![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
I følge en av mine overordnede skulle de visstnok brukes en del til/fra SVG både utenlands og innlands.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
|
![]()
Bør jo brukes på Bergen-Oslo. Den er jo godt trafikkert tror jeg. Eller?
__________________
--- Tidligere brukernavn: Captain Caveades |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Det er nok lenge til dette blir avgjort. Det vanlige er at nye flytyper settes inn som erstatningsmaskiner paa et begrenset antall ruter foer de settes i vanlig trafikk. Dermed kan man lett bytte tilbake til opprinnelig maskin hvis det skulle vaere behov for aa ta kjerra ut av trafikk av en eller annen grunn.
As integrere en ny flytype er en ganske saa kompleks prosess som involverer baade sertifisering og trening av mange kategorier ansatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]()
Er det slik at -700'er er best for lavpris selskap da? Og i såfall hvorfor?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Ingen trylleformel her, men en -800 er i stoerste laget for mange markeder. -700 betyr ogsaa en c/a indre. CASM'en blir litt hoeyere men det oppveies av bedre utnyttelse og lavere personellkostnader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Noen som vet hvilke individer det er snakk om ?
/G |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,924
|
![]()
Er/var ikke 737-400 aktuell i vurderingen? Den har vel også rekkevidden til Kanariøyene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Men dette var jo snakk om fra høsten av, var det ikke? :wink
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Finnes det mange -800 på bruktmarkedet?? Om ikke, bør vel bestillingen kommet allerede dersom nye maskiner skal på plass i høst??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Jeg kan jo slenge på noen tall fra en artikkel om 752-erstatninger, der CASM for ulike modeller ble presentert.
319: 8,44 320: 7,69 321: 7,10 73G: 8,11 738: 7,39 739ER: 7,31 Litt interessant å se at 73G er billigere enn 319 selv med en høyre lease kostnad, og hvor like -800 og -900ER er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Skal ikke Ryaanir bytte ut noen av sine eldste -800?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
Et rykte sier at DY skal overta 800 fra Sterling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Da kan de jo beholde den røde grunnfargen og få på en hvit og en blå stripe der det i dag er sølvstripen... Hvor er KGL når vi trenger`n??????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Her EB, her på Vestlandet og uten legokassen med - uuuuææææhhhhhh
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
|
![]() Quote:
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
Leste et sted at de skulle skifte ut de eldste maskinene sine, da de stadig får nye. Og Norwegian kunne vel bruke denne flytypen på turer til utlandet, der det er stor trafikk, samt muligens når det er best trafikk på f.eks. OSL-BGO-OSL....? -De fleste charterselskaper bruker jo flytyper med kapasitet rundt det en -800 tar, og da kan det vel også være en fordel å kunne tilby like mange seter i en konkuranse med slike ? -Spennende blir jo dette hvis det blir noe av . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Location: Røyken
Posts: 121
|
![]()
Skal bli spennende og se hvem de klistrer utover halen på
de nye maskinene, og om de kommer med, eller ettermonterer winglets. Det hadde vært sexy, Willoch på halen og winglets...... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med sale-leaseback på 3 737-800 | Someone | Småprat | 0 | 20-12-2016 09:54 |
Norwegian med *kreativ" finansieringform på sine fem siste 737-800 - EETC (splittet) | Frequent Traveller | Flyforum | 3 | 21-01-2014 15:00 |
Norwegian sine 737-800 | Marius Moberg | Flyforum | 13 | 24-06-2013 21:42 |
Norwegian 737-800 | svgspotter | Reiseforum | 13 | 01-09-2010 10:03 |
Norwegian 737-800 | putzmeister | Samlerhjørnet | 2 | 14-10-2008 21:05 |