![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bra for Norwegian....
men jeg sitter her med en sånn følelse av at jeg ikke vet helt om Norwegian noen gang blir helt fornøyd! De var ikke happy med Servisair, men angret vel bittert da det viste seg at Northport heller ikke holdt mål....klarer Røros dette på 1 mnd ? dagens groundhandling marked er knalltøfft. Vanskelig å få folk, men ikke minst å holde på folk....ingen reisegoder, dårlige arbeidstider, dårlig lønn.... Som sagt blir det trangt på OSL nå....synes det virker rart at "lille" Oslo trenger så mange handlingagenter. Har mine tvil om at Northport eller Menzies er villige til å drifte med kun BA....ser kanskje for meg at om ikke alt for kort tid sitter igjen med SGS, Røros og Servisair jeg....men bare jeg som tenker høyt.:lightbulb |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hørte nettopp (ikke bekreftet fra noen sikker kilde, kun rykte) at Røros ønsker å overta alle de "vanlige" ansatte fra Proffice..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg håper at Røros FS får såpass betalt at de faktisk kan drive på en rasionel og lønnsom måte. Men med den erfaringen de har så gjør de nok det. Spørsmålet er vel hvor fort de klarer å få på plass organisasjonen og rutinene. Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det benyttes et lite antall innleide på TRD, KRS, BOO og TOS i hovedsak til cleaning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
jeg vil i hvertfall gaa over til Roeros
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hva er det igjen av Servisair forresten.. Tar jeg feil, eller deler WF, SA og NPN/Menzies 15% av markedsandelene fra 8.november? ...når krybba er tom biter som kjent hestene. Dette blir en svært spennende utvikling å følge på OSL. Hva skjer med SGS tro - blir de solgt ut? Heia Røros - stå på med norsk gründerånd ![]() Får endelig håpe at godt kvalifiserte folk kjenner sin besøkelsestid. Det trengs for å skape sikre arbeidsplasser ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er ihvertfall ikke de ansatte det staar paa.....heller den mangelfulle ledelse og surr mellom NP Proffice. Har faatt meldinger om at Roeros oensker oss ansatte med paa laget videre saa det er meget positivt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
evig optimist
|
![]()
Jaja, RFS får ha gratulerer, så får vi se hvordan det går. Er vel vanlige mennesker de som jobber i RFS også, og rutine skal settes i system. Klart, de har kompetanse fra andre norske flyplasser og flinke folk der, men nå er jo osl noe større da, og flesteparten skal vel læres opp..
Synes NP har vært flinke til å stå på jeg, selvsagt er det noen som jobber mer og bedre enn andre, men sånn er det hos de andre på betongen og jammen meg ;-) Håper RFS kan ta med seg de nå mest rutinerte fra NP jeg, det er en endel flinke og koselige folk der, hva nå enn enkelte her inne måtte tru. Men men, lykke til alle sammen ![]() ![]()
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det meste er vist i boks, så det blir spennende å se hva det er. Hva som kommer til å skje på OSL fremover blir meget spennende. Vet ikke om det er plass til 5 aktører der, og det ventes jo allerede beslutning om hva som skjer med SGS i forhold til SAS konsernet. Slik det er i dag kan det uansett ikke fortsette lenge. At flyselskapene presser prisene aktørene imellom for heller å betale minste pris enn kvalitet og sikkerhet er litt skremmende spør du meg..... Uansett så kommer nok aktører i hele Europa til enten å bli lagt ned eller kjøpt opp av de store selskapene, for trenden må snu hvis det i det hele tatt skal være lønnsomt å holde på med flyhandling. Det er det liten tvil om når man ser dagens marked, og dette gjelder jo ikke kun OSL/norge, men stort sett hele europa. Følg med videre i den spennende serien "flyhandling" - hvordan ender det ;-) Ha en fortreffelig kveld alle sammen. Vi skrives nok i morgen også ;-) MVH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
Jeg har over lengre tid sett på billigproduktene i forhold til Merkevarer. Et eksempel: Merkevare på fiskeboller: Merkevare kr. 23.00 og boksen inneholder følgende: Torsk/hyse .......................... First Price fiskeboller ( fra Frankrige . Portugal) Kr. 9.90 . innehoilder hvit fisk ( ikke hva slags fisk) osv. Sånn er det med OSL, kjøp det billigste - betalt med peanøtter - få apekatter - dårlig utstyr osv. Kan vi ikke sette kvalitetskrav på utstyr, tjenester, produkter osv, det hjelper ikke å betale med mynt, når kunder forlanger sedler ![]() Men du og jeg - tenker billigst pris t/r .................... Ha en god kveld - dette blir for dumt i lengden. Jan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
...fiskeboller er fiskeboller..
Jegville definitivt gått for den til 9,90 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
N/A
|
![]() Quote:
Forøvrig fikk jeg se en del av Northport sitt utstyr idag, da jeg reiste via OSL, og de hadde mye fint utstyr, av det jeg kunne se... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Samme her! Fint utstyr, flittige ansatte, men tyvärr, dårlig ledelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meget kloke ord, ATC!
No offence, men en trenger ikke å se lengre enn til NP i oppstartfasen. Der kjøpte de jo inn kun traktorer med stag, uten at (tror jeg ihvertfall) de tenkte på hvor komplisert en pushback kommer til å bli når de slenger en stakkars ungdom som sikkert ikke har rygga med en henger engang rett på dem. Men som det så klokt skrives, blir det bare tenkt i inntekt og utgifter, heller enn kvalitet.. dessverre.. Men det har vel blitt normen(/forbannelsen) i dagens samfunn er jeg redd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Forskjellig syn på ting vil det jo alltid være. Jeg ville personlig kjøpt varen jeg vet hva er, og gjør også det... MVH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Vil tro SAS ser fordelen med å beholde SGS tett tett inntil selskapet, ja kanskje til og med hente dem inn i SAS igjen for virkelig å demonstrere at de er en viktig brikke i SAS! Men det blir spennende å se ![]() Egil
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir spennende med BA. Som noen nevnte tidligere i tråden er det muligens ikke er liv laga med kun BA som kunde i NP. BA skulle jo spare masse penger på dette, og nå blir de kanskje tvunget å gå til andre handlingselskap med hatten i hånden, og handlingselskapene kan kreve det de vil/trenger........ Spennende tider
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye Norwegian dekaler fra Lima November | rhusberg | Samlerhjørnet | 0 | 12-12-2016 08:50 |
Norwegian legger ned direkteruten RYG-TOS fra november? | Glenn | Flyforum | 1 | 07-07-2010 19:40 |
Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick på Værnes-London-ruten | MartinL | Flyforum | 6 | 20-01-2010 10:06 |
Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick fra Bergen | jb1 | Flyforum | 17 | 19-06-2008 18:49 |
Norwegian øker kraftig i Stavanger fra november . | linium | Flyforum | 4 | 30-10-2007 16:30 |