![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
...ofte også ut i fra hvilken pris/tilbud du bestiller. Hotellene har også noen internett tilbud som belaster kortet med en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Både Radisson og Hilton hadde priser som ble belastet med en gang. Prisforskjellen var uansett så lav, at jeg valgte og betale litt mer, og heller betale ved utsjekk..
Og som sagt, så har ingen av dem trukket noe penger fra kortet mitt.. Nå går jeg bare og gleder meg!! Lenge siden jeg har flydd 757, nå... (Selv om jeg ikke blir direkte lei meg om det ikke blir en 757.. 767 og 777 går greit det og ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og da kom det forandringer i planene..
Etter og ha forhørt meg på Flyertalk.com om hvordan man lettest kommer seg fra Universal City til LAX gryyytidlig (Flyet vårt til EWR går 07:45), fant jeg ut at det gjør man dagen før. Bestillingen hos Hilton Universal ble gjort om fra tre til to netter. Sånn sett er det greit og ikke bestille den litt billigere prisen, som belastes kortet med en gang, og er ikke-refunderbar... For den siste natten, har jeg nå bestilt en suite hos Embassy Suites LAX North ( Klikk her ), og til tross for det fancye navnet, koster denne suiten faktisk mindre enn rommet på Hilton Universal. Totalt sett har vi nå spart 34 dollar ![]() I tillegg har hotellet gratis shuttle-service til flyplassen. Og det gjør jo selvfølgelig ingenting at hotellet ligger tett opptil flyplassen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hadde vært fint med en rapport fra Radisson Martinique i NYC. Hotellet er nytt i kjeden og vet ikke om noen som har bodd der
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og vi forandrer igjen...
Jeg er visst av typen som liker å planlegge reisen godt, og fant etterhvert ut at Hilton Garden Inn lå litt for usentralt.. Undersøkte deretter et av hotellene som jeg opprinnelig fant på www.usaspesialisten.no (men kunne allikevel ikke bestille for meg der... ![]() ![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hyatt-Regency gjør visstnok slik over hele linjen. Det er ikke lenge siden jeg bodde på en Hyatt-Regency hotell, og fikk da "brev" fra direktøren, info om E-concierge osv. og fikk en påminnelses e-post en uke før innskjekk med mer info fra E-concierge. Egentlig veldig kjekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og vi oppdaterer igjen..
Kanskje ikke så voldsomt stor oppdatering, men jeg har da lovt å holde denne tråden oppdatert, så da gjør jeg det. Da jeg i går logget meg inn på continental.com, sjekket jeg for moro skyld hva turen ville kostet om jeg hadde bestilt i dag.. Da la jeg plutselig merke til at på etappene LGA-CLE og CLE-ORD, hadde avgangstidspunktet endret seg, det samme hadde "Operating Carrier", og jammenmeg hadde ikke flightnummeret endret seg også (Her var jeg fortsatt i tvil om det var samme flight eller ikke..). Skrev derfor en mail til CO, og fikk svar etter godt under et døgn (thumbs up til CO for forholdsvis raskt svar), hvor det ble bekreftet at det var disse flightene vi hadde plass på, til tross for nye flightnumre. I tillegg hadde "Operating Carrier" blitt endret fra Expressjet Airlines til Chautauqa Airlines. Jeg kan derfor ikke bare notere meg en ny flytype (ERJ-145), men også min første flight med et selskap jeg ikke klarter å uttale navnet på ![]() ![]() I tillegg er avreisetidspunktet fra LAX endret fra 07:45, til 07:35 (og jeg synes 10 minutte er MYE på den tiden av døgnet...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
bmi ERJ-145 inflight
1+2 seter med hattehylle kun over 2-seteren. Syns det var bredere seter enn CRJ200, der jeg har prøvd både Cimber og LH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
ERJ'en er klart mer behagelig enn CRJ. Kabinen er hoeyere, vinduene er plassert slik at du kan se ut uten aa faa kink i nakken og setene er en tanke bredere.
Ingen av dem har rare bagasjeplassen, det eneste du kan ta med inn, er en laptopbag eller en liten ryggsekk. Resten maa settes ved doeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Har bodd der, men da var det Holiday inn.... Helt greit, men som mange hoteller i NYC....overpriset....hehe Beliggenheten er jo knall da... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det eneste som er fint med ERJ 145 er at om du reiser alene er 1 seteren *ganske* behagelig. ERJ145 er på grensen til klaustrofobisk inni |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og for å stoppe diskusjonen om ERJ vs. CRJ, så har nå CO forandret på flightene igjen.
For tretusenfemhundreogførtiåttende gang, prøvde jeg nok en gang å taste inn reservasjonsnummeret og etternavnet under "View My Reservations", og for første gang kom den faktisk opp!! (Jeg booket 4. Mars). LGA-CLE har fått nytt flightnummer for andre gang, og brasilianeren har blitt byttet ut med en kanadier. La også merke til at vi hadde beholdt setenumrene - 6B og 6C, bare at de nå var på hver sin side av midtgangen. Vi hadde jo faktisk booket to på høyre side.. ikke verre enn at jeg hoppet elegant over i 6D. Og jeg vil nå få to nye flytyper på turen, istedenfor en.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fantastisk lang tråd i tripreports om en tur som ikke engang er unnagjort:clap
Og den ble ikke kortere med dette innlegget heller ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da ligger kofferten klar med de første plaggen lagt oppi, og boarding pass er på vei ut av printeren as I write.. Noen hadde tatt 16A, men jeg fikk tak i 15A og 15B. Så da blir det hvertfall ekstra benplass, om man ikke får lent seg bakover..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott, det hyggelige er at fler og fler nå finner det best å reise på direkten med CO enn med andre selskap med krumspring i Europa, før de drar over dammen.
Fortsetter dette ( følg opp folkens ) får vi snart 764 ev 772 på ruta !! :exclamati :exclamati |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som du kan lese lenger opp i denne tråden, var faktisk Lufthansa den sterkeste kandidaten en stund, men CO vant faktisk på pris.. Og CO har også sine ulemper med at man må reise forholdsvis tidlig fra LAXX.. Vi rekker ikke engang frokost på hotellet før vi må fra..
Men bortsett fra det, så er direkteforbindelsen til EWR absolutt å foretrekke.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og da var turen i gang..
Etter innsjekk på nettet, kunne vi gå rett til bag-drop, i samme kø som business og elite-sjekk-inn. Ble møtt av en amerikaner, som spurte om vi hadde pakket bagasjen selv, og stusset veldig på passbildet til kameraten min.. Men vi slapp nå fram til skranken, hvor en søt jente medhedmarksdialekt (tror jeg det var.. ) tok i mot bagasjen. Sikkerhetskontrollen gikk glatt. Ser nå at den er bygget ut veeeldig siden sist jeg fløy. Ellers hadde jeg mitt første pip på OSL, som følge av at jeg ganske nylig kjøpte et nytt belte. Etter den, var det røkelaks og pils på kon-tiki, handling av tyggis og sjokolade i tax-free'n, og etterhvert tuslet vi mot non-schengen.. Ved gate 53 stod N122CO og ventet, og ettehvert ropte de opp radene våre for boarding. Da kom det selvfølgelig en adecco-kar og ville ta en ekstra kontroll av kameraten min.. Jeg ble stående og vente, og det førte til at han plutselig ville sjekke meg også. Til slutt kom vi oss da ombord, og fant fram til 15A og 15B. En dame hadde allerede satt seg på 15C, men overrakende nok, klarte jeg å gå forbi henne, uten at hun måtte reise seg, til tross for at jeg ikke akkurat er noe spesielt liten.. Selve turen foregikk uten spesielle hendelser, og menyen var "chicknorbeef". Jeg valgte chicken, og reisefølget valgte beef. Fikk smake en bit av han, og vlle nok valgt Beef hvis jeg fikk velge på nytt, men kyllingen var grei nok den og. Til tross for en 10 minutters forsinkelse, planla de å lande hele 30 minutter før rutetid. Cruiselevel var først 34000 fot, men da film nummer to var slutt over Canada ett sted, kunne skjermen i taket opplyse at nå lå vi på 36000 fot. Nok en servering, av en liten kalkunsandwich, som også smakte greit. Til slutt landet vi ca. 15 minutter før rutetid, på bane 04R.. Fikk ikke sett Manhattan under innflyvningen, men fikk til gjengjeld se FedEx-terminalen og en drøss med FedEx-fly.. Taxet så inn til gate 134.. Immigration gikk overraskende greit. Ingen kø, og kun et par spørsmål om hva jg skulle, om det var første gangen, og hvor jeg jobbet, før jeg slapp inn. Så var det og finne bagasjen, som også kom overraskende fort. Her stod forøvrig Clarence Clemons (saksofonisten til Bruce Springsteen) og sørget for at koffertene lå pent på båndet når de landet der..Han lignet hvertfall, og han er vel fra New Jersey han også.. Airtrain og NJTransit inn til Penn Station uten nevneverdige hendelser, annet enn at toget så relativt gammelt ut, og at ingen stasjoner ble ropt opp, men vi kom oss nå av på riktig sted.. Vel ute på 7th avenue, ble vi møtt av gule taxier med fingervisende sjåfører, og høye hus.. Radisson-logoen var lett synlig, og det var bare å tusle retning øst, til Broadway. Tommy777 etterlyste en tilbakemelding på dette hotellet lenger opp, og så langt er det veldig bra. Til tross for at Redmond (Tror han het det..) brukte litt tid, så fikk til slutt nøklene. Rommet som var bestilt, var et "Classic Guest Room), eller et fint ord for "ikke-av-de-nyeste-fineste-rommene". Allikevel fikk vi et rom med såkalte "Sleep Number Beds" (Det var egentlig rom som kostet mer enn de jeg bestilte), så her lukter det oppgradering ![]() Alt i alt, veldig fornøyd så langt.. Nå blir det middag ute i NY |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Kanskje selskapene burde gi oss som vennegjengen henvender seg til når det gjelder flyturer litt ekstra bonus? CO har en del tusen ekstra inntekter pr år pga meg:wink Kanskje julebord i IAH i år, Dag? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Junaiten: Here we come again | Martin | TripReports | 118 | 20-07-2008 07:30 |
UA til junaiten - hva kan man forvente? | Isbamse | Flyforum | 14 | 18-06-2008 09:03 |
Junaiten:Just a little svipptur for the julebord.. | Martin | TripReports | 22 | 21-01-2008 22:30 |
Spørsmål til dere i junaiten | ANX | Flyforum | 0 | 11-02-2006 23:20 |