Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-04-2007, 21:05   #21
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

I følge en av mine overordnede skulle de visstnok brukes en del til/fra SVG både utenlands og innlands.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 21:09   #22
Rossiyskie Avialinii
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Bør jo brukes på Bergen-Oslo. Den er jo godt trafikkert tror jeg. Eller?
__________________
---
Tidligere brukernavn: Captain Caveades
Rossiyskie Avialinii is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 21:17   #23
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Det er nok lenge til dette blir avgjort. Det vanlige er at nye flytyper settes inn som erstatningsmaskiner paa et begrenset antall ruter foer de settes i vanlig trafikk. Dermed kan man lett bytte tilbake til opprinnelig maskin hvis det skulle vaere behov for aa ta kjerra ut av trafikk av en eller annen grunn.

As integrere en ny flytype er en ganske saa kompleks prosess som involverer baade sertifisering og trening av mange kategorier ansatte.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 21:33   #24
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Er det slik at -700'er er best for lavpris selskap da? Og i såfall hvorfor?

__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 21:37   #25
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Ingen trylleformel her, men en -800 er i stoerste laget for mange markeder. -700 betyr ogsaa en c/a indre. CASM'en blir litt hoeyere men det oppveies av bedre utnyttelse og lavere personellkostnader.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 22:09   #26
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Noen som vet hvilke individer det er snakk om ?

/G
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2007, 22:11   #27
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,924
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Er/var ikke 737-400 aktuell i vurderingen? Den har vel også rekkevidden til Kanariøyene
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 00:20   #28
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Quote:
Originally posted by BU662
-800er har en annen fordel over -700er: De har de laveste CASM av alle NG's.
Har -800 lavere CASM enn -900ER? Det kan jeg aldri tro...
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 00:21   #29
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Quote:
Originally posted by Dag Viking
Har -800 lavere CASM enn -900ER? Det kan jeg aldri tro...
Men så er vel ikke akkurat -900ER i daglig kommersiell bruk på dette tidspuktet, ikke sant?
brendas is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 00:22   #30
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Men dette var jo snakk om fra høsten av, var det ikke? :wink
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 00:33   #31
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Finnes det mange -800 på bruktmarkedet?? Om ikke, bør vel bestillingen kommet allerede dersom nye maskiner skal på plass i høst??
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 00:37   #32
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Quote:
Originally posted by Dag Viking
Men dette var jo snakk om fra høsten av, var det ikke? :wink
Heh, sant det Med tanke på hvordan det står til med Lion Air kunne det jo faktisk tenkes at en kunne få noen slotter for 739ER til høsten....

Quote:
Originally posted by Tommy777
Finnes det mange -800 på bruktmarkedet??
Mange, njei, og de som er der blir fort borte...

Quote:
Originally posted by Tommy777
Om ikke, bør vel bestillingen kommet allerede dersom nye maskiner skal på plass i høst??
Dersom DY skulle ha bestilt maskiner direkte fra Boeing med levering høsten 2007 måtte den ordren ha kommet inn en god stund før utgangen av 2005... (med mindre de har kjøpt slots fra selskaper som har utsatt levering av sine maskiner)
brendas is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 00:42   #33
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Jeg kan jo slenge på noen tall fra en artikkel om 752-erstatninger, der CASM for ulike modeller ble presentert.

319: 8,44
320: 7,69
321: 7,10
73G: 8,11
738: 7,39
739ER: 7,31

Litt interessant å se at 73G er billigere enn 319 selv med en høyre lease kostnad, og hvor like -800 og -900ER er.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 07:11   #34
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Skal ikke Ryaanir bytte ut noen av sine eldste -800?
EB is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 08:33   #35
C172
ScanFlyer Gold
 
C172's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Et rykte sier at DY skal overta 800 fra Sterling.
C172 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 08:51   #36
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Da kan de jo beholde den røde grunnfargen og få på en hvit og en blå stripe der det i dag er sølvstripen... Hvor er KGL når vi trenger`n??????
EB is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 09:59   #37
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Her EB, her på Vestlandet og uten legokassen med - uuuuææææhhhhhh
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 10:29   #38
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Quote:
Originally posted by Dag Viking

Quote:
Originally posted by BU662
-800er har en annen fordel over -700er: De har de laveste CASM av alle NG's.
Har -800 lavere CASM enn -900ER? Det kan jeg aldri tro...
og på norsk så er CASM?
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 11:00   #39
G-COLE
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Quote:
Originally posted by EB

Skal ikke Ryaanir bytte ut noen av sine eldste -800?
-Skulle akurat til å skrive det samme ....
Leste et sted at de skulle skifte ut de eldste maskinene sine, da de stadig får nye.

Og Norwegian kunne vel bruke denne flytypen på turer til utlandet, der det er stor trafikk, samt muligens når det er best trafikk på f.eks. OSL-BGO-OSL....?

-De fleste charterselskaper bruker jo flytyper med kapasitet rundt det en -800 tar, og da kan det vel også være en fordel å kunne tilby like mange seter i en konkuranse med slike ?

-Spennende blir jo dette hvis det blir noe av .
G-COLE is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 11:14   #40
Erik Geicke
ScanFlyer Blue
 
Erik Geicke's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Røyken
Posts: 121
Default Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Skal bli spennende og se hvem de klistrer utover halen på
de nye maskinene, og om de kommer med, eller ettermonterer winglets.
Det hadde vært sexy, Willoch på halen og winglets......
Erik Geicke is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian med sale-leaseback på 3 737-800 Someone Småprat 0 20-12-2016 09:54
Norwegian med *kreativ" finansieringform på sine fem siste 737-800 - EETC (splittet) Frequent Traveller Flyforum 3 21-01-2014 15:00
Norwegian sine 737-800 Marius Moberg Flyforum 13 24-06-2013 21:42
Norwegian 737-800 svgspotter Reiseforum 13 01-09-2010 10:03
Norwegian 737-800 putzmeister Samlerhjørnet 2 14-10-2008 21:05


All times are GMT +2. The time now is 18:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.