![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det blir "familiemøte" i Napa i april... 4 av oss skal fly fra Oslo og to skal kjøre fra Seattle...
Alternativene tidlig var BA via LHR eller LH via FRA...før forumets Tommy777 kom opp med en meget bra pris på United fra LHR og Economy Plus. Hva slags seter venter oss på Economy Plus? Og hvordan booker man Economy Plus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God tur EB, Napa er sikkert et kjempested hvis været er OK, var der (og Sonoma) en dag i slutten av mai, og da styrtregnet det desverre. Men fikk da sett noen vingårder.
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har ikke vært der tidligere...så dette gleder jeg megstort til. Rødvin smaker vel nesten bedre i regn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Rødvin smaker godt i alt slags vær.....selskapet (ikke flyselskapet altså!) er mer interessant
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Enig... Men selskapet (som jo også betaler turen) er meget bra...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
BA`s World Traveller Plus blir dyr!!! Da ligger det an til Lufthansa og A340-600 for jeg finner ingen ting på United som bekrefter Economy Plus. Med A340-600 kan vi enten fly til LAX, SFO eller DEN...eller en kombinasjon!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er ingen, bortsett fra fullprispassasjerer i Y eller UA elitemedlemmer som kan bekrefte sete i Economy Plus på nettet.
Dog var *A Gull eller Sølv garantert sete i Economy Plus, men du må ringe UA og booke sete i E+ dersom du har EBG/EBS. Det var en policy endring hos UA fra oktober der *A gull eller sølv ikke lengre får E+, dog er denne regelen ikke håndhevet enda. Jeg har en rekke venner og kolleger som er EBG og alle får fortsatt E+ når de flyr UA Jeg ville vel satt bestillingen på hold på www.united.com (du kan velge om du vil kjøpe eller holde bestillingen) deretter ringt United med mitt EBG/EBS nummer og fått bekreftet sete i Economy Plus. Om det ikke går, er det bare å slette bestillingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da blir det nok Lufthansa... Han som betaler er i utgangspunktet ikke den største fan av UA - selv om han mest er misfornøyd med deres businessklasse. Sjansen for å sitte "to" klasser dårligere tror jeg ikke han tar...
Lufthansa og A340 here we come... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Har de fått PTV på 340-600?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vet ikke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Blir nok bok og vin...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For the record, det som venter deg på Economy Plus er 36" legroom, individuelle TV skjermer med diverse filmer, XM radio og sjølsagt Channel 9. Det er samme service på E+ som E-. Vin koster penger, som alle andre amerikanske flyselskaper.
Det er det eneste LH scorer på i forhold til UA E+. IMO har LH den verste økonomi klassen i *Alliance, UA den beste. Forferdelig benplass (samme som UA E-) og ekstremt lite å ta seg til (så ta med boken og vinen, ja :-p ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja... Lufthansa er etter min smak og lengde noe av det beste på økonomi... De har i tillegg nok av ruter som flys med A340-300 eller -600 noe som gir oss 2-setere. Mulig at UA har en den beste økonomien - men så lenge han som betaler men de har den værste businessklassen så blir det ikke UA.
BA er ikke ute av bildet...ei heller SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fløy LH A330-300 FRA-JFK i påsken i fjor, og mitt reisefølge og jeg ble plassert på 32 E og F, altså dritten i midten på 4-seteren. Har alltid vært fornøyd med både benplass og ikke minst service på LH sin Europa Eco, men dette ble en kjedelig og lang tur. Benplassen var ikke 32" som de annonserer på seatguru, snarere 31" tenker jeg. Har tatt SAS A330 og benplassen var bedre der (jeg er 192 cm og vet hva jeg snakker om på denne fronten). Det var heller ikke PTV og headsetet mitt skurret noe voldsomt så jeg ga opp å se på filmen på lerrettet. Prøvde å sove et par ganger men våknet begge gangene av en klovn av en danske som satt så urolig foran meg slik at han skjøv setteryggen bryskt i knærne mine, vannet jeg hadde i koppholderen sølte utover beina mine, bra det ikke var rødvin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Han som betaler har vel hatt en dårlig opplevelse med UA C klasse, etter min mening, er UA C en av de beste klassiske C klassene over atlanteren, inkludert LH, der klassiske C stinker.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men siden Tommy777 ikke betaler så blir det nok LH...:wink I tillegg måtte vi jo kjøpe en annen billett tur/retur London.
Denver er også en mulighet med LH...(...og BA) og jeg er ingen motstander av å reise via DEN på veien til SFO... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Om du scorer et bra sete på LH, er det fortsatt greit. Husk at dassene er i kjellern på 346, slik at første raden i siste økonomi seksjonen er meget bra. Og om jeg ikke husker helt feil, er det 2+3+2 sete konfig på første rad rett bak business på LHs 346, den raden er nok den beste om bord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Lørdag legges de siste planene... Nesten den morsomste delen av turen er ALL planlegging i forkant...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer: LAX eller SFO? | WF789 | Reiseforum | 3 | 08-10-2015 16:46 |
LAX/SFO - BKK ... Pris? | LNv22 | Reiseforum | 6 | 17-12-2012 17:46 |
GOT-SFO (LAX) i Juni | robert_06_ | Reiseforum | 0 | 10-04-2011 14:10 |
Er det noe servering på AA first SFO-LAX? | OEH | Reiseforum | 12 | 25-11-2010 19:37 |
VX utvider igjen SFO/LAX-MCO | Tommy777 | Reiseforum | 1 | 19-03-2010 00:16 |