![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hvor på OSL befinner denne loungen seg?
Og er det bra utsikt over rullebanen? Mvh. Lars Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Heisen opp i andre etasje ved utgang 36, til venstre.
Utsikt? Nei, ikke akuratt.. du ser vel såvidt fjernpark utland.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men det er en bra lounge, kanskje den beste jeg har vært i. Hva slår vel godt norsk grovbrød med ost og skinke, appelsinjuice og kaffe kl 6 om morgenen? Det finner man ikke alle steder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Norsk grovbrød? Det minner om tiden jeg var på leirskole, og dette var det eneste de hadde å tilby oss til frokost.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Neste år... for da går FB Platinum i søpla!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg har vært i mange rare lounger rundtom, men er alltid best med skikkelig brød og skikkelig pålegg og kald frokost i SAS sine lounger på OSL eller CPH.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg liker OSLounge godt - her er et par bilder:
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Joker
|
![]()
Nå som Emirates kommer med first fra OSL, er det lov å håpe på en liten oppgraderingen av OSL Loungen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Kanskje de kliner til meg litt ekstra servering og god-saker (eget hjørne muligens) på OSL lounge i starten. Litt gul enke hadde jo ikke skadet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Joker
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Joker
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Må si at OSL lounge er blant de bedre kontraktloungene jeg har vært i. Litt varmmat og vin på flaske hadde selvfølgelig gjort seg.
Emirates har vel ordnet egen lounge på Arn, men ikke CPH enda. Er vel ikke plass på Osl før utbyggingen er over. En løsning over non-Schengen slik sas har innenlands ville jo vært ideelt, men der er jo passkontrollen. Loungekvalitet har vel egentlig ikke så mye å si når selskaper skal etablere seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
OSLounge er slett ikke så verst. En oppgradering på cateringen trengs dog. Selv om mange liker grovbrød og norsk ost, er det absolutt ikke alle som gjør det.
Noen påsmurte snitter og litt varm mat hadde gjort seg. Og vin fra dispenser bør definitivt byttes ut med vin på flaske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser man bort i fra eventuelle justeringer av maten, så ser jeg det som usannsynlig at det blir noen store endringer. Såvidt jeg vet har det ikke skjedd andre steder f.eks EK bruker kontrakslounger som f.eks CPH. Siden loungene på OSL er såpass like så er det heller ikke noe særlig konkurranse på loungefronten selskapene i mellom og det er heller lite insentiver til å bruke mye penger på å gjøre det veldig luksuriøst. OSL er neppe interesert i det og da ender man opp i en litt låst situasjon. F.eks EK er neppe interesert i å gi bort mye penger for at OSL skal oppgradere loungen deres da det vil like mye gavne konkurenter som f.eks QR, som da blir "gratispassasjerer" på EK's regning. Samtidig så er alternativet økte loungekostnader hvilket andre selskaper kanskje ikke er interesert i. Ser ikke for Saga Solreiser eller hvem nå som har adgang der er veldig lysne på det, og heller ikke andre selskaper. F.eks BA, som jo ikke engang ønsker å betale for fast track for sine beste kundsr på OSL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Drives ikke alle loungene av samme selskap, eller er det to forskjellige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er vel ikke enig i at OSL Lounge er bra. Det kommer selvfølgelig an på hva man forventer, men i forhold til f.eks BA sine T5-lounger på LHR er både OSLounge og SAS sin lounge på OSL som dårlige skolekantiner.
Synd at det ikke er større konkurranse på OSL når det gjelder lounger. OSLounge kan også bli farlig overfylt når EK kommer. Den er ganske full allerede i dag, spesielt foran ettermiddagsrushet. Det trengs både fysisk utvidelse og kraftig oppgradering på mat og drikke. Noen tørre brødskiver og porsjonspakninger med leverpostei og svett ost holder ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Røkelaksen i OSL Lounge er av udsøkt kvalitet. Ikke noe First Price der!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSLounge adgang med gjest? | Øivind | Flyforum | 9 | 27-10-2008 18:27 |