![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
198 seter er det nå i de ombygde A321. Første nødutgang er fortsatt på rad 9 og dermed samme pitch i første kabin, men fra rad 10 og bakover har det blitt trangere. Andre nødutgang er nå på rad 24 mens den var på rad 22 før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Om navnet forsvinner vil nok spøkelse fra Bu tiden henge igjen. Synes jeg aner et snev av Best/back syndromet i det nye konseptet, bare ispett litt sånn internasjonal svung med business på utvalgte flygninger.
Så lenge produktsjefen, skal ikke nevne, så forblir vel en del av den samme røkla hengende. Synes jeg kan forstille meg at de ler langt inn i kvelden. Er glad for at Braathens navnet forsvinner, minner meg om en far som ikke lenger ville vedkjenne seg farskapet |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Leste at det skulle bli rom for 198pax i den nye seat-configen for SAS/DK sine A321 maskiner ja, litt synd - siden det var godt og romslig tidligere. Med 198pax i SAS sine A321, er det faktisk kun ett sete mer - i Novair sine A321-maskiner (i alle fall, før de kommer til å sette inn noen ekstra seter der også).
![]() |
#46 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Setene er smalere,og derved opprettholder man samme pitch som tidligere.
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() BLX satte inn nye seter i sine B757 og komforten ble vesentlig bedre da setene er tynnere. Denne setemodellen gir også mer plass under setet. Har flydd både JK og NVD'r A321 og komforten var vesentlig bedre hos NVR. Her et bilde fra JK:
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det siste jeg hørte, var at NVR (desverre) etterhvert skulle putte inn flere seter - dog ikke like mange som MyTravel i Norden har. Men inntil videre er fortsatt NVR den klare vinneren, når det gjelder å fly behagelig på charter. Men de første radene vil ha samme pitch (også etter innsetting av flere seter), da disse radene er innenfor "Novair+" kategorien (tidl. emne om dette på forumet her) - mens det da blir litt trangere i resten av kabinen.
![]() |
#49 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tilbake OT. Melding fra SAS:
Vi endrer navn til SAS Norge SAS Braathens skifter navn til SAS Norge 1. juni. Vi ble etablert våren 2004 med basis i Scandinavian Airlines i Norge og Braathens og har i et par år jobbet med sammenslåingen av de to selskapene. Nå er den formelle og operative sammenslåingen over, og det er et naturlig tidspunkt å endre navn. Det formelle nye navnet er SAS Scandinavian Airlines Norge AS, men blir forkortet til SAS Norge. Det føyer seg naturlig inn i rekken av de andre flyselskapene i konsernet: SAS Sverige, SAS Danmark og SAS International. Navneendringen vil ikke endre det produktet vi leverer til kundene våre. Vi skal fortsatt binde Norge sammen, slik vi har gjort i 60 år. I dag har vi opptil 18 destinasjoner i Norge. Det er i de norske distriktene vi har det meste av trafikken vår. Men navnet SAS Norge viser at vi også er en del av et stort internasjonalt rutenettverk som frakter nordmenn ut i verden. Vi flyr også turister og forretningsfolk fra hele Europa inn til alle deler av landet vårt; med flere destinasjoner enn noen andre. Da er det naturlig at vi har et navn som viser at vi er en del av dette nettverket. SAS Norge beholder det norske flagget på flyene sine. Flyene vil males om i naturlig tempo når de er inne til tungt vedlikehold. Navnebyttet betyr ingen endringer i vår organisasjon eller vårt ruteprogram. SAS Norge er et selvstendig aksjeselskap i SAS-konsernet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noregs mållag bør vel påpeika at namnet burde heita SASNoreg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Males i naturlig tempo" - ja, skulle tatt seg ut om de ble malt i "unaturlig tempo", da hadde man kanskje blitt ferdig før neste navneendring kom... For øvrig synes jeg det er litt pussig at stolprodusentene ikke tidligere gikk for tynnere seter..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det nye konseptet har vel ike mange likhetstrekk med Best/Back... Nå blir det 3 valg og serveringen ombord gjenspeiler det du selv ønsker den skal være.
At navnet forsvinner er bare positivt...skjønner ikke at noen kan ha så mange følelser knytte opp til et navn. Jeg har selv uten problemer gitt opp mitt etternavn ved "fusjonen" med min mann - gått 100% smertefritt - jeg vet fortsatt hvem, hva og hvor jeg kommer fra. Det bør gjelde ansatte i alle bedrifter også - uansett navnet på brevpapiret... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
SAS Braathens-SAS Norge | LN-MEH | Flyforum | 12 | 12-06-2007 19:17 |
Opp som SAS Braathens og ned som SAS Norge | LN-KGL | Flyforum | 22 | 01-06-2007 21:11 |
SAS Braathens blir SAS | EB | Flyforum | 50 | 12-02-2007 07:38 |
Hvem blir ny sjef i SAS Braathens? | morr | Flyforum | 15 | 19-06-2006 22:14 |