![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Her er en ny en... Sitter ombord i en 75 på ORD med teknisk. Kapteinen var på hornet og sa at de hadde et teknisk problem med trykkabinen, de kunne fortsatt fly, men på en lavere høyde. Vi måtte derfor etterfylle mer drivstoff.
Er dette normalt? Thanks |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Ja. Rundt 10.000 fot. No sweat.
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Dersom det er en av aircondition-pakkene så flyr det antakeligvis under FL250, i tilfelle den andre også ryker. Er det trykkabinen i det hele blir turen lav, 10 000 fot eller lavere.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Hvis begge ryker, ror jeg ikke de har lov til aa fly med pax heller ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Hvis du også lurer på det med etterfylling av fuel, så skyldes det at flyet bruker mer fuel i lavere høyde så derfor må det etterfylles
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
hm - hm - hm - mye synsing - eksperter på plass, eller blir dette en utgave av Donald Duck. hehehe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,479
|
![]() Quote:
Hvor da? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
? , dette er jo facts fra 2 piloter , en atc og en med "laaang erfaring" , synsing ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Jeg har selv vært med på en tur på 10000 fot fra MUC til FBU og om det var feil med trykk kabinen husker jeg ikke.. Fin tur ble det i hvertfall!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
Sorry, ville bare få opp flere meninger - tuller
![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Vel, vi cruiset på FL340 istedetfor FL390, de etterfyllte bare 3000 pounds.. Flighten var helt normal.
jeg er ikke pilot men jeg må ærlig talt si at jeg ikke har hørt noe slikt før |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,597
|
![]()
Jeg har fløyet med SK MD80 ved 2 anledninger den samme strekningen,SVG-OSL, av samme grunn som over i 10000ft. Det var noen fine turer over fjellet i motsetning til det som er vanlig flyhøyde i FL290 på strekningen.
Jeg fikk tatt noen fine slides på turen over.Skal se om jeg kan få scannet noen å legge ut her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,597
|
![]() Quote:
Jeg har slides fra turen over og skal forsøke å scanne noen bilder og legge dem ut her til beskuelse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kabinansatte forlot Norwegian-fly etter vill krangel med kapteinen | sail4fun | Småprat | 123 | 24-06-2015 18:09 |
Kapteinen amok på amerikansk fly | TrondD | Småprat | 1 | 28-03-2012 12:19 |
100 pax i kabin kapteinen dro fra flyet etter å ha landa på feil flyplass.. | TigerBlack | Flyforum | 1 | 17-11-2010 11:19 |
Sendte bagasje med feil fly | sirpjalle | Flyforum | 2 | 15-07-2010 15:31 |
DY fly med feil i transponderen | Lennart | Flyteknisk forum | 11 | 13-10-2008 02:56 |