![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164093
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Ser ut som det dreier seg om et kluthue med probanbeholder i bagasjen .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Utrolig hva "verdensvante" passasjerer skal ha med seg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Og noen i sikkerhetskontrollen som også trenger smekk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
For en idiot da!
Dette får meg til å huske på historien med en av WF's DASH-7'ere. En luring reiste med et eller annet syreholdig i bagasjen sin.... Ved tilfeldig inspeksjon fant man ut at dette hadde rent ut og over kablene til rorene. De var visstnok nesten etset av! ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]() Quote:
__________________
upcoming flights.. mange |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ikke rart det ble store overskrifter:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Tar jeg helt feil, eller er det nye flyet Norwegian sin splitter nye maskin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Kan "splitter nye" være et begrep som brukes om Norwegians fly?
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
![]() Det er iallefall KKB som er avbildet ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() Quote:
Ja, Norwegian leaser, men den er i bunn og grunn splitter ny i det nye eierskapet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bare en passasjer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Pussig historie. Hva slags propanbeholder er det som ligger i bagasjen og plutselig slipper ut så mye gass at det lager lukt nok til at stuerne merker det under lastingen? Lukter bokstavelig talt rimelig tøff håndtering av bagasjen her...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
|
![]()
Kluthue... Vel, med en haug med skiløpere ombord tror jeg - om en først skal spekulere litt - nok det er mer Swix enn ris på propanbeholderen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Spørs det, gitt. Hvis ikke stuerne kjører Harlan, og har fått propan på hjernen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Kan garantere deg at det IKKE var fra skiskytterene eller
smøreteamet. Det er veldig mange år siden man brukte den type varmemetoder og da på festevoks, noe som skiskyterene ikke bruker overhode. Dette fordi sintrede såler på den type ski som skiskyterene bruker ikke tåler så høye temperaturer. Da trekker porene seg sammen i sålen og man får en såkalt brendt såle som ikke lenger har den vannavstøtende og drenerende effekten som skien skal ha. Den er heller ikke særlig opptagene av glivoks heller om den utsettes for så høye temperaturer. Derfor bruker skiskyterene og smørerene smørejern og i noen tilfelle strykjern som har en laver varme og lettere regulering!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,097
|
![]()
Jepp, blåseøamper for skismørning utgår! Alle de jeg kjenner, inkludert meg selv, som har mer en 2 skiturer i året har skikkelig smørejern (ett slags spesielt overpriset strykejern fra Swix) eller i det minste ett vanlig strykejern.
Bruker noen brenner på mine langrennski, slalomski eller snowboard blir dynk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
|
![]()
Er det rart at VG lager storsak? Et fly fylt av Tora Berger, fotografer OG journalister = ramaskrik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
".....men da fikk vi høre
at med propanbrenner ble det mindre styr, så prøvde vi det, og da tok skia til Kåre fyr......." (fra "Påsketur" av Øystein Sunde) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Tipper det handler om en tute-greie, eller lettere forklart sånn som bråker som fy!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Evakuering - Egypt | AirbusTrond | Reiseforum | 17 | 03-02-2011 21:16 |
SAS-evakuering | CK | Flyforum | 4 | 31-01-2007 11:42 |
Evakuering på Gardermoen | MartinL | Flyforum | 13 | 16-12-2006 13:38 |
Evakuering x2 på Stansted | Blubird | Flyforum | 2 | 24-10-2006 13:15 |
Evakuering i BCN | KLMNordic | Flyforum | 8 | 05-12-2004 19:19 |