Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-12-2007, 18:55   #1
LN-TAL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2005
Posts: 561
Default Re: Tåkeproblem for juletrafikken.

Norwegian som selskap, norwegian sine fly, og norwegian sine flygere er godkjent for CAT II og IIIa operasjoner (cat IIIa minima på 200m/50ft).

At NG er godkjent for cat IIIc har jeg litt vondt for å tro siden den (såvidt meg bekjent, med forbehold siden jeg ikke har NG kurs enda) ikke har autopilot som kan styre flyet etter landing. Må vel isåfall være krav til HUD og noe greier.

Uansett har ikke Gardermoen (eller noe annen flyplass i hele verden såvidt jeg vet) cat IIIc godkjenning. Men Gardermoen har CAT IIIb. Det betyr at om sikten faller under 200 meter (men er over 50) så kan fortsatt flyselskaper / fly / flygere som er godkjent for cat IIIb fortsette å lande.
LN-TAL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jobber for å redde juletrafikken AirbusTrond Flyforum 29 06-10-2010 11:07
Tåkeproblem i Kirkenes cabincruiser Flyforum 6 05-07-2007 18:12


All times are GMT +2. The time now is 11:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.