![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
SAS skriver følgende på sin internettside...med link fra forsiden:
Beregn god tid i julen Beregn ekstra tid på Gardermoen når du skal reise i julen På grunn av pågående streik blant heismontørene er mange heiser og rulletrapper ute av drift på Oslo Lufthavn Gardermoen. Vi oppforderer derfor alle passasjerer som reiser fra Gardermoen i julen og som trenger assistanse om å møte opp i ekstra god tid. Forøvrig må alle passasjerer beregne ekstra tid da det i denne perioden alltid er mer bagasje som skal sjekkes inn enn vanlig. Bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Jepp... Hvor lenge kan egentlig disse heismontørene streike?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Uendelig virker det som. Fjern heller tittelen "heismontør" og bruk elektrikere som i restan av Europa. Etter hva jeg forstår er Norge det eneste landet hvor en har "heismontører" som har enerett på å innstallere heiser og rullebånd. I de andre landene klarer visst vanlige elektrikere samme jobben. Men det er klart at heismontører nok klarer å få veldig gode betingelser siden de har enerett på denne jobben.
Heia Norge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Burde ikke dette være en sak for Moderniseringsministeren vår? Monopol kan vi da ikke leve med i 2004? Ta med de grafiske også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Det er vel ikke snakk om monopol, men "autorisasjon".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Går vel nesten ut på det samme....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Kun hvis det er begrensninger på antall autorisasjoner
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
NRK1 kl 2025 idag. HEISMONTØRENE!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
NRK1 er med andre ord bannlyst her i heimen i kveld... Ikke bra for magen/humøret mitt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Foretrekker heismontører med autorisasjon jeg, på lik linje med at piloter har lappen for det de gjør, teknisk personell som vedlikeholder flyene har sine papirer i orden .... slik kan man fortsette innen uhorvelig mange arbeidsfelt ..... det vil ikke være bra at det hadde vært som innen taktekkerbransjen
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Merkelig at man i alle andre land klarer å både montere og vedlikeholde heisene uten egne heismontører, men har dyktige elektrikere som selvsagt har kompetanse på fagfeltet. I Norge er det kun heismontører som har lov til å gjøre dette, og dermed holder dem fagkunnskapen tett inntil brystet, men tviler på at det ikek skulle la seg gjøre å la norske elektrikere gjøre jobben. Kan ikke huske å ha sett at det er flere ulykker med heiser og rulletrapper etc i andre land enn det er i Norge. Men vi skal jo være annerledes - så da så.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
http://www.dsb.no/Dokumenter%5Cforsk...trofagfolk.doc Hilsen kjemiker, med spesialfelt i kvalitetssikring, sikkerhet, informasjonsteknologi, design, prosjektledelse, internasjonal handel, asiatiske spåk og litt mer ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Selvsagt skal dem som installerer slike innretninger ha autorisasjon og ha den nødvendige kompetansen.
Men trenger man en egen faggruppe som kun driver med dette, og har dermed en utrolig makt. Mulig tingene har endra seg i alle EU-landene. Men nå tar denne tråden helt av med hensyn til topic. Poenget var at SAS informerte sine kunder i god tid - bra! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Dette tar ikke "helt av"... SAS måtte jo informere på grunn av den pågående konflikten som nå har vart siden AUGUST!!!! Da må det vel være lov å diskutere heismontører...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Synes det tar litt av når fokuset ble å diskutere autorisasjonen til heismontører, når topic var at SAS gjorde noe smart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle gullkunder får SAS Smart Pass | FlightDeck | Reiseforum | 103 | 24-10-2013 23:05 |
Smart eller dumt trekk fra SAS? | Skuggenheimer | Småprat | 1 | 11-10-2012 18:48 |
Fly Smart | CK | Flyforum | 3 | 04-01-2007 08:14 |
Smart side | CK | Flyforum | 3 | 03-05-2006 09:29 |
FLY SMART | LCH | Flyforum | 3 | 27-09-2004 07:55 |