![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Jeg fløy en god del på den strekningen da jeg var i militæret. Aller siste gang jeg fløy DC 9-41 var en morgenavgang BGO-SVG. Husker jeg ikke var klar over at frokosten ble delt ut ved inngangsdøren, slik at C/A spurte om det var noen som hadde glemt å ta frokost ved ombordstigning, og dermed fikk jeg frokost også.
Det er jammen ikke mye en rekker på slike turer, spesielt hvis man har sørlig vind slik at en tar av fra RW 17 på BGO og lander på RW18 i SVG. Da snakker vi 20min i lufta. Husker jeg langt foretrakk WF på turer hjem, for da fikk vi i hvertfall en brus, og slapp å sitte sild i tønne bak forhenget på Braathens Back. SAS hadde bare en morgenavgang hvis jeg ikke husker feil. I tillegg til det som nevnes av andre transportmidler... Buss og Flaggruten, så er nye gassferjer med raskere overfart satt inn på Arsvågen - Mortavika og Halhjem - Sandvikvåg slik at en biltur fra Bergen til Stavanger kan skje på ca 4 timer. Og enda snakker noen om å lage høyhastighetsbane mellom Bergen og Stavanger:exclamati
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Jeg har hatt klippekort på strekningen gjennom mange år,25år.
I perioden 1996-2004 opptil 100tur-retur pr år . SAS serverte kaffe om morgenen på sine flighter med utdeling av en liten juice resten av dagen. Det samme gjorde Braathens SAFE. Da innenriks ble fullt liberalisert og konsesjoner falt ut startet Braathens med sitt berømte Best og Back konsept. Da ble det frokost på ruten mellom SVG-BGO-SVG frem til kl09.00. Med fulle fly opp til BGO og 20min rute ble det rimelig travelt for "dessene" med utdeling av bokser med mat og servering av kaffe eller te. Matboksene ble senere erstattet med poser. Det hele virket som eneste stress og kaos og jeg tror de reisende etter hvert satte pris på at denne ytelsen falt bort på en såpass kort flyging. Når WF overtok SK flygingene med sine dash'er i 2002 ble det mer tid til servering av av kaffe og den berømte frokostbolla som ikke egner seg for folk med feilfrie gommer. Her skal du ta tak med begge hender og dra når du skal ha et jafs. Etterpå kjennes det ut som du går rundt å bærer på en sementklump i magen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg klarer godt å spise en frokost på 5-10 minutter, jeg.. Hadde det vært opp til SAS hadde det selvsagt blitt poeng også. Dog er forskjellen for meg stor nok til å velge det beste alternativ på absolutt alt bortsett fra prisen (selv om SAS også kan være billigst på innenriks ruter) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Belegget på SVG-BGO er abolutt ikke dårlig, kanskje derfor di nå øker fra 3 til 5 daglige avganger? Tors-man er kabinfaktoren godt over 80%, tirs og ons og selvfølgelig noe dårligere enkelte dager, så sånn er det.
Øker forresten til Oslo også. Praha, Berlin og Paris begynner i mai. Salget av disse billettene har godt så det suser, og Norwegian er inne på å starte mer liv i Stavanger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Synes det er tøft jeg ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Newcomer
|
![]()
Hei
har fulgt med på denne tråden nå en stund, og blir mer og mer oppgitt hva mange ikke vet om hva selskapene tilbyr... men allikevel uttaler seg... SAS Braathens tilbyr faktisk frokost mellom Stavanger og Bergen Her er det tatt ut av en intern info FROKOSTSERVERING SVG-BGO Frokostposene skal deles ut når passasjerene kommer om bord, dette pga kort flytid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Det hadde jeg glemt ut i itt innlegg i denne tråden over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg fløy SVG-BGO-KSU i dag, og det ble delt ut rundstykker med salami og egg, samt en liten jus-pakke når vi var kommet opp i luften på strekningen SVG-BGO. BGO-KSU vet jeg ikke, siden jeg satt i cockpit. Fikk tilbud om kaffe, men takket nei.
Bra SAS. Et lite rundstykke kan hjelpe godt på en tom mage når man drar så tidlig:-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Her var det mye forutinntatte meninger om Norwegian. Det er jo greit. Men det er feil å si at kabinfaktoren er dårlig på denne ruten, det er den faktisk ikke. Den ligger på rundt 70 prosent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Forutinntatt og forutinntatt
![]() ![]() ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Loganair starter Edinburgh - Bergen/Stavanger | Twin Otter | Flyforum | 18 | 26-08-2024 00:50 |
Corendon Dutch Airlines skal fly til Kristiansand, Bergen, Stavanger og Oslo | Trdfly | Flyforum | 4 | 01-04-2013 16:12 |
BMI tilbud fra Bergen og Stavanger | nime | Reiseforum | 4 | 30-09-2011 19:51 |
Dagens overraskelse: AirBaltic fra Linköping til Stavanger og Bergen | MartinL | Flyforum | 52 | 10-10-2009 13:03 |
Karibien direkte fra Bergen, Stavanger og Trondheim | MD11 | Flyforum | 5 | 20-06-2008 07:05 |