![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og på Dagsrevyen nå i kveld forklarte værtjenesten om temperaturer og tåke, de diskuterte også gunstige plasseringer av flyplasser værmessig og konkluderte med at Fagernes (Leirin) var den best beliggende flyplassen på østlandet...
![]() |
#82 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
+13 i 3000 hørtes mye ut. Men det er +3 grader i 5000 fot, så at det er +13 i 3000 fot tviler jeg på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som fikk med seg den ideelle plasseringen for en flyplass på Dagsrevyen nå?
![]() (Edit: Ja, det ser jeg at noen gjorde.. ![]() Last edited by LN-EIR; 21-12-2007 at 19:25. Reason: Litt for sent ute.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
det er en ting som er ideelt med Leirin, og det er ValdresExpressen (var i hvertfall) tidligere...de kunne stille med 20 busser innenfor en time...noe vi benyttet oss flittig av naar FBU var stengt....Leirin hadde jo ogsaa Pass Polti og Toll & Tull...saa vi kunne ogsaa sende utenlands fly dit.....
![]() |
#86 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal fly til agp i morgen kl 0930. Hvordan ser utsiktene ut for denne flyturen????
![]() |
#87 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiste ut med SK4516 i dag, og ble overrasket over hvor åpent kapteinen kastet dritt på politikerne
![]() Var visst noe om værsituasjonen på Hurum kontra Gardermoen ![]() ![]() Fikk forøvrig strålende god behandling ombord, kontra inne på OSL. Skandale at SAS ikke gjør en dritt for å fikse fire innsjekkingsautomater på en morgen som i dag. Var jævlig mange som ble forbanna da SAS-automatene streiket en etter en fra høyre, mens SAS ikke var å se i nærheten av køområdet. At 05400 (fikk ikke summetone engang, mange som opplevde det) ikke var tilgjengelig på mobil når man ringte fra OSL i 7-8-tiden er vel heller neppe formildende... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ellers kan jeg jo fortelle at siste maskin til Kjevik som skulle gått i går kveld står her enda, men er nå ferdig boardet og klar for litt de-icing, og det samme gjelder kveldsavgangen til Bardufoss, den er til nå drøyt seks timer forsinket.....
![]() |
#90 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er det ikke slik at ved "kriser" så overføres kapasitet fra de øvrige skandinaviske call centre i skandinavia? Burde jo være slik.
Husker da SAS streiket et par år tilbake i tid. Fullstendig kaos på Osl og jeg skulle ut å fly. Million mennesker i kø forran SAS skrankene og umulig å komme frem på telefon til SAS Braathens. Jeg rotet opp nummeret til SAS Sverige og ringte de, fikk svar nesten med en gang og ny billett uten større problemer.
![]() |
#91 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Uff, sånn som dette går det når politikere skal bestemme lokaliseringen av forskjellige innstalasjoner. Valget av Gardermoen kontra Hurum er vel den største skandalen norske politikere har gjennomført. Og hovedskylden ligger vel hos Kjell Opsteh, han burde vært etterforsket av politiet for forfalskning av værrapporter fra Hurum! Etter det jeg husker så var det vel også et mistenkelig dødsfall i forbindelsen med lokaliseringen av ny hovedflyplass??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
...og hadde flyplassen blitt lagt til Hurum, så hadde man nok også opplevd der fra tid til annen at Hurumlandet hadde hatt dårlig vær, mens Gardermoen hadde hatt finvær. Og da hadde selvfølgelig alle som var imot Hurum kommet med den samme kritikken
![]() Hvor mange dager i året siden oppstarten for 9 år siden har det vært så store værproblemer på OSL at det oppstår kaos som de siste dagene? Jeg mistenker svært få dager... Og så man kan jo begynne å se på hvor stor trafikk det er på OSL i dag i forhold til hva den egentlig var dimensjonert for da den ble bygget. Det ville kanskje gått mye bedre dersom ny terminal allerede hadde vært på plass? Luftrommet hadde selvfølgelig hatt de samme begrensningene, men med mindre kø ved innsjekk og security ville man nok opplevd at pax kom seg frem til riktig gate til riktig tid og at flyene ville gått med flere pax ombord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Min "personlige rekord" for inversjon ble forøvrig satt på Bardufoss. En vinterdag var det -23 på bakken og 0 grader i 1500 fot. Da føler man seg litt snytt når man må fryse #¤%&¤ av seg nede i kuldegropa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det garanterer jo ikke noe bedre resultat av den grunn, for det vil likevel finnes mange forskjellige meninger! Enhver beslutning baserer seg på faglig grunnlag OG personlig mening. Det gjelder selv om du er såkalt profesjonell innenfor et fagfelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjell Opseths me.........
![]() |
#98 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men ved valget av Gardermoen spilte distriktspolitikk en vesentlig rolle, og ikke så mye det forretningsmessige. Bla, hvor befinner de fleste bedriftene seg: jo syd for Oslo bla langs E 18, og befolkningsgrunnlaget er vanvittig mye større syd enn nord for Oslo, disse grunnene er tatt null hensyn til av politikerne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til dere som jobber på Torp: Er det noen gang problemer med freezing fog der?
Er endel som forsvarer OSL med at det er veldig få dager i året det blir problemer som de siste dagene. Men jeg synes ikke det holder hvis alternativet kunne vært en flyplass helt UTEN slike problemer. Bare tenk hva disse dagene har kostet i alle mulige type utgifter også utenom flyplassområdet. Det må jo dreie seg om millioner av kroner. Og jeg er helt enig med de her som mener valget av Gardermoen stort sett var tuftet på politisk avgjørelse og ikke faglig vurdering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skulle ha hatt Hurum også. Så hadde vi hatt en flystripe på Gardermoen, Hurum, Rygge, og Torp. Det hadde vært noe det!!!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jobber for å redde juletrafikken | AirbusTrond | Flyforum | 29 | 06-10-2010 11:07 |
Tåkeproblem i Kirkenes | cabincruiser | Flyforum | 6 | 05-07-2007 18:12 |