Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 09-07-2007, 09:28   #5
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Default Re: Hjelp til oppsett av Canon 400 og eller Nikon D200

Quote:
Originally posted by tabrenna

Quote:
Originally posted by ATC-flyradar

Hallo, jeg var ned på Fotovideo i Møllergata og de mente at bruk av FOTO og et program som gjorde at Nikon tok bilde hvert 1-10 sekunder og lagret dette.

Jan
Det er jo greit nok, men siden jeg regner med du skal ha dette som en videofil til slutt må du tenke på arbeidet med og sette sammen disse X antall tusen bildene til en video også... Skal du bare ha MASSE bilder fra OSL på en dag er det jo greit og gjøre som du mener har, men skal du ha en video av det, vil jeg tro det enkleste er og bruke ett VIDEOKAMERA til oppaket.. Da vil du også få bildene i ca 720*500 pixler, og ikke druke opp masse unødig plass med og ta ett lass av bilder i 3000*2000 pixler, som du ikke får brukt på en video/tv uansett... For ikke og tenke på rezising av 4320 bilder. (10 sek intervaller * 60 min * 12 timer...)

Quote:
Originally posted by ATC-flyradar
Når det gjelder video - så fikk jeg ikke noe vettu ut av dem.
Når det gjelder video kan du få noe vettu ut av meg..
Eventuelt kan sikkert vår kjære journalist fra Hangar.no også komme med noen innspill her...

Tom A
Enig med deg at store bilder ikke nødvendig. Men ved bruk av et Nikon kamera og en overførsel til en PC .

Andeik skrev følgende på "flyforum":
Hvis du har Nikon kan du bruke Nikon Capture Control på en datamaskin tilkoblet speilrefleks. Da kan den fjernstyres for å ta bilde f.eks. hver time, hvert sekund osv. (dette konfigurerer du selv) sitat slutt:

Tom Andre - det skal vises som en film til slutt men med hastighet så du får med deg dagen på kort tid.

Bilde hvert 10. sekund gir 6 bilder i minuttet - gir 360 bilder i timen og 3600 bilder på 10 timer og hvis den skal vises med 25 bilder pr sekund ( normal film) så vil dette gi 144 sekunder film - 2 minutter og 40 sekunder for hele opptaket på 10 timer.

Kanskje man skal satse på et bilde pr 5 sekund - slik at filmen blir på ca 5 minutter.

Trenger noen flere innput . please help me.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote

Posting Rules