Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-04-2007, 00:33   #21
LN-AFG
ScanFlyer Gold

LN-AFG's Avatar

Default Re: Skal du til Bergen fra Stavanger.....

Jeg fløy en god del på den strekningen da jeg var i militæret. Aller siste gang jeg fløy DC 9-41 var en morgenavgang BGO-SVG. Husker jeg ikke var klar over at frokosten ble delt ut ved inngangsdøren, slik at C/A spurte om det var noen som hadde glemt å ta frokost ved ombordstigning, og dermed fikk jeg frokost også.

Det er jammen ikke mye en rekker på slike turer, spesielt hvis man har sørlig vind slik at en tar av fra RW 17 på BGO og lander på RW18 i SVG. Da snakker vi 20min i lufta.

Husker jeg langt foretrakk WF på turer hjem, for da fikk vi i hvertfall en brus, og slapp å sitte sild i tønne bak forhenget på Braathens Back. SAS hadde bare en morgenavgang hvis jeg ikke husker feil.

I tillegg til det som nevnes av andre transportmidler... Buss og Flaggruten, så er nye gassferjer med raskere overfart satt inn på Arsvågen - Mortavika og
Halhjem - Sandvikvåg slik at en biltur fra Bergen til Stavanger kan skje på ca 4 timer.

Og enda snakker noen om å lage høyhastighetsbane mellom Bergen og Stavanger:exclamati
Old 18-04-2007, 10:30   #22
OJB
ScanFlyer Rusty

Jeg har hatt klippekort på strekningen gjennom mange år,25år.
I perioden 1996-2004 opptil 100tur-retur pr år . SAS serverte kaffe om morgenen på sine flighter med utdeling av en liten juice resten av dagen. Det samme gjorde Braathens SAFE.
Da innenriks ble fullt liberalisert og konsesjoner falt ut startet Braathens med sitt berømte Best og Back konsept. Da ble det frokost på ruten mellom SVG-BGO-SVG frem til kl09.00.
Med fulle fly opp til BGO og 20min rute ble det rimelig travelt for "dessene" med utdeling av bokser med mat og servering av kaffe eller te. Matboksene ble senere erstattet med poser.
Det hele virket som eneste stress og kaos og jeg tror de reisende etter hvert satte pris på at denne ytelsen falt bort på en såpass kort flyging.
Når WF overtok SK flygingene med sine dash'er i 2002 ble det mer tid til servering av av kaffe og den berømte frokostbolla som ikke egner seg for folk med feilfrie gommer. Her skal du ta tak med begge hender og dra når du skal ha et jafs. Etterpå kjennes det ut som du går rundt å bærer på en sementklump i magen.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2007, 11:51   #23
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by MartinL

på 35 minutter er det vel minimalt hva morgen måltidet teller. Dessuten er det ingen opptjening av bonus på ruten. Forskjellen på produktet er minimal!
Er det SÅ vanskelig å innrømme at SAS er best på alt bortsett fra pris??

Jeg klarer godt å spise en frokost på 5-10 minutter, jeg.. Hadde det vært opp til SAS hadde det selvsagt blitt poeng også.

Dog er forskjellen for meg stor nok til å velge det beste alternativ på absolutt alt bortsett fra prisen (selv om SAS også kan være billigst på innenriks ruter)
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2007, 15:33   #24
Dag-Yngve
ScanFlyer Blue

Belegget på SVG-BGO er abolutt ikke dårlig, kanskje derfor di nå øker fra 3 til 5 daglige avganger? Tors-man er kabinfaktoren godt over 80%, tirs og ons og selvfølgelig noe dårligere enkelte dager, så sånn er det.
Øker forresten til Oslo også.
Praha, Berlin og Paris begynner i mai. Salget av disse billettene har godt så det suser, og Norwegian er inne på å starte mer liv i Stavanger.
Dag-Yngve is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2007, 17:04   #25
Olap
ScanFlyer Blue

Olap's Avatar

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by MartinL

Norwegians "stunt" er vel nettopp et ressultat av at BUSK står sterkt. Det gir en fristelse for BUSK pax å fly med DY og teste deres produkt på strekningen.
LOL, teste deres produkt?? Produktet til DY er kun en ting: Pris.. Og den vet de før de setter seg på flyet
og forskjellen på BUSK og DY er??? Er jo ikke mer servering på detta strekket med BUSK en med DY...

Synes det er tøft jeg
Old 18-04-2007, 18:45   #26
LN-TUM
Newcomer

Hei

har fulgt med på denne tråden nå en stund, og blir mer og mer oppgitt hva mange ikke vet om hva selskapene tilbyr... men allikevel uttaler seg...

SAS Braathens tilbyr faktisk frokost mellom Stavanger og Bergen

Her er det tatt ut av en intern info

FROKOSTSERVERING SVG-BGO
Frokostposene skal deles ut når passasjerene kommer om bord, dette pga kort flytid.

LN-TUM is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2007, 21:48   #27
OJB
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally posted by LN-TUM

Hei

har fulgt med på denne tråden nå en stund, og blir mer og mer oppgitt hva mange ikke vet om hva selskapene tilbyr... men allikevel uttaler seg...

SAS Braathens tilbyr faktisk frokost mellom Stavanger og Bergen

Her er det tatt ut av en intern info

FROKOSTSERVERING SVG-BGO
Frokostposene skal deles ut når passasjerene kommer om bord, dette pga kort flytid.

LN-TUM(jeg reiste faktisk med LN-TUM OSL-SVG SK4045 nå i kveld) du har rett, frokost ble gjeninnført nå fra ruteskiftet vinter/sommer ved den såkalte relansering av service.
Det hadde jeg glemt ut i itt innlegg i denne tråden over.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2007, 12:47   #28
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Takk SAS

Jeg fløy SVG-BGO-KSU i dag, og det ble delt ut rundstykker med salami og egg, samt en liten jus-pakke når vi var kommet opp i luften på strekningen SVG-BGO. BGO-KSU vet jeg ikke, siden jeg satt i cockpit. Fikk tilbud om kaffe, men takket nei.

Bra SAS. Et lite rundstykke kan hjelpe godt på en tom mage når man drar så tidlig:-p
Old 01-06-2007, 00:29   #29
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Her var det mye forutinntatte meninger om Norwegian. Det er jo greit. Men det er feil å si at kabinfaktoren er dårlig på denne ruten, det er den faktisk ikke. Den ligger på rundt 70 prosent.
Old 01-06-2007, 00:37   #30
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Forutinntatt og forutinntatt Tommy777 har da bestemt seg for flere ÅR siden han Norwegian har han INGEN ting til overs for, og det må'n da få lov til. Personlig har jeg ikke hatt en DØYT sans for det andre selskapet på mange herrans år, og det forbeholder JEG meg retten til

Posting Rules