltid hatt lyst å se et fly med 290 meters vingespenn... ![]() E!
__________________
:: Egil :: wias HQ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Desverre, får ikke plass på kameraet til det vingespennet.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 53
|
![]()
Og VG er seg selv lik: Fly nødlandet på Gardermoen er overskriften. Hadde det vært et SAS fly ville overskriften vært: SAS - fly nødlandet på Gardermoen. De hadde sikkert også lagt til litt mer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,560
|
![]()
Norwegian er et langt ord ... da maa man ha mindre font og det blir ikke like dramatisk ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Når jeg leser om hendelser med fly i media, vet jeg med en gang hvilket selskap det gjelder/ikke gjelder, det er bare å se om media har SAS i overskriften... Og hvor dramatisk overskriften er skrevet.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc) | gustavf | Flyforum | 129 | 27-02-2019 14:29 |
Norwegian Dreamtour med 787 OSL-AGP-OSL i Premium og Economy | Ruby | TripReports | 25 | 16-07-2013 12:04 |
Norwegian 787 OSL-LGW-OSL (Premium) | Thomas | TripReports | 23 | 09-07-2013 15:07 |
Norwegian nødlandet på Sola. | EK 007 | Flyforum | 23 | 01-03-2011 20:11 |
OSL-AMS-OSL med Norwegian | LN-HSS | TripReports | 15 | 24-03-2010 12:02 |