Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-03-2007, 08:03   #41
Utflyttet
Ute på tur

Default Re: Velkomen til vaart nye hjem

Og jeg var på en fiske-ekspedisjon på vårt gamle forum, vi ser ut til å ha funnet de savnede avatar'ene. Og der er en som snodig nok heter "Lefteris", kan noen si noe om det betyr vi har den Lefteris som besøkende?

Disse fire savnede avatar'ene er nå kommet til rette:

Flanders.jpg
Leorim.jpg
Thomas.gif
petru26.jpg

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2007, 09:34   #42
LN-SEK
ScanFlyer Gold

LN-SEK's Avatar

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING

:clap for ph-ndr , både for initiativ , og gjennomføring !
Quote:
Originally posted by ENGM RAMP

Hvor er Richard da? :huh:
Hvis noen lurer paa hvorfor BTS ble lagt ned....og hvorfor STS ogsaa reduserer...saa ligger svaret i innlegg som dette....etter 8 timer en loerdag sitter en igjen med 4 sinte emails, 3 irriterte...5 etterlyser manglende innhold....
Ingen klager herfra, takk for innsatsen !
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2007, 10:30   #43
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Den nye siten virker OK, med fin respons ,MEN
http://impno.tradedoubler.com
er den jeg ofte "venter" på , er det bare meg ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2007, 10:33   #44
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING

Den nye siten virker OK, med fin respons ,MEN
http://impno.tradedoubler.com
er den jeg ofte "venter" på , er det bare meg ?
Jeg opplever ikke det herfra; det er banneret på bunnen av forumet som er den URL'en, og det vil være avhengig av hvor du er fordi det er et oppslag som gjøre av hver og en klient som tar opp siden.

I prinsippet ville jeg skaffet meg adblocker eller noe tilsvarende og bare filtrert de ut.

-A
Old 06-03-2007, 22:42   #45
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Det virker paa meg som at forumet og forum softwaren er meget meget stabil, har saa langt ikke sett saa mye som et blink av "utavdrift" Saa en kan vel konkludere med at prblemene vi hadde skyldes ISP leverandoer....
Old 06-03-2007, 22:46   #46
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Det virker paa meg som at forumet og forum softwaren er meget meget stabil, har saa langt ikke sett saa mye som et blink av "utavdrift" Saa en kan vel konkludere med at prblemene vi hadde skyldes ISP leverandoer....
Jeg har plukket noe på ting stort sett mellom 01 og 03 om nettene, foruten en bug som ble fikset i morges ca 0830.

Men ellers ser det greitt ut og det er mye last i å kjøre siten. Jeg har inntrykk av at ting virker langt kjappere enn hos servage.net, stemmer det?

-A
Old 07-03-2007, 00:02   #47
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er jeg enig i. Sidene laster merkbart raskere siden vi flyttet.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2007, 22:00   #48
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Noen tåplige feilmeldinger:

Quote:
Sorry, but a flood limit is activated. You have to wait another 0 seconds before you can post again.

Og så denne
Quote:
The forum administrator has limited the number of smilies to 9
som slår inn på alt over 4

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2007, 06:24   #49
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by LN-KOG

Noen tåplige feilmeldinger:

Quote:
Sorry, but a flood limit is activated. You have to wait another 0 seconds before you can post again.

Og så denne
Quote:
The forum administrator has limited the number of smilies to 9
som slår inn på alt over 4
Den om flood limit, når får du den? Har selv opplevd den om jeg svarer på tråder for fort etter hverandre (10-15 sekunder eller så), og da virkte den fornuftig.

Og det med antall smileys fant jeg koden for, og her ser det ut til å være en bug. Koden henter begresningen fra et felt i konfigurasjonen som ikke sksisterer og ser ut til å telle antall tegn smiley'en utgjør som lengde, ikke antall smileyes. Men du kan da ikke være så blid eller sur at du trenger over 4 smileys? Jeg foreslår at denne er noe vi kan ta opp igjen etter f.eks. vBulletin?

-A
Old 09-03-2007, 06:27   #50
Utflyttet
Ute på tur

Jeg har og bedt STS ta en unsticky på denne, vi er vel strengt tatt forbi tiden der vi burde ha oppdaget innkjøringsfeil, så fra nå av så er det å poste en tråd i forum-feedback for de som har bugs.

-A
Old 09-03-2007, 16:07   #51
Rossiyskie Avialinii
ScanFlyer Gold

Når er det meningen at det nye systemet skal komme opp da?
Old 09-03-2007, 16:24   #52
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

*sukk* - forumet ble flyttet sist loerdag .....

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2007, 20:53   #53
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by BU662
Tja MOW, hva skal man egentlig si til dette??? Jeg for min del kan bare undre meg over dette hva har skjedd her i de siste maned...
Hvis det er noe spesielt du undrer på så synes jeg du kan komme med spesifikk spørsmål, vi har informert om hver ting vi gjør.

Quote:
En stor haug av "bugs" ble rapportert her. Ikke en eneste gang ble det forsökt a fa kontakt med meg angaende disse bugs.
"En stor haug"? Så langt meg bekjent har vi hatt følgende saker:

- Noen småting ifbm. med apache som gjorde at det var et par feilmeldinger synlig i korte perioder mandag kveld og tirsdag kveld, antakelig for venlig gå brukere siden ingen har meldt om problemet.
- Alexei hevnte hen fikk noe veldig uforståelig, uten å komme tilbake med noe mer spesifikk URL.
- Noen avatar'er manglet de første dagene, dette ble med en gang bekreftet av meg og korrigert så fort jeg fikk tilgang til de gamle filene.
- Det manglet også attachments grunnet stort arbeidspress for STS som ikke var helt ferdig før han måtte løpe etter sin dagstidsjobb, og som ble fullført av meg onsdags kveld. Dette var noe vi var fullstendig åpen om og beklaget offentlig.
- Maks 4 avatarer. Som jeg skrev her, så langt jeg kan se så er det at det ser ut til å mangle et felt i config-tabellen i databasen (spesifikt: $limit = $config->field('smilies'); ), eller at koden teller feil (spesifikt: substr_count($message, $query_smilies->field('smiley')); ), eller at jeg tar helt feil på det siste, men feltet som referes ifbm. config-tabellen eksisterer ikke. Ja, det er en bug, og nei, det er ikke noe som ødelegger forumet.

Quote:
Noen av disse bugs er ikke bugs i alt.
Hvilke, helt spesifikt, utover den med smileys er ikke et problem?

Quote:
Oddgeir sin skipsfarts-forum bruker absolutt identisk code og de har flere enn 4 smileys, de har ikke de problemer som er beskrivet her. Da har man rett og slett en problem i databasen man ma se etter. Det gikk bra för, sa det er vel ikke en Software problem - siden de PHP filer ikke ble forandred.
Du har ved tre anledninger spurt om tilgang til koden, fått tilgang til koden og blitt forklart hvordan logge på maskinen, uten at du har svart meg. Du har siden lenge før flyttingen hatt tildelt en konto med pålogg til maskinen og fårr informasjon om hvordan logge deg på, samt hvilke deler vi konkret har trengt hjelp med.

Quote:
Det virker i store grad uproffessionelt til meg om en Admin og "livtidsdiktator" kan ikke svare pa en Email innen 15 dager. Jeg vet at ikke bare meg venter, men ogsa noen andre medlemmer. CK, ga endelig til talking mode!
Jeg synes du kan være oppriktig nok til å skille sakene fra hverandre. Ja, CK, kan være ganske uresponsiv, men etter at de nødvendig signaturer var på plass for to-tre uker siden har han overhodet ikke vært et hinder fo den tekniske gjennomføringen og ryddingen som har skjedd. Han er i dag delegert til å være forum-admin og "teknisk monark" (kjekk å ha i skapet for å taes ut når ting trenger signaturer, men ingen teknisk hindring for det daglige liv). Det vi holder på med her er tre forskellige ting:

1. Gi forumet et nytt og bedre hjem, noe vi har gjort i mine øyner:
- vi har et forum som så langt er stabilt.
- vi har fjenet problematikk rundt databasen.
- vi har veldig god ytelse da vi ikke deler hus med hundrevis av andre kunder.

2. Se på hva vi vil fremover, jeg har lansert noen innspill her, zandre har lansert andre innspill.

3. Gammel historikk med uresponsiv leder og en teknisk løsning som gjorde ting veldig vanskelig for de som skulle drifte.

Så langt har vi gjennomført 80% av arbeidet på pkt. 1. Vi har en dle opprydding igjen i forhold til MySQL (STS herjer og står på), vi har nå være i drift i 6 dager uten at det gjenstår akutte bugs som gjør at driften er problematisk.

Pkt 2 er noe alle er invitert til å ha en mening om, og det skal ikke skje noe diktat fra noen om hva som skjer i fremtiden, dette skal vi ha folk enig om.

Pkt 3 synes jeg at folk kan være voksne nok til å enten bli ferdig med eller være enig om å være uenig og så gå videre. Det blir helt feil å surre sammen fortid og problemer rundt det med hva vi gjør nå, vi har ikke lengre en eneste teknisk begresning på noe av det vi gjør, nå er det bare å komme med konkrete problemer som må løses, så løser vi de.

Quote:
I tilleg kan man ikke alle 14 dager si vi flytter til ny software / server eller noe annet og derfor er forum stengt. Da mister de medlemmer tiltro i forum. De fa problemer man har her kan man fikse innen 2 timer om man vil. Men det forutsetter at man snakker med hverandre...
Vi har vel ikke stengt forumet mer enn de 3 timene selve hoved-flyttingen foregikk sist lørdag?

Og til slutt: jeg vet det er en del historikk mellom de to herrene som har stått for teknikken her og CK som Dear Leader. Det får de av dere som har behov for ordne slik dere vil dere i mellom, men la ikke det gå ut over at slik siutasjonen er nå så finnes det ikke noe som hindrer oss i noe, så lenge folk klart kan få kommunisert konkrete problemer så skal vi jobbe for å finne løsningene.

-A
Old 10-03-2007, 11:22   #54
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Er det mulig å få forumet til å automatisk hake av "Automatically parse URLs"
Folk legger ut så mange linker som ikke er klikkbar. Takk!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2007, 16:51   #55
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by MountainDew

Er det mulig å få forumet til å automatisk hake av "Automatically parse URLs"
Folk legger ut så mange linker som ikke er klikkbar. Takk!
Jeg kjenner ikke forum-admin-tingene så godt, så er må vi se om BU662 eller dc-8-63 har noe å tilby av løsninger.

-A
Reply

Posting Rules