Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2007, 13:18   #41
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by MD11

Blir det endringer i intrascand inflight service må vi vel påberegne endringer hos WF og. Det foreligger planer om gardinskille på Q400 strekningene TRD/TRF-CPH.
Var det ikke det før? Muligens jeg husker feil, men mener jeg har reist på buziness TRF-CPH-TRF tilbake i 2000. Tror ikke det var noen gardin som skille, men mener vi fikk annerledes mat enn de som satt lenger bak
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2007, 12:28   #42
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by MD11

Blir det endringer i intrascand inflight service må vi vel påberegne endringer hos WF og. Det foreligger planer om gardinskille på Q400 strekningene TRD/TRF-CPH.
Var det ikke det før? Muligens jeg husker feil, men mener jeg har reist på buziness TRF-CPH-TRF tilbake i 2000. Tror ikke det var noen gardin som skille, men mener vi fikk annerledes mat enn de som satt lenger bak
Det har aldri vært gardiner hos WF men differansiert service ja. Det har vi i dag også på ABZ rutene. Business Class med oppgradert mealservice og plassering fremme i kabinen. Intrascandservice er likt over hele kabinen men her kan det tyde på at det blir en endring.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2007, 13:14   #43
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Mener aa huske at WF brukte forskjellig nakketrekk paa C og M da de floey FBU-GOT. Paa Fokker'n til SAS satte vi en pute paa seteryggen mellom klassene.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2007, 13:56   #44
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Mener aa huske at WF brukte forskjellig nakketrekk paa C og M da de floey FBU-GOT. Paa Fokker'n til SAS satte vi en pute paa seteryggen mellom klassene.
Stemmer det, brukes i dag og, egne nakketrekk for BusinessClass.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 02:52   #45
xbrave
Newcomer
 
Join Date: May 2005
Posts: 40
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

BUSK trenger noen -800 m/ winglets kanskje det kommer en i mai 07?
xbrave is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 13:04   #46
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by Someone

Hva med inter-skandinavisk og innenlands? Her får man annet enn kaffe, te og vann idag. Og for å sitere fattern som reiste ut i verden via CPH igår på C-klasse. "At jeg ikke engang får en cola mellom oslo og København når jeg har betalt mange tusen kroner for billetten er ganske dårlig"......(heldigvis var services bedre videre)
Ja, helt enig. Den der servicen er så skandaløst at det er ubegripelig at selskapet har holdt fast på den så lenge.

De har litt av en jobb foran seg med å få massene inn i economy flex. Jeg mener de som sitter der har gjort et dårlig valg. Det koster såpass mye at det nesten er like greit å ta business. Og hvor mye pax fra economy avhenger jo helt av hvilke bookingklasser man inkluderer. Men dette minner meg om Braathens back/best. Da dette ble lansert sa man at det var de allller billigste billettene som skulle bakerst også endte man opp med store deler av flyet uten service osv. Det var virkelig et elendig konsept.

Det er SAS konseptet i dag også etter min mening. Jge venter på at det skal skje noe. Nå begynner det virkelig å bli på tide. Få litt mat tilbake til alle da... kan da ikke være så dyrt!
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 14:50   #47
raskefot
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by litt-amatør

Quote:
Originally posted by Someone

Hva med inter-skandinavisk og innenlands? Her får man annet enn kaffe, te og vann idag. Og for å sitere fattern som reiste ut i verden via CPH igår på C-klasse. "At jeg ikke engang får en cola mellom oslo og København når jeg har betalt mange tusen kroner for billetten er ganske dårlig"......(heldigvis var services bedre videre)
Ja, helt enig. Den der servicen er så skandaløst at det er ubegripelig at selskapet har holdt fast på den så lenge.

De har litt av en jobb foran seg med å få massene inn i economy flex. Jeg mener de som sitter der har gjort et dårlig valg. Det koster såpass mye at det nesten er like greit å ta business. Og hvor mye pax fra economy avhenger jo helt av hvilke bookingklasser man inkluderer. Men dette minner meg om Braathens back/best. Da dette ble lansert sa man at det var de allller billigste billettene som skulle bakerst også endte man opp med store deler av flyet uten service osv. Det var virkelig et elendig konsept.

Det er SAS konseptet i dag også etter min mening. Jge venter på at det skal skje noe. Nå begynner det virkelig å bli på tide. Få litt mat tilbake til alle da... kan da ikke være så dyrt!
Enig, dette minner mistenkelig om Best/Back. Det er et ordtak som sier noe sånt som at "den som ikke lærer av historien, er dømt til å gjenta den"...
raskefot is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 14:56   #48
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Mat KOSTER!!!! Når jeg jobba i BLX kosta et matbrett i snitt kr 80,-. Pluss logistikken rundt det hele. Vi snakker mye cash!
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 17:01   #49
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by MD11

Mat KOSTER!!!! Når jeg jobba i BLX kosta et matbrett i snitt kr 80,-. Pluss logistikken rundt det hele. Vi snakker mye cash!
Jeg er helt inneforstått med at mat koster og jeg snakker da heller ikke om matbrett til alle. Men f eks på innenlandsruter og innen Skandinavia å servere en muffins e.l. og juice i en pose og kaffe pluss evt tilby forfriskninger (ikke gratis alkohol nødvendigvis).

På rutene til f eks London, Paris osv burde det være mulig å servere et rundtsykke, em minisjokolade pluss juice og kaffe. Meget enkelt men noe i hvert fall.

Jeg skjønner at dette også vil koste. Men stort sett alle andre selskaper som kan sammenlignes med SAS greier det jo. (Trenger ikke nevne navnene alle vet hvilke jeg snakker om) Det er jo mildt sagt ikke store greiene som ville utgjort en forskjell.

Og jeg kan ikke forstå at det ikke også må ha sin pris at besetningen stresser rundt med terminaler for betaling pluss alt styret med å omregne fra ulike valutaer, huske priser osv.
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 00:28   #50
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

De nærmeste konkurrente/partnerne til SAS kan vel nevnes for å virkelig vri nesa til SAS i det:

Finnair
British Airways
KLM
Air France
Lufthansa
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 10:50   #51
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by LN-AFG

De nærmeste konkurrente/partnerne til SAS kan vel nevnes for å virkelig vri nesa til SAS i det:

Finnair
British Airways
KLM
Air France
Lufthansa
Ja, når vi først har begynt å nevne konkurrenter med annet konsept synes jeg også vi kan ta med en del til som viser hvor dårlig det er av SAS å ikke gi passasjerene dette: Czech Airlines, LOT, (SN Brussel - edit: snart slutt på dessverre), Alitalia, Icelandair, Aeroflot, Austrian, Malev, Turkish Airlines. (Har sikkert glemt noen konkurrenter også.).

Håper virkelig SAS tar dette til etterretning og gjør endringer, men jeg har sterke tvil om det vil skje.

Men at passasjerer som har betalt en "formue" for billetten interkontinentalt via CPH/ARN og får null og niks på startflighten ut av Oslo er ganske utrolig.
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 15:26   #52
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

SAS er da ikke så ille?
F.eks serverer Air France samme frokost fremme i C som bak i Y på morgenflighten til CDG. Frokosten på SK intrascand. er bedre!!

Sammenlignet med amerikanske selskaper på totimersflighter, der man får varm frokost, er ikke dette mye å skryte av.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 15:33   #53
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by Dag Viking

SAS er da ikke så ille?
F.eks serverer Air France samme frokost fremme i C som bak i Y på morgenflighten til CDG. Frokosten på SK intrascand. er bedre!!

Sammenlignet med amerikanske selskaper på totimersflighter, der man får varm frokost, er ikke dette mye å skryte av.
Eneste jeg savner er de varme rundstykkene de hadde før...
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 19:20   #54
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by Concorde

Quote:
Originally posted by Dag Viking

SAS er da ikke så ille?
F.eks serverer Air France samme frokost fremme i C som bak i Y på morgenflighten til CDG. Frokosten på SK intrascand. er bedre!!

Sammenlignet med amerikanske selskaper på totimersflighter, der man får varm frokost, er ikke dette mye å skryte av.
Eneste jeg savner er de varme rundstykkene de hadde før...
Vi har varme rundstykker Velkommen ombord:exclamati
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 19:20   #55
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Hvor???????
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2007, 19:24   #56
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Quote:
Originally posted by Concorde

Hvor???????
Onboard WF's Q400 service TRD-CPh og TRF-CPH
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 22:54   #57
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Nå skal fremtidige LN-RRA (MSN 30471 L/N 2288) ut å testfly snart og har blitt tildelt BOE671 som flightnr. - kommende bevegelser kan følges her http://flightaware.com/live/flight/BOE671
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 23:28   #58
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Og dette er stedet aa sjekke for bilder ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2007, 08:10   #59
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

Ifølge Flightaware (slik jeg leser info'en) så fløy den blivende LN-RRA fra Boeing Field til Spokane?

Noen som vet om hva som skjer der? Bare en stop eller noe utstyr som skal monteres der og?

__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2007, 08:11   #60
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS Braathens med 2 nye 737-700...

BOE671@Tuesday, Feb 20, 2007 , var vel neppe ln-rra ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
PacMin SAS Braathens 737-700 1:100 CK Samlerhjørnet 1 10-02-2019 19:25
Braathens 737-700 1:100 selges CK Samlerhjørnet 6 01-05-2010 11:11
Braathens 737-700 på tradera Savipix Samlerhjørnet 0 20-12-2008 10:51
Braathens B-737-700 selges Kosmos Samlerhjørnet 3 31-03-2008 20:07
SAS og Braathens Boeing 737-700 flyr ikke like fort... LTH Flyforum 7 07-02-2005 10:01


All times are GMT +2. The time now is 22:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.