![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() CL44 var efter min mening et af de bedst komponerede turbo propel fly som er konstrueret: Se her: http://www.airliners.net/open.file/0100800/M/ Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Aah,et flott fly i flotte Loftleidir farger.Min far tok bilder av en slik på Fornebu i 1966.
![]()
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Den fantes også i en Guppy-variant laget av Conroy. CL-44 hadde swingtail og den fikk med seg mye rart.
Flyet ble opprinnelig bygd for Royal Canadian Air Force og ble der kalt CC-106 Yukon. Slektskapet til Britannia er lett å se, legg også merke til de helrøde rundellene. Så vidt jeg husker var det bare denne ene maskinen som hadde det. Denne har de vanlige blå og røde. Yukon er ikke bare i slekt med Britannia, men også med CP-107 Argus
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turen er kommet til CO | MD11 | Flyforum | 1 | 06-06-2008 11:03 |
Hvorfor det kan være farlig å være flygeleder! | Tertit54 | Flyforum | 14 | 04-09-2007 22:52 |
I serien af tilbageblik er vi nået til..... | sk931 | Flyforum | 20 | 10-01-2007 15:31 |
Tilbageblik | sk931 | Flyforum | 2 | 28-12-2006 21:13 |
OT: Hvorfor være stor når man kan være lykkelig som liten... | G-COLE | Flyforum | 4 | 02-03-2006 22:28 |