Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2007, 23:52   #101
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Sånn kler man seg ikke på et fly!

Jeg ser heller at mine medpassasjerer er sjuskete kledd enn at de lukter vondt, tar opp HELE overhead til sine mange kolli, prater i mobiltelefonen så høyt at hele kabinen hører det når flyet er på bakken, eller at de er så feite at de stjeler plass fra medpassasjerene.

Shorts er ok å gå i, det er jo bissniss casual i sørstatene:wink (jeg har aldri gjort det, og kommer ikke til å gjøre det heller, med mindre det er øyhopping i karibien!)
Sandaler uten sokker kan jeg derimot styre meg for.
Old 07-06-2007, 00:01   #102
KennethGS
N/A

Quote:
Originally posted by Dag Viking

Sandaler uten sokker kan jeg derimot styre meg for.
Tror ikke jeg ser noe dummere enn sokker i sandalene...

...og ellers så driter jeg igrunn i hva folk har på seg ombord i fly, bare de har noe mer enn ei underbukse på seg...
KennethGS is offline  
Old 07-06-2007, 00:04   #103
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally posted by KennethGS
Tror ikke jeg ser noe dummere enn sokker i sandalene...
Kanskje du er en av de mer sofistikerte her inne?

Bedre at naboen har en hvit sokk enn å se rett på gule tær hvis man skal prøve å innta en eller annen form for mat eller drikke.'

Å ta på seg et par sandaler/tøfler når man har satt seg vel ned i setet på en langtur er ikke den verste følelsen. De er alltid med i carry-on på langtur.
Old 07-06-2007, 00:42   #104
KennethGS
N/A

Quote:

Tviler jeg på, men jeg klarer å tygge og svelge maten uten å la meg påvirke naboens tær... Jeg bryr meg rett og slett ikke...
KennethGS is offline  
Old 07-06-2007, 01:08   #105
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:

Quote:

Tviler jeg på, men jeg klarer å tygge og svelge maten uten å la meg påvirke naboens tær... Jeg bryr meg rett og slett ikke...
Asked and answered
Tommy777 is offline  
Old 07-06-2007, 02:34   #106
KennethGS
N/A

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:

Quote:

Asked and answered
Ja, jeg kan ikke komme på en eneste god grunn til at jeg skal gidde å bry meg, langt mindre irritere meg, over andres valg av antrekk? Det er tross alt så mye annet man kan irritere seg over, om man ikke skal kaste bort tid på å irritere seg over slike bagateller..

Nå som været er nydelig, så er det langt mer artig å irritere seg over hvor latterlig overbeskyttet syklister er i trafikken...
Det burde vært skuddpremie på syklister i tights på veien når det er en sykkelsti rett ved siden av... ...og bonus for å ta de som sykler flere i bredden...
KennethGS is offline  
Old 07-06-2007, 02:46   #107
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:

Quote:

Asked and answered
Ja, jeg kan ikke komme på en eneste god grunn til at jeg skal gidde å bry meg, langt mindre irritere meg, over andres valg av antrekk? Det er tross alt så mye annet man kan irritere seg over, om man ikke skal kaste bort tid på å irritere seg over slike bagateller..

Nå som været er nydelig, så er det langt mer artig å irritere seg over hvor latterlig overbeskyttet syklister er i trafikken...
Det burde vært skuddpremie på syklister i tights på veien når det er en sykkelsti rett ved siden av... ...og bonus for å ta de som sykler flere i bredden...
I utgangspunktet er jeg helt enig med deg

Nå er det sjelden man ser nakne tær på fly i Skandinavia. Dag og jeg kjenner veldig godt til de gule føttene her i USA. Hadde du reist mye her tror jeg du hadde ombestemt deg..
Tommy777 is offline  
Old 07-06-2007, 02:47   #108
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Quote:
"Been there, done that!" Vanket dog ingen premie overhodet, faktisk det motsatte.. *grrr*
Old 07-06-2007, 08:54   #109
Balle Chlorin
ScanFlyer Blue

Det ble litt latter hjemme i stua når vi så en ny SAS reklame på TV i går, hvor 4-5 (SASdamer?), ga en annen dame beskjed om å kle seg litt mer moderne Det blir litt av det samme som når SAS under en av sine streiker for et års tid siden reklamerte på TV og i aviser med at "Du skal altid hjem", mens samtlige fly sto på bakken. Litt uheldige med timingene her.....
Balle Chlorin is offline  
Old 07-06-2007, 09:35   #110
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Ja, jeg kan ikke komme på en eneste god grunn til at jeg skal gidde å bry meg, langt mindre irritere meg, over andres valg av antrekk?
Quote:
Tror ikke jeg ser noe dummere enn sokker i sandalene
Bryr du deg, eller bryr du deg ikke?
Old 07-06-2007, 09:38   #111
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Touché!
Old 07-06-2007, 10:25   #112
WestAir
ScanFlyer Blue

Etter min mening handler dette mye om alder. Selvfølgelig kan en ungdom reise i shorts eller hullete jeans, men når man er over 25 år må man kle seg penere. Ingenting er mer latterlig enn mennesker som forsøker å se yngre ut enn det de er ved å kle seg ungdommelig.
WestAir is offline  
Old 07-06-2007, 10:33   #113
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Hva med å lage en poll her?

Shorts på fly er OK!

Shorts på fly er IKKE OK!

Så ser vi hva som får flertall, og så sender vi SAS resultatet av avstemmingen slik at de kan tilpasse sine kleskoder i henhold til dette!

Enkelt?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline  
Old 07-06-2007, 10:34   #114
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally posted by WestAir

Etter min mening handler dette mye om alder. Selvfølgelig kan en ungdom reise i shorts eller hullete jeans, men når man er over 25 år må man kle seg penere. Ingenting er mer latterlig enn mennesker som forsøker å se yngre ut enn det de er ved å kle seg ungdommelig.
Etter min mening handler dette mye om status. Noen (særlig de som jobber i flyene) synes det å fly er veldig glamorøst, og at man bør kle seg deretter. Passasjerene synes ikke det å fly er glamorøst. Det hører fortiden til. Det har ikke (endel av) de ansatte oppdaget ennå.
Det er bemerkelsesverdig at den kabinansatte har sagt at dette antrekket passet for togreise, ikke for flyreise. Hva er den prinsippielle forskjellen? Ikke skjønner jeg.

IMM
Old 07-06-2007, 10:52   #115
Stian
ScanFlyer Gold

En annen bemerkelsesverdig ting her er at både denne flyverten og purseren insisterte på at det er dresscode ombord i SAS-fly, men SAS-ledelsen sier at noe sånt ikke eksisterer.
Vet ikke de ansatte hva som er praksis i det selskapet de jobber? Eller snakker de mot bedre vitende?
Stian is offline  
Old 07-06-2007, 12:01   #116
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Jeg setter de samme kravene ombord på tog, på restauranter og andre steder der man møter ulike mennesker som du kjenner og/eller ikke kjenner.

Har ingen ting med status å gjøre...det er lenge siden det å være ren og pen var noe som var styrt av klasse...
EB is offline  
Old 07-06-2007, 12:05   #117
Stian
ScanFlyer Gold

Du setter altså krav til hvordan mennesker du omgåes skal kle seg?
Stian is offline  
Old 07-06-2007, 12:11   #118
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally posted by EB

Jeg setter de samme kravene ombord på tog, på restauranter og andre steder der man møter ulike mennesker som du kjenner og/eller ikke kjenner.

Har ingen ting med status å gjøre...det er lenge siden det å være ren og pen var noe som var styrt av klasse...

Du missforstår meg nok litt.
Poenget er at i dette tilfellet mente den kabinansatte at passasjeren var kledd for å kunne dra på tog, men ikke til å dra på fly. Og for meg (og deg) er dette akkurat likestilt. Men ikke for flyverten/flyvertinnen. Og det er det jeg mener med er forskjellen i status: De ansatte ser på det å fly som noe glamorøst, og at man bør kle seg deretter, mens å ta tog ikke er glamorøst, og man derfor kan komme som man vil.
Skjønner du bedre hva jeg mener nå?
For meg er det likegyldig om det er fly, tog, buss eller båt. Jeg kler meg likt uansett.
Og for meg er det også likegyldig hvordan andre kler seg. Innen rimelighetens grenser.
Man kommer ikke i speedo badebukas på flyet, ei heller i butikken eller på toget.

IMM
Old 07-06-2007, 12:40   #119
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Hvis alle tenkte litt selv, så seg i speilet før de gikk ut ville det vel ikke være nødvendig med en slik debatt...
EB is offline  
Old 07-06-2007, 12:50   #120
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Det er sikkert riktig at denne mannen ikke burde vært behnaldet slik han ble, men jeg kan altså ikke unngå å ha betydelig sympati med SAS/mannskapet her. Jeg antar at han var flere hakk verre under flyturen enn da han hadde pyntet seg.

Det dreier seg, som det blir sagt av flere her, om respekt for sine medpassasjerer osv. Selvsagt skal man heller ikke blande seg så veldig borti hva andre synes, men det går grenser. Å høre skrekkhistoriene fra USA virker skremmende! Sånn skal ikke skje!
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline  
Closed Thread

Posting Rules