![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Har en tidligere sett antydinger om LN-NOB var underveis her. I forrige uke sendte NAX søknad om ferry flight uten ELT og tildeling av 24-bits ICAO kode for denne. Mer overraskende var det også en søknad inne om tilsvarende for LN-NOC - enda en!
Ellers kommuniseres det mellom Luftfartstilsynet, Samferdselsdept og NAX vedrørende rutekonsesjoner til Tyrkia - nærmere bestemt Istanbul, Izmir og Antalya. Alle disse destinasjonene ser ut til å være aktuelle fra Oslo. Uken foran var det også en søknad om utstedelse av ny autorisasjonsside til AFM - økning av seteantallet på LN-KKB fra 136 til 145 passasjerseter. Da blir KKB som alle andre.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
![]() Kurt, du som vet så mye ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Har selv et klenodium av sorten - SAS DC-9 AFM Vol. 2, som inneholder følgende kapitler Standard Procedures, Performance, Cruise Control, Emergency Procedures og Appendices
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Aahaaaa,
Mange takk Kurt! ![]() Quote:
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Og mitt neste spørsmål blir da, KLARER en B737-300 å fly i et strekk ned til f.eks Antalya ?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da må trykkleifen være i postjournalen til Luftfartstilsynet - det var det det stod 145 seter. Regner med at de ikke kunne helt rekonfigurere galleyen i denne omgang for å få inn den siste tre-seteren på styrbord side.
Så til 737-300 og dens rekkevidde - en standard -300 har en range på 3 362 km (1 815 nm), mens HGW-utgaven har en range på 4 175 km (2 254 nm). Målte luftlinjeavstanden Gardermoen og Antalya på Google Earth, og kom til rett i underkant av 2 900 km - altså med andre ord vil ikke Norwegians -300 ha noe problem med å fly strekningen non-stop siden det er mange alternative flyplasser med mindre enn 400 km vekk. Mange av svarene på disse spørsmålene ligger allerede klar på http://www.plane-spotter.com/ Morten ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Hvor mange maskiner har DY nå? Tyrkia blir sikkert nok en suksess...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Med NOB og NOC skulle vel det bli et kvart hundre stk. 737-300'er vel?
Eller har jeg kommet heeeelt ut av regnestykket? Men, siden vi snakker om fly her ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aviation Junkie
Join Date: Jul 2006
Location: OSL
Posts: 469
|
![]()
Noen som vet hvilke maskiner det her er snakk om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 157
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aviation Junkie
Join Date: Jul 2006
Location: OSL
Posts: 469
|
![]()
Takker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Finnes det egentlig noen Norskopererte Airbus fly i det hele tatt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
1 LN-RKF Godfred 413 20JUL01 SE-REA 2 LN-RKG Gudrod 424 26SEP01 SE-REB LN-RKH Emund 497 01OCT02 Norsk opererte , JA vil jeg hevde.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Dumt at det kun er SAS Sverige og SAS Danmark som driver dem. Hadde vært morsomt å se dem på innenlandsruter i Norge også.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Luftfartstilsynet og Norwegian på kollisjonskurs | LN-MOW | Flyforum | 20 | 21-08-2015 09:52 |
Glade nyheter: Norwegian USA-klar ifht. FAA | ATC-flyradar | Flyforum | 20 | 30-09-2012 07:13 |
Norwegian med nyheter | SK917 | Flyforum | 47 | 30-08-2007 08:56 |
Norwegian med nyheter.... | LN-FHU | Flyforum | 5 | 08-04-2006 15:54 |
De nye gebyrene fra luftfartstilsynet. | Speedbird | Flyforum | 0 | 16-01-2005 13:37 |