![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,316
|
![]()
Joda mulig det, men dette er jo også litt ut som tåkelegging fra SAS sin side. Men det hjelper jo heller ikke at artikkelen er dårlig skrevet og får det til å høres ut som om SAS skal bli ett rent business selskap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Selvfoelgelig vil ikke SAS bekrefte noe slikt. Det ville vaert skadelig for selskapet.
Imidlertid ser jeg et moenster og velger aa holde meg noeytralt positiv inntil det kommer noe offisielt. Mats vil uansett ha et press paa seg til aa gjoere noe drastisk, og jeg tror neppe han slepper seg 'lengre nedover' naar det gjelder transport av 'uvaskede masser'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Nå vet vi vel ikke om dette stemmer enda, men det ser positivt ut. Det er dog meget lite som skal til for å gjøre SAS til et bra flyselskap igjen.
Bonusprogrammet bør stå høyt på listen, bare på meg har SAS tapt hundretusenvis av kroner siden de endret Eurobonus. Deretter bør de servere frokost (frokost holder for meg, samt en lite snacks pose senere på dagen) + gratis drikke på innenriks og europa flygningene i Y. Kan ikke i min villeste fantasi se at det medfører store kostnadene i forhold til omsetningen. SAS velger vel heller å se på det å gi gratis mat og drikke som et inntektstap... ![]() Når det gjelder endringer av billetter, er det en tøff nøtt. Jeg ser argumentasjonen at dette vil skremme folk vekk fra fleksible billetter, men om penaltyen blir eksempelvis 100 euro tviler jeg på at det vil få en stor impact på business salget. Janne har selvsagt rett når han sier at du må være helt idiot dersom du kjøper en flex eller C billett som ofte er 5-7 ganger dyrere på europaflygningene. Min strategi er grei: Dersom jeg skal på tur til LHR og har behov for en fleksibel retur, kjøper jeg en billig Y billett t/r med sen avgang på retur datoen. Om jeg blir ferdig tidligere, reiser jeg ut på flyplassen og spør om det er greit at jeg kjører stand by på en tidligere avgang, noe de alltid går med på, gjelder de fleste stasjonene i Europa. Dersom jeg trenger en fleksibel retur dato, kjøper jeg billigst mulig billett t/r og kjøper en ny økonomi billett dersom planene endres, noe de ikke gjør i de fleste tilfeller... En sjelden gang, er det kun flex ledig, har skjedd med meg 1 gang de siste 2 årene.. Ja, jeg har kjøpt EN flex billett, EN vei på europa de siste 2 årene!!! Dette fordi at flex og C på europa flygningene ikke er i nærheten av å gi valuta for pengene.. På innenriks, kjøper jeg billigst billett ut og flex hjem dersom jeg har behov for å endre billetten. Dette fordi prisforskjellen mellom økonomi og flex er mye mindre enn på europaflygningene. Hadde flex kostet 2500 t/r OSL-LHR og C 3500.- hadde jeg selvsagt kjøpt flex eller C. Et godt eksempel er BA som selger restriktive business billetter t/r LHR med 21 dagers forkjøp. litt over 2000 lappen tar de for det t/r med fulle business poeng og tier points. Du må punge ut for evt endringer. Du må jo da være rimelig blåst dersom du velger SAS til London for nesten 8000 bob... Ellers får vi se hva mannen finner på. Det kan umulig bli verre enn det er nå ihvertfall ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
på den annen side sier Morgan Svensson "manager IT solutions" til bransjetidsskriftet Airline Business at SAS kan komme til å ta betalt for manuell innsjekk for selskapets lavpris-pax. Dette vil i følge AB komme i forbindelse med "New Commercial SAS" som innebærer likt produkt innen alle SAS-selskapene (SK)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
SAS var jo tidlig på banen med service honorar på flere hundre kroner dersom du bestiller pr. telefon, de er jo en av få flyselskaper som krever 50 spenn for å booke billetter på nettet... (penger du ikke får tilbake dersom du ønsker en refusjon på 100% refunderbare fullpris billetter) Jeg har IKKE forståelse for at SAS tar 400 spenn for å booke en billett pr. telefon som det ikke er mulig å bestille via deres websider. Derfor kjøper jeg mine "vanskelige billetter" andre steder. Jeg ville vel heller lagt meg på et nivå på ca. 100 lappen pr. billett flatt. Vi snakker igjen om valuta for pengene her. Å betale 400 kroner for å snakke med en dame i 5 minutter, er rimelig stramt spør du meg.. Det er jo verre enn de rammeste 829 numrene ![]() FYI, amerikanske flyselskaper har et telefon booking gebyr på ca. USD 15. Elitemedlemmer på toppnivå slipper å betale denne avgiften. Kanksje noe å tenke på for SAS?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Men det nå er snakk om så mye tillegg og slikt, det jeg ønsker meg er at de kan ta èn pris så man slipper å bli minnet på betaling hele tiden og heller har en fin plansje på nettet som viser at min billett er delt opp i følgende "kostbare" deler.
Det virker veldig billig gjort av selskaper når de skal ha litt for det ene og litt for det andre; gi meg heller en pris og for de som er nyskjerrig så kan de få se hva intern-faktureringen og inndekningen er bygd opp av. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Bare synes denne var grei å ta opp, etter gårsdagens applaudering av billigkonseptet......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Newcomer
Join Date: Sep 2004
Posts: 49
|
![]()
He he. Folk glemmer fort hva de skriver ja... Kanskje sas burde åpnet en side som dette.
http://www.vinglepetter.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Norges mesterskap i stor slalom!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er jo mulig å gjøre begge deler?
SAS styrke sitt business-produkt OG satser på Sol& Sommer og lavpris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,394
|
![]()
Absolutt bra å hente ut mest mulig fra flere segmenter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Foreslår at de gjeninnfører litt service (lett måltid + alkoholfri drikke) til passasjerer på de "klassiske" business-rutene da.
![]() Så kan produktene skille seg enda mer.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slutt for SAS til Kiev? | Doll | Flyforum | 10 | 16-02-2011 14:41 |
SAS legger ut 650 000 billig billetter for salgs | Danny | Flyforum | 1 | 20-08-2009 02:06 |
Slutt på billig business hos Spanair | Someone | Flyforum | 7 | 09-01-2008 13:15 |
SAS landet til slutt | TG923 | Flyforum | 18 | 30-08-2006 21:20 |
SAS fjerner billig-restriksjoner | LN-MOW | Flyforum | 6 | 19-05-2005 16:42 |