![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,634
|
![]() Quote:
Produsentene kommer med bulletins av og til når man får ny kunnskap om forskjellige ting, men jeg tror de fleste som flyr på et eller annet tidspunkt har vært så trøtte at det gikk utover ytelsen deres, meg inkludert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,373
|
![]()
B737 overhead har vel ikke forandret seg mye siden 60 tallet med millioner av timer flydd. Men nå trenges det bulletin for en klar feil av en enkelt person? Fatigue er, og har alltid vært, et problem. Det er derfor jeg holder med til dagflyging når jeg kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,518
|
![]()
Har flydd 737 selv, og har ingen problem med og akseptere at noen tok feil bryter midt på natta. Mye på det overhead panelet som ser likt ut. Hadde aldri problemer selv, men som midtiblinken sier, jeg prøver også å fly når sola er oppe av den grunn. Du kan fly så mange turer du vil på klappsete i 737 på dagtid. Folk kan bli trøtt på dagen og, men ingenting måler seg med å fly i WOCL. Fly red eye fra vestkysten en gang i blandt, og det er veldig tungt for kroppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,267
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,373
|
![]()
Kjent feildesign fra 1960 tallet? Millioner med timer flydd uten ulykker. Gjetting at han var trøtt, frakt går stort sett på natta og da er det tøft for mange av oss. Men du redesigner ikke noe som har fungert i en mannsalder for at en person gjør feil som sannsynlig er menneskelig.
Du kan ikke sikre deg 100% mot human error. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,634
|
![]() Quote:
Vi plikter å melde oss unfit hvis vi ikke er i form, snakker ikke om sykmelding her, men det er jo ikke alltid så lett å si før man begynner på jobb om man får seg en skikkelig knekk 11 timer senere. I tillegg er det nok selskap som utøver vesentlig mere press på de ansatte ift. det å fly når de egentlig ikke burde det enn andre. At det er et område man har endel å gå på et helt klart. Ligger også et ansvar på crew at de er flinkere til å skrive rapporter, melde seg unfit osv. for å få fram forandringer i pairings, slinger osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Noe må jo være knappen ved siden av, med mindre den får et eget panel ….
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,518
|
![]() Quote:
Fleste piloter flyr på dagtid, bare så det er sagt, av den enkle grunn av folk vil stort sett ikke fly på natta heller. Som det blir sagt, human error vil aldri forsvinne helt. Hva vil du gjøre med det? Skulle 737NG blitt lagd? Tvilsomt. MAX? Aldri i verden. Det ryktes at southwest hadde en del med problemet og gjøre, siden de ville ha minimale endringer i cockpit for å slippe at nyere 737 hadde forskjellig type rating. Resultatet er at 60-tallet design er fortsatt her, med større skjermer og noen oppgraderinger. At 737NG og MAX ikke har EICASer helt bak mål med tanke på moderne standard. Likevel, 737 flyr fullstendig trygt dag ut og dag inn. Å fly en 737 er 100 ganger tryggere enn å sette seg i en bil, så og skylde på design pga at en trøtt pilot slo av feil switch blir feil. Kan ikke dette alle switcher under rød guard heller. Det går sikkert bra til første ulykke der det kommer fram at problemet ikke kunne fikses fordi det tok for lang tid og få løftet alle røde coverene Last edited by fjasebase; 03-04-2025 at 19:40. Reason: . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,373
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,373
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Japan Airlines A350 krasjet med Japanske Kystvakten ved landing på HND 02JAN24 | Bacardi | Flyforum | 78 | 09-01-2024 01:29 |
DHL 767F med hard landing i Beirut | Someone | Småprat | 1 | 27-09-2023 22:27 |
Cargolux 747-400F mistet deler av understellet under landing | Someone | Småprat | 7 | 10-07-2023 23:24 |
Swiftair starter Swiftair Malta | Trdfly | Flyforum | 0 | 04-09-2022 16:39 |
Trigana Air 737-400F av banen i Indonesia (20/3) | Someone | Flyforum | 1 | 22-03-2021 18:02 |