![]() |
|
![]() |
#221 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,098
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Jo lengre flykropp jo bedre blir designet til Icelandair - håper på aircraft change innen midten av september på i alle fall en av strekningene vi skal fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,098
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,199
|
![]() Quote:
Er det satt noe datoer for når 3. og 4. A321LR (TF-IAC og TF-IAD) skal leveres? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Noen som har hørt/lest hvor lenge 767`ene blir i flåten? Brukes jo mye på Østkysten - så det er ikke rekkevidden som er avgjørende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,098
|
![]() Quote:
Fra desember 2024: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,619
|
![]()
Hadde ikke Icelandair tre-fire 788 i bestilling før coronaen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,098
|
![]() Lenge før det, og den ordren ble vel solgt/overtatt av Norwegian på et eller annet tidspunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,541
|
![]()
De 3 -8 maskinene Norse nå kvitter seg med kan de vel sikkert få leid billig? Hvis de ikke vil bruke masse penger på nye seter med en gang så funker jo sikkert de eksisterende noen år til og, de er jo relativt tilsvarende de Icelandair allerede har.
Edit: disse er vel kanskje fortsatt tiltenkt å være leaset ut til air Europa? Men var det ikke et par -9 som også skulle ut?
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) Last edited by LN-HFH; 09-03-2025 at 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,098
|
![]() Quote:
Jo. De har nettopp kvittet seg eller er i ferd med å kvitte seg med de 3 787-8 maskine, som aldri riktignok var i Norse trafikk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]() Quote:
Har ikke hørt om noen 787-9 som skal ut av Norse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,541
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]() Quote:
Disse skal/har nå blitt ¨levert tilbake¨ fra Norse, og leies videre ut direkte mellom eier (AerCap) og Air Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Nå har jo Icelandair valgt å gå for nye fly (MAX og NEO) og ville det jo være rart om de skulle velge eldre 787-8…for disse tre det snakkes om er vel 10-12 år allerede. Men størrelsesmessig så er den vel midt i blinken om det er 767 som skal erstattes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,541
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,619
|
![]()
330-800 blir kanskje litt for sær for Icelandair? Og 330-900 / 787-9 for stor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Ser jo at både JFK, BOS og SEA til tider har 3 daglige avganger med 757, 737 og A321 - så et alternativ er jo å kutte tanken på wide-bodies…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]()
Nå tilbyr jo bredbukene også mer cargo-kapasitet enn A320neo/737Max, hvilket i hvert fall tidligere har vært av betydning for selskapet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøes flåte | Olebno | Flyforum | 333 | 20-04-2025 07:34 |
Hva skjer med Icelandairs TF-FIW? | jost1 | Småprat | 1 | 05-10-2014 13:38 |
Stavanger med på Icelandairs rutekart | LN-RRA | Flyforum | 25 | 04-05-2009 19:10 |
SAS IC-flåte | DonRuud | Register- og ATC-Forum | 7 | 19-10-2008 12:15 |
Icelandairs moderselskap bestiller fler 737-800'er | LN-MOW | Flyforum | 1 | 13-04-2005 06:07 |