![]() |
|
![]() |
#28 |
Newcomer
|
![]()
Selvfølgelig kjedelig for NP/Proffice dette her.
Ingen tvil om at det er ledelsen i NP som har blitt problemet for DY i dette tilfdellet. DY har uttrykt ovenfor Proffice at de er tilfredse med de ansatte og ønsker at de fortsetter i RFS. Men her blir det ett par konfikter med en gang. Proffice har kontrakt med NP om leveranse av arbeidskraft. Så vidt jeg vet gjelder denne fortsatt og da må de fortsatt levere arbeidskraft til NP. RFS vil ta over de ansatte i Proffice, noe som selvfølgelig vil være det enkleste, som sikkert fører til en vanlig virksomhetsoverdragelse. Men ved en slik virksomhetsoverdragelse vil jo gjeldende kontrakter følge med Proffice over til RFS. Da kan jo RFS bli stående ansvarlig for å utlevere arbeidskraft til en konkurrent på OSL. Hvis RFS kun inngår avtale med Proffice om innleie av deres arbeidskraft vil jo dette gi Proffice ett _stort_ problem da de ikke har hatt hoder nok å levere til NP til handlingen av både DY og BA. Og nå skal 2 selskaper ha sitt. Men kanskje det mest skremmende for DY/RFS er om ikke alle i Proffice vil over. Menzies har bekreftet ovenfor flere at de tenker å bli på OSL og ikke stikke med halen mellom beina. De sitter jo med BA og etterhvert AY, og det er nok mere på vei. Som tidligere skrevet her skal Menzies ha 50 ansatte. Jeg vil tro tallet blir litt over dette.Og jeg vet at det er sannsynlighet for at mange av de som har vært med NP/Proffice fra starten av som nå øyner muligheten til å bli kvitt Proffice og heller begynne med blanke ark i Menzies for deretter ha muligheten til å bygge stein på stein med folk som kan å drive handling. Hva gjør RFS da om det kun er "vikarpoolen" somgfår over, altså hele den gjengen som innehar ingen/minimalt med kompetanse ? Og en siste ting er at RFS har fått den samme kontrakten som det NP hadde. Nå får vi da det endelig ett svar på om det er mulig å drive handling så billig. Jeg personlig tror ikke det kommer til å gå så lenge DY betaler 50-øringer og krever å få 10-kroninger tilbake. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye Norwegian dekaler fra Lima November | rhusberg | Samlerhjørnet | 0 | 12-12-2016 08:50 |
Norwegian legger ned direkteruten RYG-TOS fra november? | Glenn | Flyforum | 1 | 07-07-2010 19:40 |
Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick på Værnes-London-ruten | MartinL | Flyforum | 6 | 20-01-2010 10:06 |
Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick fra Bergen | jb1 | Flyforum | 17 | 19-06-2008 18:49 |
Norwegian øker kraftig i Stavanger fra november . | linium | Flyforum | 4 | 30-10-2007 16:30 |