![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
SK, LH og de andre store selskap har så mange "interline" avtaler seg i mellom. Mange passajerer er så vant til å reise at de ordner det fint og finner et fly som passer. De passasjerer som ønsker assistanse vil selvfølgelig få den hjelp de trenger. Norwegian satser på god service og ordner opp slik at alle skal bli mest mulig fornøyd. Kundene vil komme seg hjem i morgen!
OPS har nok sett på muligheten med å sende ned et fly for å hente, men kabalen må gå opp med hensyn til hviletid osv.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Merk min smiley.
![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
060707: SVG-AMS KL1200, 737-400 PH-BDW
060707: AMS-JFK KL0643, 777-200 PH-BQO (Newest B777 for KLM) 290707: MSP-AMS NW0042, 3330-300 N816NW (New A330 for NWA) 300707: AMS-SVG KL1199 737-300 PH-BDE Tok du bilder på reisen til USA Vede? Hadde vert flott med en reiserapport i trip-report forumet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Tok noen få bilder av innsiden av flyet på vei bort og på vei hjem. Har ikke fått lagt inn de bildene enda. Men kanskje det kommer en trip report etterhvert. Men kan ikke love en god en slik som du å speedbird og andre lager.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Location: Stange
Posts: 134
|
![]()
Nå er det vel ikke MY-Travel maskina som står i PRG,men KKM.
__________________
Slik er det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 121
|
![]()
RØRENDE å se hvor storsinnet forumet er når DY "driter på draget"------
Glemmer ikke SAS sittt mareritt når SK 925 ble CLD rett før påske----240 pax stuck---Ikke ETT ledig sete over dammen før midt i påsken--20 pers jobbet i time efter time for og finne løsninger---ALLE pax kom frem innen 36 timer etter schedule---DET er forskjellen på en LCC og et nettverks-selskap. Er ikke særlig aktiv på forumet----Dette p g a Forumets slagside og subjektivitet--- Har 30+ års fartstid i SAS --og kjenner industrien , dermed SAS, på godt og ondt. Mye dårlig på managment siden---veldig mye bra på grasrota---inbefattet SGS. No reply--PLSSS |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg synes det var artig å lese "de som har utlegg kan sende kvitteringene til oss å få disse refundert". Å si sånnt kan fort blir svært så kostbart.
Husker den gang jeg jobbet for Star Tour, og vi fikk en stor forsinkelse fra Barbados. Folk kunne gå på restaurant og få dette dekket. Og de gikk på noen av øyas dyreste restauranter, og drakk vin til hundrevis av kroner flaska... Tror nok noen hadde restaurantregninger på godt over tusen kroner, og syntes det var helt naturlig at Star Tour dekte det.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det var vel en gang Kjos sa gang på gang "Det kunne aldri ha skjedd hos oss".
Er disse ordene tatt over hos SAS nå eller? Har SAS alltid et fly de kan sette inn? Eller har andre selskaper alltid plass til SAS sine passasjerer dersom SAS kansellerer? Går alt alltid glatt når SAS kansellerer?
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Nei. Nei. Sånn, da var det besvart. Mer seriøst, jeg har stått med snag et par steder hvor ting ikke har gått helt glatt. Det er ikke ofte, men det skjer. Sist var i januar i Paris for min del hvor løsningen ble: vi upsizer neste avgang om 8 timer og de som ikke er plass til får hotell. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() Poenget var vel bare at selv ikke SAS har et fly på lur alltid. ![]() -A PS: Men det som er moro er at takket være den turen så husker jeg flere av bestningen som har gjort det humor å si hei til de igjen og takke for en aften i Paris... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Godt at "heia bortebanen av Norwegian" endelig fikk en tråd å kaste seg over
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
Husker en liknende hendelse på STN. Da sende DY en maskin ned og hentet PAX samme kvelden. Det var et beredskap crew.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]() Quote:
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Visst kan ting skje, men i min erfaring (og jeg har hatt SGS som handlingagent i min flyselskapskarriære), så er SK/SGS gode til å håndtere IRR. Vede, forskjellen er at SK hadde ordnet alternativ routing UTEN at du måtte betale for det. Det er en s-t-o-r forskjell mellom et ordentlig nettverksselskap håndterer ting som dette, og LCCer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg stusser litt over formuleringen "bare ta vare på kvitteringer så får passasjerene refundert utgiftene sin". Betyr det at om jeg stod fast i Praha, booket meg om til SAS, CSA e.l. på dyre billetter (f.eks. business/økonomi ekstra, siden det vel ofte er vanskelig å finne billige billetter på kort varsel), så ville DY refundert utgiftene? Samt eventuelle utgifter til fine, dyre hoteller i Praha ved behov....? Hvis svaret er ja, så ville det vel vært mye billigere for DY å koordinere dette arbeidet selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
http://www.bt.no/utenriks/article400943.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mekaniker med dårlig dag på jobben | Someone | Småprat | 2 | 06-05-2016 23:47 |
Dårlig dag for crj900 | branserud | Småprat | 0 | 17-10-2012 07:46 |
Etter en dårlig dag på jobben ... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 23-07-2010 16:35 |
En dårlig dag på jobben? | Discus | Flyforum | 5 | 03-06-2008 01:06 |
Har du en dårlig dag? | Falcon | Flyforum | 0 | 18-01-2005 10:42 |