![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 981
|
![]() Quote:
Etter 17 år i fransk luksus, i alt fra museumsgjenstander som kun holdt sammen av gammel vane og teip til siste mote, har jeg enda tilgode å se eller høre noe tilnærmende den oppførselen til FCU (der man styrer autopiloten fra) de her referer til. Hvis den oppførselen er en "ting" skulle en jo tro at det er noe som kunne skje andre også og ikke bare dette bestemte flyet... I tillegg vil ikke en Airbus autopilot (i A320-serien, ihvertfall) forandre høyde av seg selv bare fordi en annen høyde stilles inn på FCU, med mindre man i tillegg velger en annen vertikal modus for autopiloten. Greit nok at de sier at granskingen ikke skal utføres med tanke på skyld, men også i 'just culture' verden er der noe som heter 'culpability' (skjødesløs/villet handling eller noe i den duren). Det er ikke det samme som skyld og betyr kun at en som flyger ikke kan gjøre som en vil for så å trekke 'sikkerhetskortet' for å rettferdiggjøre en bestemt handling (riktignok vanskelig i denne saken). Det ser jo ut som de til slutt og rest er etter det faktum at skyld vel ble tillagt annenflygeren uten håndfaste bevis, kan en vel si, siden ingen vet hva som faktisk skjedde da der ikke finnes billedlige bevis eller hva man nå tenker må til. Dermed trekkes vel menneskerettigheter og den slags også inn, og så er der vel en bok som skal selges ser det ut til... Last edited by Turtle; 31-03-2025 at 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,258
|
![]() Quote:
Jeg tenker det er merkelig om det skulle være tilfelle, og at det A L D R I har blitt nevnt ellers? Jeg er så forvirret hvorfor avherald skulle henge seg så opp i dette, man blir ikke rik av å selge bøker, og så mye oppmerksomhet har han heller ikke fått fra tematikken. Det har ikke vært headlines her. Og at dette skulle skje samtidig som at noen ble incapacitated alene i cockpit, det lukter helt sinnsykt kreativ konspirasjon mer enn faktuell reell sjans...
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 981
|
![]() Quote:
Den siste oppdateringen angående denne saken virker jo kanskje litt søkt men det virker jo som de har gjort noe arbeid i bakgrunnen for å si det sånn. Det er jo ingen tvil ut ifra det som er skrevet at dette er en personlig argumentasjon fra de som er involvert i denne oppdateringen (og boken og hva annet der måtte være). Det sier de jo også, at det er basert på rettsdokumenter og den slags og der er ikke noe direkte nytt fra flyet (som CVR og FDR, annet enn det som er tilgjengelig i det offentlige rom). Dermed blir det jo bare det, meninger, og så får det bli opp til andre instanser om de skal (eller kan) åpne opp det hele igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Krasj på flyshow i UK | jameson82 | Flyforum | 0 | 01-08-2015 16:14 |
Falcon 50 krasj på Vnukovo | Someone | Flyforum | 1 | 21-10-2014 14:39 |
Ny Norsk reg..? LN-KRASj... ;-) | G-COLE | Bilder & foto | 0 | 14-02-2011 19:03 |
Første F-22 krasj | Someone | Flyforum | 5 | 26-03-2009 10:45 |
Krasj i Armenia | zico77 | Flyforum | 5 | 15-02-2008 09:49 |