![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det slik at man kun kan sjekke inn maks en time før avgang? Finnes det automater - eller kan man gå rett til utgangen når man har kun håndbagasje?
Skal prøve flynordic til tirsdag...må jo holde avstanden til CK ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg har fløyet LF to ganger, og begge ganger var det innsjekk i skranke som gjalt, men sist gang var jo for ett år siden...
Det holder ikke med ett nytt selskap i år, EB - så langt har jeg TO og jeg har planer om to-tre til i løpet av 1. halvår.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vedder på at dere ikke har prøvet det selskapet jeg skal prøve i februar. Jeg skal fly brasilianske GOL mellom Rio og São Paulo. Da kommer jeg opp i 40 selskaper, men det er vel et godt stykke opp til dere, tenker jeg.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sitter ofte selv på flynordic innsjekk, og det er ikke å anbefale en "rett på gate" manøver. Du kan, hvis du har dårlig tid, men ellers bør du sjekke inn. Innsjekk finner sted på C-øya helt nederst mot hovedinngangen, som regel 2 skranker.. en merket "Norwegian Arlanda" og en "flynordic" - det er samme hvem av disse du bruker da det er samme system.. Ellers - 45 minutter før.. !
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Takker...
Jeg møter nok opp i god tid (som vanlig)... CK - året har såvidt begynt å allerede er flynordic og Southwest booket inn - det blir + 2 på en liste hvor jeg allerede ligger foran... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hm, da var jeg ikke så langt bak CK allikevel, satser på flere nye iår, jeg har ennå ikke forsøkt Norwegian og det burde jo ikke være så vanskelig å få til. Hvor mange flyvninger har dere totalt, vet dere det?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det har jeg for lengst gitt opp å telle.... Blir det test av GOL??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Klart det blir test av GOL, det er jo en kort flyvning så så voldsomt mye å skrive blir det vel ikke, men jeg vet at de som et av få lavprisselskaper har gratis servering ombord. Billetten var billig, 107 real, ca. 250 kroner for én vei skal jeg ikke klage på.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
MEN! Er det noen mulighet til å sjekke inn tidligere enn 1 time før avgang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
-2h på flynordic
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Bra... Da kan jeg bestille taxi litt tidligere i morgen tidlig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja og du kan ta med ganske mye bagasje på flynordic!!
Fråga: Hur mycket bagage får jag ta med mig? Svar: Du får ha 30 kg incheckat bagage samt en väska på 8 kg som handbagage med dig med maximum mått på 55 X 40 X 23 cm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Feil!!!
Mulig at du kan sende mye bagasje med flynordic - men ombord var det ikke rare plassen. Små hattehyller og minimalt med plass mellom seteradene. Heldigvis var det kun 49 (det er ikke mange) pax i går morges - så jeg fikk en to-seter alene. Ellers så fløy vi på tid - det gjorde ikke SAS Braathens i går ( idag når jeg fløy SK gikk alt mye bedre) Flynordic hadde hyggelig betjening - men det var utrolig slitt/møkkete ombord. Teppene kan ikke ha blitt støvsuget siden Finnair eide maskinen vi fløy... Pris så er flynordic billigere enn SAS - men ikke mye! Gikk på tid og det er BRA! Flyvertinner på samme alder som hos SAS - men der SAS i dag hadde to vertinner med rødt hår var det mye blondt hos flynordic i går. Med flynordic fløy jeg 08:45 og det var mulig å kjøpe kaffe, muffisn og sprit/tobakk og med SAS fløy jeg hjem 09:10 og det var gratis frokost, kaffe og aviser + benplass. Morsomt å ha fløyet begge selskapene i løpet av et døgn... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Du har muligheten til å sjekke inn mye bagasjen da flyet har et STORT bagasjerom under setene ![]() Er hattehyllene hos flynordic mye mindre ennde var/er på liknende flymodeller hos SAS? (spør av uvitenhet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja... Hattehyllene er av tidlig modell og SAS og sikkert mange andre har byttet ut sine i større modeller senere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Om flynordic ikke har høyere seter ombord enn SAS da (må jo ta forbehold her...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Seteryggen er faktisk kortere (for kort) hos flynordic enn hos SAS...Men flynordic flyr MD80...og man kan godta mye for å fly den fuglen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Merker også at Norwegian har kortere rygg enn SAS, men ikke plagsomt kort. Selv er jeg ikke over 183 så jeg synes det er bedre med litt lavere ryggstoler så en kan se over og få oversikt i kabinen enn å titte inn på "Redningsvest under setet" skiltet på undersiden av en oppslått bordplate.
Men nå har jeg jo skjønt at du er en høy (EB) så da er det vel endel som skal til for at du trives ombord i et fly som ikke er Star alliance. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har alle Star-Alliance høye stolrygger? Tror ikke det...
Britannia var et selskap jeg trivdes veldig godt ombord hos...(...og som hadde gode seter) Verden er visst ikke så sort/hvit... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Tror verden din er ganske svart-hvitt jeg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
To FlyNordic-flighter | FlightDeck | Register- og ATC-Forum | 3 | 19-04-2008 05:31 |
FlyNordic på Sola | Vede | Bilder & foto | 13 | 29-06-2007 01:47 |
flynordic ---> Norwegian | valen | Flyforum | 13 | 10-05-2007 20:38 |
FlyNordic | Airbus 330 | Flyforum | 4 | 31-07-2006 23:51 |
FlyNordic ?? | ENGM RAMP | Flyforum | 8 | 16-02-2006 20:42 |