![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Og hva skjer hvis noen åpner en dør i lufta - bortsett fra at det blir muligheter for å spasere ut på vingen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
"Forenklet" forklart: Tenk deg at du er inni et rom uten andre åpninger enn døren. Døren er av typen som åpner seg innover og er i tillegg relativt tett. Selv om lufttrykket er den samme på begge sider vil du trenge litt krefter for å åpne den døren, pga at i det øyeblikket du åpner døren vil trykket i rommet bli ørlite høyere enn på utsiden og skape en motstand som du også må "kjempe" imot. Vet det er vanskelig skrevet og forklart, men det er den enkleste måten jeg klarer å forklare det her og nå. Hvis det er noen der ute som kan forklare det bedre så vennligst gjør det. Edit: ser ut til at jeg brukte så lang tid på å skrive svar at det ble forklart før jeg var halvveis ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
|
![]()
Jeg lurer på om dette kan være en historie fra den tiden Farmer var stasjonssjef ved MJF (kanskje enda lengre siden også).
Men ved en anledning hvor flyet sto parkert med inngangsdøren "feil vei" i forhold til hvor passasjerene kom spasserende ut fra terminalbygningen gikk førstemann sporenstriks bort til flyet og åpnet nødutgangsdøren helt fremst på flyet... Har bare fått dette fortalt, men det virket overbevisende da det ble fortalt! Egil
__________________
:: Egil :: wias HQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Det er vel noe rundt 2800kg som holder døren lukket i luften, så jeg hadde ikke giddet
å forsøkt å hindret deg hvis du ville prøve i luften. Vi hadde en testflight for en tid tilbake siden hvor vi åpnet ett cockpitvindu, samt ene servicedøren - i flight! Årsaken var at vi skulle forsøke om det var mulig å lufte ut røyk i cabin på denne måten. Imidlertid virket dette dårlig, ettersom A/C-anlegget produserer så mye overtrykk i cabin at vi ikke fikk noe gjennomtrekk. Ellers hvis BSSW tar med videokameraet sitt på jobb i morgen ettermiddag, så kan vi lage en demonstrasjonsvideo på hvordan man åpner en nødutgang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Har et sony kompaktkamera som det er mulig å ta opp video med, men kvaliteten er deretter. Hvordan går det med det kameraet Speedbird? I så fall vil jeg være kameramann så kan Speedbird være instruktøren ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Tenkte på Sonyen, ja!
Den er MER enn bra nok! Det skal jo på world wide web, så det må komprimeres uansett. Jeg begynner på klokken 18:00 i morgen, vi kan stikke bort litt i forveien. Er på jobb nå, har "lunsj" (nattnmat), har akkurat skiftet dekk nr. 4 på LN-TUL. Ellers er det mye annet å gjøre, er ferdig med 2 S-check'er også. Litt snag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
It's a date
![]() Jeg begyner litt tidligere, 1600, får se om vi får tryllet til noe. Hvis du skulle få tid iløpet av natten så er det en tripreport du, og alle andre her på forumet, må lese: Tripreport fra SQ380 Jeg har bestemt at jeg en dag skal fly SQ bis eller suite på A380
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Er jo fort gjort å lage filmen - tar vel maks 5sek å åpne den fra man sitter i setet.
Best å ikke holde for godt i døren, for da er man sikret forstuelse.. Jeg tenker meg bortover rundt klokken 17, så ser vi hvordan det passer. Hvor lenge jobber du? Jeg skal jobbe samme vakt som i dag - 18:00 til 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,982
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Skal jobbe fra 1600-0200, eller til vi er ferdig med kveldens gjøremål.
Kanskje vi kan vise skikkelig fottøy til bruk på vingen på en B737. Hvordan er det med andre fly hos dere natt til mandag? Er det flere flytyper vi kan vise hvordan man åpner nødutgangene på? MD80/90, F50, B737 CG... UPS 767, Korean 744 ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Masse fly på gang her - kanskje vi har en slide som er utgått på dato også - så kan vi demonstrere det også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Stygt å få utløsningen i ansiktet, ja..
Sist jeg så det, var det en fra gate som var litt ivrig, og sliden var utløst innover i gaten ... resultat - en livredd gate-jente, dør som måtte fixes, samt en del skader i gaten.. Men nå er lunsjen over her - nå skal jeg skifte en cockpit-stol, deretter en siste S-sjekk og så er det hjem.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Har hørt flere historier om slider som har blitt løst ut på feil sted.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Da har BSSW og meg hatt en runde på OSL og fotografert litt.
Digger den nye 70-300mm VR2 linsa jeg har kjøpt til Nikon'en min! ![]() Ingen NG inne på teknisk akkurat nå, men BSSW kommer innom meg når han er ferdig på jobb, så skal vi få filmet bruk av nødutgang! Men! Har ikke noe sted å laste opp filmen til.. ..og det er vel limit på hvor store filer som kan legges ut som vedlegg? Er det noen som kan tenke seg å avse server plass på en rundt 30MB noen dager? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Du får ikke lagt ut filmer her. Det beste er antageligvis å legge det ut på f.eks. YouTube og linke til dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Blue Islands under vingen til Flybe | RJon | Flyforum | 1 | 12-01-2016 11:32 |
360* view fra vingen til et sjøfly! | LN-HFH | Bilder & foto | 3 | 04-06-2015 22:43 |
Is/rim på vingen. | Cessna182 | Flyteknisk forum | 7 | 20-12-2011 10:45 |
Brakett på vingen til bl. a 737 | gilera | Flyteknisk forum | 16 | 27-10-2010 18:12 |
Kondens over vingen... | atck | Flyforum | 0 | 20-06-2006 19:32 |