Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-12-2004, 23:53   #1
Exiz
ScanFlyer Silver

Exiz's Avatar

Default OT: Erfaringer med Tunisia (/Nouvelair Tunisie) ?

Vet det ikke er så veldig flyrelatert, men jeg vet at veldig mange her er godt bereiste, og har vært mange steder, så jeg valgte derfor å poste et par spørsmål her allikevel.

Fant et veldig bra tilbud med Detur til Tunisia, så ser ut som vi drar dit neste uke, men siden vi aldri har vært der så lurer jeg på om noen her har noen erfaringer med landet, hvor man bør bo, hva man bør se/dra til osv...

Lurer også litt på Nouvelair Tunisie som vi visstnok skal fly med, ok selskap?

Exiz is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2004, 17:23   #2
Arrow
ScanFlyer Blue

Arrow's Avatar

Default Replying to Topic 'OT: Erfaringer med Tunisia (/Nouvelair Tunisie) ?'

Min erfraring er at Nouvelair er litt trang, men absolutt bra nok. Tunisia er en fin destinasjon, men bare vær klar over at det er Tunisia, og ikke "Syden".

Detour derimot, synes jeg har en varierende kvalitet. Hvis du ikke får billettene med en gang eller i posten, er det umulig å finne ut hvor man skal hente de på flyplassen.

Men det er verdt å ta en tur for å oppleve noe nytt.
Arrow is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2004, 18:56   #3
Jan H
ScanFlyer Blue

ikke lenge siden TS-INF ogTS-INI var i bodø, chartere INF var helhvit da, men en stund siden...
Old 19-12-2004, 13:46   #4
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Tunisia ikke syden?? Det er jo dét det er - Tunisia er SYDEN, og ikke Afrika. Selv var jeg i Sousse for fire år siden, og ble litt skuffet. Man kunne like gjerne reist til Grand Canaria. Mye masete selgere, mye søppel (ikke digg å svømme blandt bind!), men greit nok. Vi tok en to-dagers "safari" der vi dro ut i Sahara og re på dromedarer, besøkte en oase, hulebyen Matmata (der delere av Star Wars ble spilt inn) og et gammelt romersk amfiteater i El jem (det største gjenværende etter Collosseum). NouvelAir Tunisie var ingen høydare - dårlig service, vond mat (slimte fiskestykke) og lite spennende ombord. Var jeg deg hadde jeg heller satset på Egypt eller Hellas

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2004, 15:40   #5
Exiz
ScanFlyer Silver

Exiz's Avatar

Quote:
Originally posted by CK

Tunisia ikke syden?? Det er jo dét det er - Tunisia er SYDEN, og ikke Afrika. Selv var jeg i Sousse for fire år siden, og ble litt skuffet. Man kunne like gjerne reist til Grand Canaria. Mye masete selgere, mye søppel (ikke digg å svømme blandt bind!), men greit nok. Vi tok en to-dagers "safari" der vi dro ut i Sahara og re på dromedarer, besøkte en oase, hulebyen Matmata (der delere av Star Wars ble spilt inn) og et gammelt romersk amfiteater i El jem (det største gjenværende etter Collosseum). NouvelAir Tunisie var ingen høydare - dårlig service, vond mat (slimte fiskestykke) og lite spennende ombord. Var jeg deg hadde jeg heller satset på Egypt eller Hellas
Hellas var jeg veldig mye når jeg var liten.
Skulle gjerne dratt til Egypt, men det var ingen som klarte å slå Deturs pris til Tunisia.
1395 kroner for en uke inkl. hotell med avreise 25 desember. Det kaller jeg billig.
Exiz is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2004, 15:48   #6
LN-MEH
ScanFlyer Molded

LN-MEH's Avatar

Quote:
Originally posted by Jan H

ikke lenge siden TS-INF ogTS-INI var i bodø, chartere INF var helhvit da, men en stund siden...
TC-INI var i Tromsø i april/mai da var den helhvit.TC-INF kan jeg ikke huske å ha sett her,men TC-INB har vært her i fulle Nouvel Air farger.
Old 20-12-2004, 00:27   #7
Arrow
ScanFlyer Blue

Arrow's Avatar

Quote:
Originally posted by CK

Tunisia ikke syden?? Det er jo dét det er - Tunisia er SYDEN, og ikke Afrika.
Det var derfor jeg satte syden i gåseøyne. Tunisia er ikke det nordmenn kaller "syden". Nordmenns definisjon av syden er oftest Spania, Hellas, Portugal og den slags. Tunisia er en annerledes kultur og må oppleves av den grunn.

Men jeg er enig i CK. velg noe annet hvis man kan.
Arrow is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules