Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-11-2006, 22:27   #1
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Hei folkens,

kjekt at forumet er oppe å går igjen, var overrasket over å se at det var nede nest siste dagen av min USA tur, men hyggelig at man igjen kan poste her.

Min tur hjem ble litt mer interessant enn det jeg regnet med, jeg skulle fly samme ruten som jeg brukte over dammen, bare i revers, så Seattle - Amsterdam med NW34 og Amsterdam - Bergen med KL1187.

Da jeg møtte opp på Sea/Tac kl 10:30 hadde jeg sjekket inn online, og fått et meget kjipt sete på siste raden hos NWA rad 42C (men heldigvis midtgang). På nettsiden var det en notis om at flighten var overbooket og frivillige som ville stå over kunne melde seg på flyplassen. Det gjorde jeg, men med kun ledige flighter neste dag valgte jeg å ikke gjøre det.

Ved gaten ble det annonsert en delay fra oppsatt rutetid 12:50 til 14:40 pga teknisk, og delene ville først komme med ett fly fra Detroit kl 14:10. Jeg ventet til oppsatt ombordstigningstid før jeg gikk tilbake til gaten, uten å ha sett snurten av ett NWA fly, så jeg begynte raskt å se at forsinkelsen ville bli større. Ganske riktig etter å ha sittet en time ombord ble det opplyst av en flyvertinne at problemet var høyttalersystemet som ikke virket og at hvis man ikke fikk fikset det ville flighten bli kansellert. Kl 16:40 ble vi fortalt at vi kunne forlate flyet, men oppholde oss ved gaten, mat kunne vi få gratis ved å stille oss i en laaaang kø hos Burger King og vise ombordstigningskortet.

Burger og Fries fristet lite, så jeg stilte meg heller i den litt mindre køen ved skranken til gaten, jeg begynte raskt å se tegningen her. En ansatt ved NWA kom tilfeldigvis forbi og jeg spurte ham om BA eller SAS hadde noen ledige seter (I tillegg til NW er det bare disse to selskapene som har direkte flighter fra SEA til Europa) litt nedslående opplyste han at SAS hadde 3 ledige seter og BA 1 ledig sete. En ekstra natt på hotell så meget sannsynlig ut da.

Da det ble min tur ved skranken, ble det opplyst via Walkie Talkie til personalet at flighten var innstilt. Jeg spurte først om det var mulig å komme seg til Bergen med NW via DTW, MSP, MEM... Niks ikke før i morgen, hva med CO eller DL? Nei dessverre jeg får ikke opp noen flighter som kan få deg helt fram til Bergen. Da jeg sa at NW og SK flyr til AMS og CPH og derfra går det flighter til Bergen, sa hun overraskende at jeg sender det over til SAS, trykket opp to flight Interrupt billetter og fikk beskrivelsen av bagasjen min.

Hos SAS, da var klokken blitt 17:50 med ombordstigning hos SAS fra 18:10 og avgang 18:50. Køen var forsvinnende liten mot den enorme køen som nå var hos NWA, og det ble raskt min tur. Jeg fikk ombordstigningskort for CPH-BGO men pga en liten stollek som enda gjensto ga hun meg beskjed om å komme tilbake når jeg ble ropt opp for å få ombordstigningskort for SEA-CPH legget. 10 min senere ble jeg ropt opp og ble ganske overrasket over å få tildelt sete 09A, bakerste raden på biznissklasse.

Lettere opprømt må jeg si at Champagnen vi fikk før avgang smakte fortreffelig, det samme gjorde maten og drikken som jeg gjerne beskriver når jeg ikke er så stuptrøtt som det jeg er nå, enda jeg for første gang greide å sove helt fra Hudson Bay til Norskekysten og frokost.

Vil bare få sagt tusen hjertelig takk til SAS personale ved Sea/Tac for at jeg fikk være med tilbake til Europa og slapp å tilbringe en natt på hotell med kø og atter kø for å få utdelt rom og matkuponger.

Takk også til NWA, synes synd på de stakkars 3 damene som tok seg av køen, håper virkelig de fikk hjelp eller avløsning etterhvert.

Til slutt takk til SAS kabinbesetning på SK938 og skipper Solås, var en meget behagelig tur, med meget god service og mat. Synes også det var veldig fint at de ønsket oss 10 som hadde greid å få komme med SK938 fra NW, en god dag og tur både ved avgang SEA og landing CPH.

Selv takk SAS :clap
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2006, 22:37   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,203
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Snakk om at lykket snudde.....fra bakerst til fremst


Uansett fin rapport
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 20-11-2006, 21:13   #3
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Under innsjekk av KL1142 her på Fredag var det vel, fikk vi beskjed fra AMS om at NWA33 AMS-SEA var delayed til 0900CET dagen derpå - sorry Håkon for at jeg ikke sendte en melding

Men dette plager deg ikke nevneverdig, og C klassen til SAS er jo meget bra.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2006, 18:05   #4
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Jepp klager ikke jeg, problemet til Northwest var som sagt systemet som styrer kommunikasjonen over høyttaleranlegget, no-smoking og fasten seatbelt lyset, exit skiltene over utgangsdørene samt alt som styrer inflight entertainment systemet.

Spesielt høyttaleranlegget må virke for at flyet skal være FAA godkjent til å ta av, så det var no go når NWA's mekanikere ikke klarte å fikse problemet. Overhørte en i skranken som fikk vite at dagen etter ville ruten bli fløyet med tre fly, så jeg regner med de har hatt store problemer med å ta unna all paxen, og både da jeg fløy fra AMS til SEA og på returen så ble det spurt etter frivillige som kunne ta ett senere fly pga overbooking.

Regner med det heller ikke hjelper at alle flyene innenriks i USA er rimelig fulle for tiden, og spesielt når det nærmer seg Thanksgiving.
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2006, 18:40   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,381
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Det finnes mange gla`historier med/fra SK938... Hyggelig at du også fikk oppleve dette...
EB is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2006, 08:27   #6
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Quote:
Originally posted by EB

Det finnes mange gla`historier med/fra SK938... Hyggelig at du også fikk oppleve dette...
937/938 er en gla'rute.Spesielt i sete 0A!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2006, 12:58   #7
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Hadde gjerne hoppet ombord med Canonen på både 0B, 0C og 0D og jeg!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2006, 22:56   #8
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Istemmes Thomas!
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2006, 06:30   #9
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,381
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Med vinutvalget til SAS hadd jeg nok fopretrukket seteradene 2 til og med 9 før 0...
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2006, 08:50   #10
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Quote:
Originally posted by EB

Med vinutvalget til SAS hadd jeg nok fopretrukket seteradene 2 til og med 9 før 0...
Det hender åpnede flasker finner veien til en felles samling på et hotellrom et eller annet sted!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2006, 11:14   #11
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,381
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Vi snakket om seterad og ikke sengerad...
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2006, 12:35   #12
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: NW34 cancelled SK938 reddende engel!

Godt du kom deg hjem da...
Hurum is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Siste reis for SK938 LN-MOW Flyforum 37 19-06-2019 11:37
LH865 30.07.2014 - Cancelled LNv22 Småprat 2 30-07-2014 16:45
SK 944 cancelled 01.08.2011 Bizflyer Småprat 7 02-08-2011 21:24
SK938 via Montreal?! Discus Flyforum 3 21-07-2008 23:15
SK938, som forventet denne gang Holmion TripReports 0 01-12-2006 22:41


All times are GMT +2. The time now is 20:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.