![]() |
|
![]() |
#401 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er kanskje ikke helt riktig tråd men jeg prøver. Jeg tenkte å leie en elbil fra OSL. Den skal jo da som en bensinbil med full tank komme tilbake med fullt batteri. Er det en grei lademulighet i nærheten av OSL? Jeg finner kun informasjon om p-plasser med lading.
![]() |
#402 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Cirkle K på Gardermoen har flere ladere med 300kW kapasitet
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#403 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Torsdag 19 desember skal jeg fly med Lufthansa fra Oslo til Munchen med flyet som går kl 0600. Hvor tidlig kan jeg sjekke inn på Gardermoen?
Er det noen kiosk/spisested som er åpent så tidlig etter sikkerhetskontroll? Eventuelt når åpner taxfree og selger de brus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
https://avinor.no/flyplass/oslo/shop...ls/44964/44085 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hva er det Avinor tester på OSL som tydeligvis skaper lange køer i sikkerhetskontrollen?
https://www.vg.no/nyheter/i/4Bgmp9/g...hetskontrollen Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
Det var unormalt lange køer på ettermiddagen forrige torsdag også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
Kom det frem noe svar på hva som var den praktiske årasken til kaoset?
Oppfattet det slik på en nyhetssending at det var en ukontrollert kontroll av rutinene i sikkerthetskontrollen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
"Uanmeldt tilsyn" rapporterer TV2:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#411 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg tipper de har vært underbemannet i utgangspunktet (ikke oppdekket sykdom og slikt), la oss si at de har kunnet hatt 5 av 10 sluser åpne. Så krever inspeksjonen kanskje at 2 sluser skal granskes, og da bindes kanskje både bemanningen der samt ytterligere ansatte opp. Da ender man kanskje opp med 2-3 sluser som fungerer normalt.
![]() |
#412 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det Avinor som plutselig har kjøpt inn litt liten kapasitet eller er det noen form for skjulte aksjoner der ute? Det er jo ikke noen vesentlig endringer i trafikken som skulle tilsi at det plutselig ble lange køer langt oftere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Forstod det var kø igjen i dag. Da jeg sist var på tur for to uker siden var det veldig mye bagasje som ble tatt ut til ekstra sjekk. Dette var også tema i lunsjen forrige uke, men vet ikke om det var noen aksjon. Selv hadde jeg glemt ipad i bagasjen så jeg var skyldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Er det når de har automatisk deteksjon i scanneren? Jeg syntes ofte den plukker ut alt for mye som gjør at det stopper opp på baksiden.
![]() |
#415 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er min erfaring også. Skulle til å spørre det samme.
![]() |
#416 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Artikkel om nye scannere I sikkerhetskontrollen på OSL.
Les her: https://www.startsiden.no/reise/ny-s...-flyreisen-din Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#417 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Skal til LHR med SAS i slutten av april, flyr SAS Plus. Lander på OSL 13.45 og skal videre til TOS kl. 20.20. LHR-OSL og OSL-TOS er separate bestillinger, så må sjekke inn bagasje på nytt. Er det sånn at jeg må helt ut for å sjekke inn bagasjen på nytt eller kan jeg få sjekket inn bagasjen inne i transferområdet? Vil jeg, siden jeg har loungetilgang på OSL-TOS, få tilgang til utenlandsloungen når jeg ankommer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ikke noe transferområde, så du må helt ut. Bagasjen kommer på det vanlige bagasjebåndet for din flight, og du må ut gjennom tollen, og deretter opp til avgang og sjekke inn igjen der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Du kunne kanskje forklart deg inn i utenlandsloungen ved ankomst siden du har plus på begge flyvninger. Men ettersom du må ut å sjekke inn bagasjen på nytt er det ikke å anbefale da bagasjen blir liggende på båndet og vente på deg. SAS’ innenlandslounge er uansett like bra som utland, vil jeg si. Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N Last edited by jb1; 18-04-2025 at 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Avinor ville ikke ta noe ansvar for de rundt 80 som ville ha kompensasjon etter mistet flyet i de lange køene. En inspeksjon skulle da aldri ha ført til dette. Ansvarsfraskrivelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 24-07-2017 16:31 |
Om Basel, flyplass, transfer m.v. | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 9 | 02-01-2017 12:09 |
StarAlliance lounger på Beijing flyplass | gardkarlsen | Reiseforum | 5 | 13-03-2010 21:04 |
Fantastiske Flyplass-lounger | hurvert | Reiseforum | 0 | 10-04-2008 13:06 |