Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-04-2007, 10:13   #1
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Not seeing double..

http://www.airliners.net/open.file/1198244/L/

Hva med en tredje til OSL?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2007, 10:37   #2
mikro
A330
 
mikro's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Sandnes
Posts: 1,011
Default Re: Not seeing double..

Vi får da håpe at den også kommer.
__________________
MAY05: SVG-AMS-SVG | KL/WA | E190, E75L
SEP25: SVG-CPH-ICN / PUS-FUK | SK/WX, SK, LJ | CRJ9, A359, B738
OCT25: KMJ-ITM / NGO-HEL-OSL | NH/EH, AY, AY/N7 | DH8D, A359, E190


mikro is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2007, 14:35   #3
spitfire
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
Default Re: Not seeing double..

Tipper det er 50% id pax ombord på begge!
spitfire is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2007, 15:19   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by spitfire

Tipper det er 50% id pax ombord på begge!
Tvilsomt. SAS IC er faktisk så fornøyd med bookingtallene på ARN-BJS at de allerede har bestemt seg for å øke antall ukentlige flygninger fra høsten av

Og hva er forresten bakgrunnen for at du tipper det?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 01:38   #5
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Default Re: Not seeing double..

Aj, stilig bilde! God reklame for SAS, både på flyplassen og for pax på begge SK-flyvningene - som ser et annet SAS fly utenfor vinduet (på en destinasjon som dette). Ett tredje til OSL som foreslått, ville jo ha vært perfekt!
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 02:34   #6
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: Not seeing double..

Og en fjerde til Sola?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 08:21   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by spitfire

Tipper det er 50% id pax ombord på begge!
Tvilsomt. SAS IC er faktisk så fornøyd med bookingtallene på ARN-BJS at de allerede har bestemt seg for å øke antall ukentlige flygninger fra høsten av

Og hva er forresten bakgrunnen for at du tipper det?
Tenkte det samme... Tviler på at SAS åpner enda en rute til PEK for å tilfredsstille de ansatte..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 09:05   #8
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by spitfire

Tipper det er 50% id pax ombord på begge!
Tvilsomt. SAS IC er faktisk så fornøyd med bookingtallene på ARN-BJS at de allerede har bestemt seg for å øke antall ukentlige flygninger fra høsten av

Og hva er forresten bakgrunnen for at du tipper det?
Tenkte det samme... Tviler på at SAS åpner enda en rute til PEK for å tilfredsstille de ansatte..
Faktisk går ruten fra ARN rigtigt godt....og antallet af ID ÅPAX på disse 2 ruter
er absolut ikke højt,som nogen tror.
I sidste uge var der sammenlagt fra STO og CPH under 20 på samtlige og fra PEK
ingen
Hilsen
ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 09:23   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
Default Re: Not seeing double..

Hvordan var det nå igjen? Har SAS startet å fly ARN - BKK eller var det fra høsten av?

Hvordan vil tidene være satt opp mot hverandre? Kan man se flyene samtidig der også?

Hvordan SAS loungen på den nye flyplassen (BKK) i forhold til den gamle? Noen som vet?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 09:24   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Hvordan var det nå igjen? Har SAS startet å fly ARN - BKK eller var det fra høsten av?
De skal fly i vintersesongen.

Akkurat som SK901/901 (kveldsflyet til EWR) kun skal gå i sommersesongen
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 13:32   #11
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Hvordan var det nå igjen? Har SAS startet å fly ARN - BKK eller var det fra høsten av?
Hvordan vil tidene være satt opp mot hverandre? Kan man se flyene samtidig der også?

Hvordan SAS loungen på den nye flyplassen (BKK) i forhold til den gamle? Noen som vet?

BF
SK 975 (1, 4, 6) Stockholm - Bangkok 20:30 - 12:50+1
SK 976 (2, 5, 7) Bangkok - Stockholm 14:40 - 20:05

SAS har ikke egen lounge på BKK etter flyttingen.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 14:27   #12
spitfire
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
Default Re: Not seeing double..

Bakgrunnen for tippingen min er at jeg hører jo ikke om annet enn shopping turer til Beijing fra mine tidligere kollegaer i SGS! Syntes også at det er utrolig at SAS flyr både til CPH og ARN samtidig derfra.

Det er 5 årsiden jeg sluttet i SAS, men følger litt med gjennom dette forumet
spitfire is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 14:47   #13
Lennart
ScanFlyer Rusty
 
Lennart's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Vede

Og en fjerde til Sola?
Det hadde virkelig vert kjekt
Men uhyre tvilsomt
__________________
Mine flybilder på Sola ---> www.facebook.com/SolaAirportPics/
>----------------<
Lennart is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 18:56   #14
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Leorim

Quote:
Originally posted by Vede

Og en fjerde til Sola?
Det hadde virkelig vert kjekt
Men uhyre tvilsomt
Det er vel like tvilsomt som at SAS kommer til å fly OSL-PEK... Jeg mener når de velger å starte ARN-BKK som allerede vel flys av Thai daglig, framfor OSL-BKK som jo også har ett relativt bra trafikkgrunnlag så sier jo det sitt om vår "national carrier".
amatør is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 20:25   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by amatør

Quote:
Originally posted by Leorim

Quote:
Originally posted by Vede

Og en fjerde til Sola?
Det hadde virkelig vert kjekt
Men uhyre tvilsomt
Det er vel like tvilsomt som at SAS kommer til å fly OSL-PEK... Jeg mener når de velger å starte ARN-BKK som allerede vel flys av Thai daglig, framfor OSL-BKK som jo også har ett relativt bra trafikkgrunnlag så sier jo det sitt om vår "national carrier".
Og TG bruker faktisk en Boeing 747 fra ARN..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2007, 20:29   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by amatør

Det er vel like tvilsomt som at SAS kommer til å fly OSL-PEK... Jeg mener når de velger å starte ARN-BKK som allerede vel flys av Thai daglig, framfor OSL-BKK som jo også har ett relativt bra trafikkgrunnlag så sier jo det sitt om vår "national carrier".
Slutt å furt

SAS har en hvis kapasitet som de skal sette inn der den kapasiteten kan tjene mest mulig penger og SAS har regnet seg frem til at det er mer penger å hente på å fly ARN-BKK enn OSL-BKK på tross av at TG flyr daglig med en 747 og da er det en selvfølge at det er ARN som får ruten

Husk at Stockholm er dobbelt så stor som Oslo og har langt flere eksportbedrifter og store internasjonale bedrifter enn Oslo har og på ARN-BKK ruten satser SAS langt mer på businessreisende enn det TG gjør (som kun har plass til 14stk på C-klasse ARN-BKK), selv om turist trafikk også er viktig. OSL-BKK ville forresten være en low-yield rute og det er en grunn til at det kun er charterselskaper som flyr der idag

Om en rute flys av en annen aktør fra før spiller det nada og niks rolle, så lenge man kan tjene penger på å begynne å fly der selv.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2007, 12:01   #17
Gulboble
ScanFlyer Silver
 
Gulboble's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by amatør

Det er vel like tvilsomt som at SAS kommer til å fly OSL-PEK... Jeg mener når de velger å starte ARN-BKK som allerede vel flys av Thai daglig, framfor OSL-BKK som jo også har ett relativt bra trafikkgrunnlag så sier jo det sitt om vår "national carrier".
Slutt å furt

SAS har en hvis kapasitet som de skal sette inn der den kapasiteten kan tjene mest mulig penger og SAS har regnet seg frem til at det er mer penger å hente på å fly ARN-BKK enn OSL-BKK på tross av at TG flyr daglig med en 747 og da er det en selvfølge at det er ARN som får ruten

Husk at Stockholm er dobbelt så stor som Oslo og har langt flere eksportbedrifter og store internasjonale bedrifter enn Oslo har og på ARN-BKK ruten satser SAS langt mer på businessreisende enn det TG gjør (som kun har plass til 14stk på C-klasse ARN-BKK), selv om turist trafikk også er viktig. OSL-BKK ville forresten være en low-yield rute og det er en grunn til at det kun er charterselskaper som flyr der idag

Om en rute flys av en annen aktør fra før spiller det nada og niks rolle, så lenge man kan tjene penger på å begynne å fly der selv.

Poenget er:
Det er IKKE rimlig å regne SAS som ett Norsk selskap. SAS=Svensk alt sammen.
Jeg har god samvittighet når vi i vår famile har gått over til å fly KLM ut fra TRF.

Ut å fly i år:
Noen smågris turer i Norge, men til sommeren blir det busstur til S.Amerika (15 enkeltbussturer)
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE:



Ut på tur:
TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL
Gulboble is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2007, 13:06   #18
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by amatør

Det er vel like tvilsomt som at SAS kommer til å fly OSL-PEK... Jeg mener når de velger å starte ARN-BKK som allerede vel flys av Thai daglig, framfor OSL-BKK som jo også har ett relativt bra trafikkgrunnlag så sier jo det sitt om vår "national carrier".
Slutt å furt

SAS har en hvis kapasitet som de skal sette inn der den kapasiteten kan tjene mest mulig penger og SAS har regnet seg frem til at det er mer penger å hente på å fly ARN-BKK enn OSL-BKK på tross av at TG flyr daglig med en 747 og da er det en selvfølge at det er ARN som får ruten

Husk at Stockholm er dobbelt så stor som Oslo og har langt flere eksportbedrifter og store internasjonale bedrifter enn Oslo har og på ARN-BKK ruten satser SAS langt mer på businessreisende enn det TG gjør (som kun har plass til 14stk på C-klasse ARN-BKK), selv om turist trafikk også er viktig. OSL-BKK ville forresten være en low-yield rute og det er en grunn til at det kun er charterselskaper som flyr der idag

Om en rute flys av en annen aktør fra før spiller det nada og niks rolle, så lenge man kan tjene penger på å begynne å fly der selv.
Nå er vel grunnen til at Thai flyr maskiner på Skandinavia med bare 14 business seter at det er lite businesspassasjerer mellom ARN/CPH og BKK?!?! Særlig ARN-BKK er vel i stor grad en low-yield rute...
amatør is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2007, 13:09   #19
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Gulboble

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by amatør

Det er vel like tvilsomt som at SAS kommer til å fly OSL-PEK... Jeg mener når de velger å starte ARN-BKK som allerede vel flys av Thai daglig, framfor OSL-BKK som jo også har ett relativt bra trafikkgrunnlag så sier jo det sitt om vår "national carrier".
Slutt å furt

SAS har en hvis kapasitet som de skal sette inn der den kapasiteten kan tjene mest mulig penger og SAS har regnet seg frem til at det er mer penger å hente på å fly ARN-BKK enn OSL-BKK på tross av at TG flyr daglig med en 747 og da er det en selvfølge at det er ARN som får ruten

Husk at Stockholm er dobbelt så stor som Oslo og har langt flere eksportbedrifter og store internasjonale bedrifter enn Oslo har og på ARN-BKK ruten satser SAS langt mer på businessreisende enn det TG gjør (som kun har plass til 14stk på C-klasse ARN-BKK), selv om turist trafikk også er viktig. OSL-BKK ville forresten være en low-yield rute og det er en grunn til at det kun er charterselskaper som flyr der idag

Om en rute flys av en annen aktør fra før spiller det nada og niks rolle, så lenge man kan tjene penger på å begynne å fly der selv.

Poenget er:
Det er IKKE rimlig å regne SAS som ett Norsk selskap. SAS=Svensk alt sammen.
Jeg har god samvittighet når vi i vår famile har gått over til å fly KLM ut fra TRF.

Ut å fly i år:
Noen smågris turer i Norge, men til sommeren blir det busstur til S.Amerika (15 enkeltbussturer)
Nja, vil vel heller kalle det SWE/DAN IC airlines ettersom de fleste IC rutene går fra CPH og hovedkontoret ligger i STO.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2007, 14:54   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
Default Re: Not seeing double..

Quote:
Originally posted by Gulboble

Poenget er:
Det er IKKE rimlig å regne SAS som ett Norsk selskap. SAS=Svensk alt sammen.
Jeg har god samvittighet når vi i vår famile har gått over til å fly KLM ut fra TRF.
Om ett selskap er norsk, svensk eller nederlandsk bryr jeg meg lite om. Flagcarriers er avgått med døden og er noe som tilhørte 70-tallet
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
QR/ow double miles offer The Ticketor Reiseforum 2 29-10-2013 16:53
Airbus om double-decker-single-aisle GinTonic Småprat 9 03-06-2012 18:12
Sign up for double points! Hickok Reiseforum 4 23-08-2009 11:56
Double points to Lapland. Hickok Reiseforum 0 08-07-2009 18:35
LCY Double Runway? Northrider Flyforum 7 16-06-2009 01:15


All times are GMT +2. The time now is 20:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.