Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-11-2007, 18:58   #21
C172
ScanFlyer Gold
 
C172's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
Default Re: Norwegians punktlighet

Kjørte over til BGO idag og hørte flere ganger på radioen at det var problemer pga. tåken. Passasjerene ble oppfordret til å møte som normalt.
C172 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 19:44   #22
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
En annen ting er at OSL ikke er "designet" som en LCC flyplass med korte snutider, 25 minutter som DY har. Man har ikke areal til preboarding og man kan ikke boarde pax og sende de ned i gaten når man samtidig tømmer ankommet fly. Selv om man har gater i 2 etasjer og ankommende pax går opp rulletrappa og bruker "andre etasje". Dette vanskeliggjør raske snutider. Dette er det fullt mulig og gjøre noe med, det er bare viljen det står på fra OSL's side....

Men, like fullt så er det DY som legger opp til at det skal gå...
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 20:06   #23
Spirit
Newcomer
 
Spirit's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 44
Default Re: Norwegians punktlighet

29% ontime for Norwegian nå når kvelden senker seg over osl.
Spirit is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 20:45   #24
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
SAS 107 46 57%
Norwegian 51 37 27%
Widerøe 9 2 78%
Andre selskaper 66 25 62%
Totalt OSL 234 110 53%
Akuratt kommet hjem fra OSL selv, og det har vært ett helvete der oppe og det er det ennå. Tror forresten ikke jeg har gått forbi én gate på utland med DY hvor det IKKE har stått "Ny tid.."
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 20:54   #25
NP-ENGM
Newcomer
 
Join Date: May 2007
Posts: 22
Default Re: Norwegians punktlighet

Røros sliter med lite folk. På morgen skiftet hadde de visst bare 2 til og pushe og 2 til og ta oppstart.. 3 personer med nok kompetanse.. en av de kan begge deler..
Så noe av problemet der.
Og de jobber så godt de kan og gjør jobben bra nok,men mangler folk til og klare raske snu tider. + at det er tåke.
Men Røros trodde dette var lett som bare det og bare starte opp med handling på norges største flyplass,de har gruet seg til denne søndagen hele uka. Kanskje de har skjønt at OSL er stor og at man må ha nok folk,med nok kompetanse.

En annen ting som er synd er at de lar folk få utsjekk litt tidlig.
Det er en som har startet og ta utsjekk på towing, han tok 3 push med tbl i northport med ba folk og fikk utsjekk. Nå skal han begynne med towing. Dette er ca 1 mnd siden han fikk utsjekk på tbl. Og flere ferksinger kommer det visstnok. De har hvertfall sendt folk som har jobbet i litt over 1 mnd til pushback og towing kurs.

Og Røros skal sende 20 stk på kurs for og få vekt og balanse og annet. Og start up. Noen av disse har litt over 1 mnd erfaring.
Vistnok skal 15 av de 20 slutte før jul,fordi de er lei av og løpe fra fly til fly hele tiden de er på jobb. Pga lite folk igjen.

Så du bør kanskje finne 20 stk som har tenkt til og bli lenger enn 1 mnd.
I januar mister de hvertfall 15 til som skal over til Menzies og har allerede signert kontrakt.
Det betyr at de mister 30 stk på under 2 mnd etter oppstarten sin.

Last edited by NP-ENGM; 18-11-2007 at 21:35.
NP-ENGM is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 21:34   #26
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,940
Default Re: Norwegians punktlighet

Det mangler både mannskap og utstyr på ramp. Ufint å si at det er de ansatte som tråkker på gulvet og asfalten det er noe galt med.....
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 21:41   #27
NP-ENGM
Newcomer
 
Join Date: May 2007
Posts: 22
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Det mangler både mannskap og utstyr på ramp. Ufint å si at det er de ansatte som tråkker på gulvet og asfalten det er noe galt med.....
Det er jeg også klar over,men ustyret som mangler er vel el-trekker.. Push utstyr er det massevis av.. Men vet det mangler folk til og gjøre diverse og det legger ikke de som jobber på ramp skjul på. Synd for de kan jobben sin,men ting er dårlig planlagt. Vi sa det før, skaff flere folk og flyene skal gå på rute. Røros lovet også at det skulle være minimum 6 stk. 4 manns lag. Helst 7 stk. Men det kan jo hende det kommer etterhvert.. Men først må de har flere folk så det går ann og ha det..

Hørte Røros var veldig uheldig med el-trekkene.. De skulle vært klare til i over i går. (fredag) men skal være klare til senest neste fredag skjønte jeg.. Synd for noen tar våres når de føler for det. Dere låner 4 men bruker de dere finner.
NP-ENGM is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 21:54   #28
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by NP-ENGM View Post

I januar mister de hvertfall 15 til som skal over til Menzies og har allerede signert kontrakt.
?? Betyr det at alle Proffice-ansatte har 'mistet' jobben og naa er fritt vilt hos handlingselskapene?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 21:59   #29
Bluejuice
ScanFlyer Blue
 
Bluejuice's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
Default Re: Norwegians punktlighet

Jeg er stygt redd for at Norwegian har fått ødelagt sitt gode navn og rykte på osl, detta kan ikke paxen finne seg i. Jeg har aldri sett så mye misnøye den siste tiden når det gjelder NAS (siste året). Er det bakkepersonalet sitt skyld eller er det NAS sin feil. Nå må NAS gjørra noe , og det noe kvikt
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 22:00   #30
NP-ENGM
Newcomer
 
Join Date: May 2007
Posts: 22
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
?? Betyr det at alle Proffice-ansatte har 'mistet' jobben og naa er fritt vilt hos handlingselskapene?
Nei, alle som hadde fast jobb i Proffice fikk fast jobb i Røros.
Disse 15 er de som ikke ble med over til Menzies nå,fordi de ville prøve Røros eller ikke ville gå til Menzies før i Januar.
Men klart det var jo folk som ikke ville til Røros eller Menzies så disse er vel fritt vilt.
Også er det noen som bare vil slutte fordi de skal ut og reise,eller studere.
NP-ENGM is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 22:00   #31
NP-ENGM
Newcomer
 
Join Date: May 2007
Posts: 22
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by Bluejuice View Post
Jeg er stygt redd for at Norwegian har fått ødelagt sitt gode navn og rykte på osl, detta kan ikke paxen finne seg i. Jeg har aldri sett så mye misnøye den siste tiden når det gjelder NAS (siste året). Er det bakkepersonalet sitt skyld eller er det NAS sin feil. Nå må NAS gjørra noe , og det noe kvikt
Veldig veldig enig med deg der. NOENAS gjøre!
NP-ENGM is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 22:06   #32
Bluejuice
ScanFlyer Blue
 
Bluejuice's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
Default Re: Norwegians punktlighet

Kan ikke huske at det var så mye oppstyr da Servisair hadde de
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 22:12   #33
NP-ENGM
Newcomer
 
Join Date: May 2007
Posts: 22
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by Bluejuice View Post
Kan ikke huske at det var så mye oppstyr da Servisair hadde de
Det kan ikke jeg si noen ting om, for det aner jeg ikke.. Men de jeg har pratet med i servisair har sagt at de merket det at de skulle ha og ha,men ga ingen ting tilbake..
NP-ENGM is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 22:17   #34
Spirit
Newcomer
 
Spirit's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 44
Default Re: Norwegians punktlighet

Da Norwegian hadde SA som handlingagent, var vel Norwegian i en god periode. Det er vel blitt en del flere flybevegelser og mer kompleksitet i ruteprogrammet til Norwegian siden da, som gjør at de blir mer sårbare for avvik. Voksesmerter?...Men selvfølgelig kan vel byttene av handlingagent være medvirkende. Tror ikke alt er bare handlingagentenes feil.
Spirit is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 22:23   #35
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,940
Default Re: Norwegians punktlighet

Er noe enig i det, og det store spørsmålet er hva skal gjøres?
Dette vil hjelpe på stasjonsdelayer:
Å ha nok folk og utstyr.
Trapp bak skal bli innført for det klarte aldri SA og NP å få til. I dag er det vanskelig å snu på rute med bare en dør i bruk og fulle fly.
Bedre fasaliteter for pre-boarding.

Flere forslag?

Andre delayer:
Innfasing av 737-800 vil forhåpentligvis gi mindre tekniske forsinkelser, men barnesykdommer er det nok alltid en viss fare for
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 22:29   #36
Bluejuice
ScanFlyer Blue
 
Bluejuice's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
Default Re: Norwegians punktlighet

Jeg tror i bunn og grunn at bakkeoperasjonene og NAS sine krav har gjort lønnsom og knirkefri drift uoppnåelig.
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 23:04   #37
OEriksen
ScanFlyer Blue
 
OEriksen's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Stange
Posts: 134
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Er noe enig i det, og det store spørsmålet er hva skal gjøres?
Dette vil hjelpe på stasjonsdelayer:
Å ha nok folk og utstyr.
Trapp bak skal bli innført for det klarte aldri SA og NP å få til. I dag er det vanskelig å snu på rute med bare en dør i bruk og fulle fly.
Bedre fasaliteter for pre-boarding.

Flere forslag?

Andre delayer:
Innfasing av 737-800 vil forhåpentligvis gi mindre tekniske forsinkelser, men barnesykdommer er det nok alltid en viss fare for
Det tror jeg også. Vi brukte ikke akkurat trapp for mye
Men vi hadde jo nesten ingen som funket heller.
Kan bli en god del bedre med 737-800.
Får håpe at barensykdommene er små og at Røros får ustyret de skal ha.

Quote:
Originally Posted by Bluejuice View Post
Jeg tror i bunn og grunn at bakkeoperasjonene og NAS sine krav har gjort lønnsom og knirkefri drift uoppnåelig.
Du sier noe der. De krever og få,men ingen klarer fordi kravene er for store.
__________________
Slik er det
OEriksen is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 23:14   #38
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Trapp bak skal bli innført for det klarte aldri SA og NP å få til.
Nå var vel ikke saken at SA ikke klarte å få til trapp bak, snarere at Norwegian ikke var villige til å betale prisen for å bruke denne trappa.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 23:18   #39
Trash2000
ScanFlyer Blue
 
Trash2000's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
Default Re: Norwegians punktlighet

Hvilken trapp blir det på de nye maskinene?

Ryanair bl.a. har vel egen trapp på maskinen innebygd, må da gå raskere og være billigere enn at handling skal kjøre ut trapp?
Trash2000 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 23:38   #40
OEriksen
ScanFlyer Blue
 
OEriksen's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Stange
Posts: 134
Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by Trash2000 View Post
Hvilken trapp blir det på de nye maskinene?

Ryanair bl.a. har vel egen trapp på maskinen innebygd, må da gå raskere og være billigere enn at handling skal kjøre ut trapp?
De fleste Norwegian fly har også egen trapp,men den er foran, så er ikke så lett og få brukt den siden de parker på gate med flyet.. Er snakk om trapp bak på flyene.
__________________
Slik er det
OEriksen is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Dagens punktlighet RIBRO Småprat 8 16-05-2013 23:57
Punktlighet vs. troverdighet krølle Flyforum 16 14-10-2010 15:49
Imponerende punktlighet adlerauge Flyforum 11 17-08-2008 23:59
Dagens punktlighet T.K Flyforum 3 14-11-2007 23:07


All times are GMT +2. The time now is 00:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.