Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-12-2007, 16:00   #21
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Junaiten: Here we come again

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Ser ut til at det e dyrere i juli enn i februar.. Billigste jeg finner hos UA, en vei, 11. Juli, er på ca. 767 USD for to personer, eller drøye 4300 NOK.. Om vi ikke bestiller ORD-SFO hos CO, tror jeg ikke vi sparte mer enn en drøy tusenlapp, tilsammen for bege to, og det tror jeg det skal bli vanskelig og slå.. Ellers har hverken Southwest eller Jetblue lagt ut billetter for noe lenger frem enn slutten av mai.. Om Jetblue kan komme med enn bra pris på SFO-JFK innen vi bestiller, kan det hende vi prøver dem, men da må de kjappe seg: Håper på og få bestilt før jul..

Men som det kan sees lenger opp i denne tråden, så kan det forstass skje forandringer: Hva som til slutt blir bestilt, ser vi når vi har bestilt..
hehe... Ja, sommeren er nok litt dyrere enn vinteren. Tenkte ikke så langt, jeg. Men CO gjennomgående er uansett veldig bra
Old 09-12-2007, 16:25   #22
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Uansett, Martin, tenk på open-jaw. Inn SFO og ut LA ( eller omvendt ) og ta leiebil mellom disse på Highway 1.....

CO har mulighet med multiple stop. Stopp en dag eller to i NYC før du fortsetter dersom du har lyst på det. Ev. stop i NYC på veien hjem. Bruk denne:

https://www.continental.com/web/en-U...43&CS=N&POS=NO

Reidar
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2007, 16:50   #23
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Hei Reidar

Er fullstendig klar over open jaw, og muligheten til multi-city booking. Var sånn jeg bestilte den forrige turen min

Planene for denne turen er som følger:
OSL-EWR-ORD: To netter i Chicago

ORD-IAH-SFO: To netter i San Francisco

SFO-EWR: Tre netter i NYC

OSL-EWR:

Bestiller vi alt hos CO, koster det 18172 NOK for begge to.. VI kunne fått det et par hundrelapper billigere, men det passet bedre å fly fra ORD klokken 11, enn 06:00..

Om vi skulle ha bestilt en billett drekte fra ORD til SFO et annet sted, hadde vi sluppet unna med 16972 hos CO.. Det vil si at ORD-IAH-SFO koster oss 1200 NOK, for begge to (eller 600 per pers), hos CO.. Jeg tviler på at man finner noe billigere enn det hos noen andre..

Det eneste som "irriterrer" meg, er at jeg ikke får noen nye flyselskaper eller flytyper, men til gjengjeld, så flyr CO meg nesten rett hjem fra New Jersey: Det vil si 15 min. fra stuedøra mi

Om vi derimot skulle flydd SFO-JFK med Jetblue, og resten med CO, så skal CO ha 18552.. Det er faktisk 380 kroner dyrere enn om vi bestiller SFO-EWR i tillegg.. Det vil si at Jetblue må gi oss penger for at vi skal spare på og fly med dem fra SFO til JFK.. Her finnes det også riktignok billigere alternativer hos CO, men så var det det med tidspunktet, da..

Last edited by Martin; 10-12-2007 at 19:15.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2007, 17:10   #24
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

He he, Martin. Det er så deilig å lande på OSL når man kommer sliten hjem i motsetning til timer med connection i AMS, LHR, CDG og værst av alt FRA !
( Vel værst er vel CDG, men jeg har nå utsjekk på den plassen, og det går fint )

Samme som deg, LST er kun 11 min fra OSL.

Og med CO får du full pott med poeng..... Ikke nødvendig å granske bookingklase-alfabetet mot diverse selskaps poengalfabet.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2007, 17:17   #25
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Har enda til gode å fly direkte EWR-OSL.. Jeg har hatt en booking på den flighten før, men dårlig vær og en liten fuel-stop i Pittsburgh førte til at jeg måtte dra via Portugal.. Men det kan du lese mer om i trip-reporten fra den forrige turen min..

Denne gangen fly vi fra EWR på vei hjem, og ikke via som vi gjorde sist (kom fra LAX), så denne gangen bør vi nok rekke oslo-flyet

Og som du sier: CO hele vegen, gir meg poeng på Flyvende Blå-kontoen, med full pott.. Hadde det ikke vært for at KLAF nulstiller summen av level-miles hvert år, så hadde jeg begynt å nærme meg sølv etter denne turen her..
Old 09-12-2007, 18:27   #26
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Og en annen genial fordel med CO, i forhold til alternativet med SK og VS: Avgang fra OSL 11:25 istedenfor 07:50

Spesielt dagen etter en Springsteen-konsert..
Old 10-12-2007, 13:06   #27
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Og kanskje blir det til og med to daglige CO-avganger til sommeren? Men da bør de snart bestemme seg
Old 10-12-2007, 17:47   #28
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
He he, Martin. Det er så deilig å lande på OSL når man kommer sliten hjem i motsetning til timer med connection i AMS, LHR, CDG og værst av alt FRA !
( Vel værst er vel CDG, men jeg har nå utsjekk på den plassen, og det går fint )

Samme som deg, LST er kun 11 min fra OSL.

Og med CO får du full pott med poeng..... Ikke nødvendig å granske bookingklase-alfabetet mot diverse selskaps poengalfabet.
Gjesp......
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2007, 19:37   #29
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Jeg maa si meg 100% enig med SQ770...etter aa fartet land og strand rundt med Star Alliance har vi ennaa ikke nok poeng til aa oppgradere en vei intercontinentalt, noe vi har etter 2 !! turer t/r med CO til Argentina....naar en i tillegg ser mulighetene for aa oppgradere til C med Untied til/fra Argentina....aa vinne jackport i Lotto er vesentlig lettere....det stod 25 !! paa venteliste til C-Upgrade i Buenos Aires..for oss er det enkelt....Star Alliance er et Gjesp.....verdien er rett og slett ikke paa plass....
Old 11-12-2007, 02:07   #30
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Og da hadde jeg lagt inn et par hotellreservasjoner, sånn jøstinkeis..

I Chicago bestilte jeg hos Hampton Inn & Suites downtown. Bodde der på forrige tur, og var veldig fornøyd..

San Francisco: Hilton Fishermans Wharf. Greie tilbakemeldinger på tripadvisor, og fikk et superior room (de har deluxe og superior. Superior var dyrest) til en overkommelig pris. Som navnet tilsier, ligger det ved Fishermans Wharf, som jeg har forstått er et kjent turistmål i byen.

New York: Hamptons igjen.. Snuste først på et som het Hamptons Manhattan Times Square North, men endte opp på en nede ved Madison Square Garden. De hadde omtrent samme score på tripadvisor, og omtrent samme pris.. Beliggenheten ved Penn Station vant, med tanke på at man kan ta toget til og fra EWR..

Flybilletter ville Marius at jeg skulle vente med til han kom hjem på juleferie, av en eller annen grunn.. Men de er nok bestilt før julaften uansett.. Skjønner ikke hvorfor han ville jeg skulle vente, men jeg får følge med på prisen, og heller legge inn en veto om den skulle begynne å røre på seg..
Old 11-12-2007, 11:26   #31
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Gode valg du har gjort. Hadde selv tenkt på Hilton i San Francisco, slik at jeg kunne få glede av Hinton HHonors Gold VIP-kortet mitt, men endte opp på Best Western Hotel Tomo i Japantown. Et hotell med inspirert av japansk popkultur, må bare bli moro! Fikk god score på Tripadvisor, og dessuten betalte jeg bare 89 dollar natten. I Chicago ble det Radisson - like billig - og med overnattinger på både Radisson og Best Western har jeg nok bonuspoeng på EuroBonus til å reise til Nord-Amerika
Old 11-12-2007, 12:00   #32
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Om det var gode valg, vil vel tiden vise..

Som sagt; Hamptons i Chicago har jeg bare gode erfaringer fra.. Når det gjelder de andre, så fikk de hvertfall gode tilbakemeldinger på tripadvisor...

Vedrørende poeng, så tror jeg faktisk at jeg har en drøss av muligheter, men tar vel hotellene på FB-kortet, samt at jeg akkurat meldte meg inn i HHonors.. Og med HHonors sin "Double-Dip", så får jeg poeng på begge kortene, og med alle flightene i tillegg, så kan jeg snart begynne og bestille award-bookings hos KL/AF Med en Mile per dollar, skulle hotellene gi met snaue toogethalvttusen miles totalt, pluss at CO gir meg over 12000 miles for alle flightene.. Hadde det ikke vært for at Level Miles nullstilles hos FB hvert år, så hadde jeg nesten fått sølvstatus etter dette..
Old 21-12-2007, 00:15   #33
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Og da var alt bestilt

Signatur oppdatert i henhold til bestilling.. Er litt gøy og ha to USA-turer på gang samtidig

Som man kan se, blir det CO all the way.. Det ble til slutt billigst sånn..
Vurderte et alternativ med AF over dammen til JFK for å få med oss Amtrak fra New york til Chicago, men droppet det..

Blir dessverre ikke noe nytt av selskaper og flytyper, men får med meg et par nye flyplasser (IAH og SFO), samt en ny stat (Texas - den teller for meg, selv om vi bare er der noen få timer ).

Flyturen fra SFO til EWR blir en Redeye, og vi får dermed en "ekstra" dag både i SFO, og NYC, siden vi drar fra SFO litt før midnatt, og ankommer EWR rundt klokken åtte neste morgen..

Gleder meg
Old 03-02-2008, 15:11   #34
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Det har sine fordeler å være Scanflyer Silver: Da jeg nettopp sjekket bookingen på co.com, var vi jaggumeg blitt flyttet til rad 16 på OSL-EWR. Stor takk til Learjet

Edit: Nå har vi plutselig fått exit-rowseter hele vegen, nå.. Ser ut til å bli en grei tur dette, nå..

I tillegg kunne CO informere om - med stor rød skrift - at det var gjort en Schedule change, og at jeg måtte trykke på confirm-knappen nederst for å bekrefte at jeg hadde fått med meg dette.. Var dog ikke verre enn at CO38 fra EWR til OSL hadde fått flyttet avgangstiden fra 20:05, til 19:55..

Last edited by Martin; 03-02-2008 at 16:22.
Old 11-02-2008, 19:26   #35
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg maa si meg 100% enig med SQ770...etter aa fartet land og strand rundt med Star Alliance har vi ennaa ikke nok poeng til aa oppgradere en vei intercontinentalt, noe vi har etter 2 !! turer t/r med CO til Argentina....naar en i tillegg ser mulighetene for aa oppgradere til C med Untied til/fra Argentina....aa vinne jackport i Lotto er vesentlig lettere....det stod 25 !! paa venteliste til C-Upgrade i Buenos Aires..for oss er det enkelt....Star Alliance er et Gjesp.....verdien er rett og slett ikke paa plass....
For en som kan hele alfabetet fra mange flyselskaper, lurer jeg på hva du her henviser til.. Det finnes ikke et eneste amerikansk fordelsprogram som ikke minst gir 100% poeng.

Oppgradering med kun poeng hos CO er ikke mulig på internasjonale ruter.

Du må i tillegg til 20K poeng hoste opp en masse spenn: http://www.continental.com/web/en-US...rade/fees.aspx

Hos UA er dette meget enkelt: Kjøp H klasse eller dyrere of du oppgraderer ved bestilling for 30.000 poeng... Regnestykket blir da enkelt: En H billett koster ca. 150 dollar mer t/r på langdistanse. Hos CO må du ut med 400 USD HVER VEI i tillegg til poeng....

Når det gjelder å ha mye folk på oppgraderingslista ved gate, bør vel ikke det komme som en overraskelse for en som bor i USA. I følge et lite reiseforum for frekvente reisende er CO det suverent vanskeligste flyselskapet å oppgradere på....
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2008, 04:50   #36
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Old 16-03-2008, 07:50   #37
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Kan dere stoppe i Houston?
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2008, 13:45   #38
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Houston byr nok dessverre ikke på annet enn flybytte og venting. Har ca. tre timer der, så det blir hvertfall nok tid til å se seg litt om på flyplassen.. Hadde ikke planer om å dra dit i det hele tatt, men når CO ikke flyr direkte ORD-SFO, og andr alternativer koster opptil flere tusenlapper ekstra, så ble routingen sånn..
Old 30-03-2008, 22:17   #39
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

All right!! Det blir en ny flytype: B737-900

Da turen ble bestilt, var det 735 og 738 fordelt på to innenlandsflighter hver.. Den ene 735'en ble for en tid tilbake byttet ut med en 733, og i dag så jeg at 738'ern som skulle fly oss fra IAH til SFO, var byttet ut med en 739!!

Ellers er CO sine nettsider litt merkelig når forandringer skjer: Forrige gang de byttet flytype, Var plutselig setekartene for et par flighter borte, og vi hadde plutselig ingen seter på de flightene det gjaldt. Men, det dukket opp igjen etter ca. et døgn, og vi hadde fortsatt de samme setene; rad 16 på turene over dammen, og rad 14 på alle 737-flightene, som er nødutgangrad på både 733, 735 og 738.. (Man må selvsagt være minst gullkortkunde for og få resevert disse ved bestilling, evt. "kjenne noen" )

I dag derimot: Først var flytypen byttet ut, og vi hadde de originale setene på rad 14.. På 739, sitter de små dørene på rad 15 og 16.. Så, plutselig forsvant setevalgene.. Deretter, dukket det opp en rød skrift som fortalte om en endring i rutetidene, uten at jeg kunne se at noe var forandret. I tillegg var navnene våre byttet om: Marius stod oppført som den som hadde bestilt, og stod oppført med min e-postadresse og mobilnummer, mens jeg var blitt "pax #2". Vi hadde også fått byttet seter..

Etterhvert ble navnene riktige, og sist jeg sjekket var også setekartet på 739'ern på plass. Og vet du hva? Joda, vi var blitt flyttet til rad 16
Old 07-05-2008, 02:56   #40
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

All right..

Må innrømme at jeg begynner å glede meg litt, og konstaterer at nå er det bare et par måneder til avreise..

Satt nettopp og leste gjennom hele trip-reporten fra den første turen min, og der snublet jeg over et hotelltips fra Concorde, som jeg ikke fulgte da, men bestemte meg for å se litt nærmere på: Shelburne Murray Hill New York, som visstnok tilhører Affinia-kjeden. Så ikke verst ut på Tripadvisor, og fant en grei pris på en såkalt Studio Suite med to senger; ca. 1420 dollar for tre netter inkludert Taxes (Eller: Det inkluderer ikke $1,50 per natt i såkalt "unit supplemental tax"). Havnet på et par hundre mer enn prisen vi hadde på Hampton, men skitt au..

De dollarene vi betaler ekstra i NY, sparer vi i SFO: Etter Thomas' tråd i reiseforumet, begynte jeg å snuse litt på The Chancellor Hotel. Hotellet ligger omtrent oppå Union Square, og var billigere enn Hilton som vi allerede hadde booket. Husker ikke nøyaktig prisforskjellen, men jeg tror ikke det blir noe nevneverdig dyrere totalt sett..

Hvorfor? I SFO sparer vi panger, og får istedet bo på et litt mer unikt hotell enn et "anonymt" kjedehotell.. Også betaler vi litt ekstra i NY for omtrent samme grunn.. At jeg nå ikke tjener noen miles på hotellovernattinger i det hele tatt, får så være..

Er fortsatt booket på Hamptons i Chicago, men vi får se hva som evt. skjer der
Reply

Posting Rules