![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
|
![]()
och igår hade vi OY-KBI på SK410/411
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
SAS Norge flyr jo faktisk 736 til LHR.
Må si jeg ble forundret da jeg så en 736-SAS maskin på LHR nylig. Trodde da faktisk at SAS Norge brukte større materiell dit. Kanskje det er SVG-flyvningene som går med 736? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS Norge bruker vel i hovedsak 738 på London, men 736 forekommer vel også. Øker man antallet avganger, må man gjerne også bruke mindre materiell på enkelte frekvenser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
SAS Norge har ikke økt antall avganger til LHR. Grunnen til at de bruker så smått utstyr er vel at de opplever en mye hardere konkurranse nå enn da det kun var BA og SAS som fløy til London fra Oslo.
Jeg har sett både 735 og 734, samt 736, 73G og 738 bli brukt av SAS på denne ruten. For noen år siden ble det brukt en kombinasjon av MD80 og A321 på denne ruten, men det var før grisene tok over på OSL. Grisene er ingen god erstatning for dette etter min mening. BA har et fortrinn over SAS der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,588
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,368
|
![]()
SAS har jo 2 nye avganger til London City som nok har tatt litt av passasjerene som tidligere fløy til LHR. BA har jo også gått dramatisk ned i flystørrelse på Oslo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Med BA er det omtrent 50/50 A321 og A319. A320 virker det som de har kuttet ut på OSL. Synes det virker som belegget er bra. Som regel er det tilnærmet fullt, også når det blir brukt A321. Både foran og bak gardinet.
Forrige gang jeg var ombord i en BA A321 til LHR, var gardinen ved rad 9. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Airbus 330 og 340 | Fysikeren | Flyteknisk forum | 11 | 20-09-2010 17:49 |
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 | tafpl | Bilder & foto | 30 | 25-04-2010 13:13 |
A-330 og A 340 OSL 19 april 2010 | JanSev | Bilder & foto | 12 | 20-04-2010 16:06 |
Airbus 330/340 nr 1000 levert | Someone | Flyforum | 0 | 01-08-2009 12:14 |
777 vs 330/340 | Dag Viking | Flyforum | 43 | 05-07-2005 22:42 |