![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Både ja og nei. Man må også huske på avgangs og ankomstider og få hele systemet til å "gå opp". TG sin CPH flight går fra BKK på kvelden og ankommer CPH tidlig på morgenen hvor den står i CPH til midt på dagen før returen til BKK hvor den ankommer klokken 6 om morgenen eller noe slikt. Hadde flyet gått tidligere fra CPH så hadde man ankommet BKK midt på natten noe som heller ikke er gunstig.
Men når man ser på avgangstider fra CPH til BKK så mener jeg SAS er bedre etter min smak. TG går alt for tidlig på dagen og den ene gangen jeg tok den sovnet jeg først over Burma og fikk vel 30-45 min med søvn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hørtes rart ut med Krabi Airline og OSL, så sendte en mail til Jo Kobro. Her er svaret på om de skal begynne å fly:
"Vi har ingen informasjon annet enn det vi leser på deres sider. Det er ingen avtale om noen oppstart i januar eller senere. Vennlig hilsen Jo Kobro" |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Når det gjelder flyturen med CPH-BKK/TG så har jeg flydd denne flere ganger på Premium Economy og det synes jeg er helt topp! Det blir som en dagflygning. Så nyter man mat og drikke underveis, tar en ettermiddagslur og kommer frem til BKK ved midnatt norsk tid. Dette opplegget forutsetter selvfølgelig at man har et hotellrom i BKK man kan gå å legge seg på når man kommer frem. Om man skal i et møte så ødelegger man jo noe i begge ender allikevel om man velger SAS eller TG. Om man velger SAS er får man flere timer på kontoret avreisedagen, men ankommer ikke før ettermiddagen og da får man kanskje ikke gjort så mye den dagen allikevel? Og reiser man med TG kommer man frem om morgenen, og er så trøtt at man kanskje ikke får gjort så mye den dagen allikevel? Så da blir det vel et smaksspørsmål. Jeg skal reise SK til BKK i mars på Biz, og det ser jeg frem til. Jeg er sikker på at reisen vil føles kortere. Minuset med SAS reisen er at jeg kommer ikke videre fra BKK til MNL samme dag ettersom SAS lander så sent på dagen. Dette vil også gjelde for flere asiatiske destinasjoner ut av BKK. Men en overnatting i BKK er jo ikke å forakte, men folk som skal dit i forretningsøyemed har nok ikke tid til det, og vil derfor velge TG så de kommer videre. BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Godt poeng. For TG er det jo langt billigere å bruke SAS til å hente 100 pax enn å sende opp ett av sine egne fly. Dette er jo noe av den samme grunnen til at SAS kuttet ut BKK-SIN, da det er bedre for dem å få feed fra andre selskaper |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bizflyer, du får ta kontakt neste gang du skal på biz-tur til Asia, så kan vi se hva vi kan finne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Samme svar jeg fikk ved henvendelse til OSLs presseavdeling. Har også stilt noen spørsmål i en mail til Krabi-gjengen om hvorfor man i Norge knapt har hørt om dem eller at noen her kan bekrefte at de kommer, venter fortsatt på svar etter to døgn... Spøkefugl-Airline ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() Ellers takk! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel de selger i det minste ikke billetter så ingen blir lurt annet enn skuffede spottere...
![]()
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hvorvidt de kan rullere besetningene som allerede er på stopp i CPH til å fly en rundtur CPH-OSL-CPH vet jeg ikke, men jeg tror ikke dette bør by på annet enn praktiske utfordringer. Det er også betydelige mengder flyfrakt som TG flyr som kommer fra og skal til Norge. I dag går dette i all hovedsak på lastebil til ARN og CPH, og om de kan fly denne tonnasjen på egen kjøl kan også dette bidra til å få økonomi i en slik operasjon. I min grønne ungdom jobbet jeg for TG på ARN, hvor vi delte flight med Paris. Pga gunstige priser fløy vi da betydelige mengder pax lokalt mellom ARN og CDG, og det var flere ganger at det var mellom 200 og 300 påstigende pax på ARN som skulle til Paris. Et slikt scenario tror jeg også vi vil oppleve å se med TG mellom OSL og CPH vv om de finner regnestykket godt nok for å legge inn Oslo i denne slingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og nå har Krabi Airline begynt å utlyse stillinger og lagt ut application forms på http://krabi-airline.com. Kanskje blir det en rute til OSL likevel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De har ogsaa endret bilde og flaate fra 777 til 747
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De burde forandre på nettsiden å
![]() Forferdelige dårlige greier ! Ser ikke mye troverdig ut det selskapet der egentlig ! ![]()
![]() |
#53 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kanskje SAS kommer først - se egen sak på dette forumet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
nettsiden ser ikke så proffesjonelt ut.. den ser amatøraktig ut.. omtrent som hjemmesiden min.. heheh
![]() |
#55 |
Flyklapper
|
![]()
Naa skal man ikke legge vekt paa nettsidene alene .. et selskap som Krabi er trolig fortsatt avhengige av egne resursser, og hvis ikke noen er bedre paa webdesign enn dette .. saa er dette det de har!
Dette gjoer ogsaa at jeg mistenker at de ikke vil satse paa egensalg, men samarbeide med turoperatoerer. Dermed er det heller ikke behov for noen avansert webside. Skal de ha egensalg, maa de legge inn bookingtjeneste, billettering, betaling osv, og da maa de uansett bringe inn profesjonelle folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
TG har to stk. B747-300 som skal vekk så muligens får de kloa i de? Men skal de fly via gamle Don Muang i BKK??
MD11 - King Of The TriHolers Last edited by MD11; 11-01-2008 at 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Såvidt jeg klarte å lese ut av HJEMMEsiden deres skal de fly Don Muang-Krabi-Oslo/Munchen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Trodde den flyplassen kun brukes militært etter at den nye hovedflyplassen åpnet. Men det var vel diskusjoner om å åpne don Muang som en LCC flyplass så vidt jeg husker.
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kontakt til Thai Cargo på OSL | HMWK | Småprat | 3 | 11-06-2017 21:50 |
Thai til Menzies OSL | LN-CMN | Flyforum | 22 | 11-05-2012 15:16 |
Kommer Thai til å bruke A380 til OSL ? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 41 | 03-02-2011 03:19 |
THAI med A380 til OSL? | kimmam | Flyforum | 18 | 02-08-2009 17:39 |
Thai til OSL??? | LN-SUV | Flyforum | 500 | 02-06-2009 21:38 |