![]() |
|
![]() |
#521 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Ellers litt morsomt de her trekker frem videreforbindelser til FlyDubais rute til Krabi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Det må vel være mulig med noe mer kapasitet østover etterhvert med både Thai og PIA ute av Oslo-markedet. Kan ikke helt se hvordan Norse skal kunne erstatte dette f.eks. En sørøst Asia rute med Thai eller Singapore og en østlig mot Kina/Korea/Japan bør funke i kombo med frakt (fisk).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 442
|
![]()
I går annonserte Støre regjeringen ifb med statsbesøket fra UAE, en ny/ forbedret luftfartsavtale (uten det ble gitt mer detaljer) med dem. Usikker på om Norge er en avtalene alene med UAE eller en fellesavtale med Danmark og Sverige slik det vel er på andre bilaterale flyavtaler.
Med tanke på at det ser ut til å gå godt for Emirates så er det litt rart at de ikke har økt frekvensen fra den 1. daglige på OSL hvis dem ikke har makset ut på den bilaterale avtalen allerede. Med en eventuell ny/ forbedret bilateral avtale kunne vi se Emirates gå opp til 2 daglige, eventuelt at Etihad starter ARN og/eller OSL fra AUH (også dem en del av UAE og dermed samme avtale som Dubai/ Emirates). Last edited by magtje; 08-10-2024 at 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Se forresten nederst på side 16 på avtalen fra 2011 https://www.gcaa.gov.ae/en/departmen...edbbb2d353.pdf Emirates har ved enkelte få ganger pre-korona hatt mer enn en daglig (7 ukentlig), men basert på et intervju vi i Flypodden gjorde med dem for noen år siden, er det også opptatt av å beskytte yield. Og dermed holder litt igjen. Dessuten handler det litt om kapasitet og totale nettverk Last edited by Someone; 08-10-2024 at 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 442
|
![]() Quote:
Så hvordan kunne de da fly lovelig til Dubai? De fløy vel allerede til Dubai vel da avtalen ble inngått i 2011 og fortsatte vel flere år etterpå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 442
|
![]() Quote:
Fant denne på samme nettside, som er en egen avtale mellom UAE og Norge, men mangler desverre dato for når den ble signert, men er nok trolig en avtale som erstattet den du linket til. Ser også tilsvarende egne avtaler for Sverige og Danmark. Ved et kort overblikk ser denne avtalen til å være mer liberal (mindre restriktiv) enn fellesavtale fra 2011 der vertslandet bestemmer hvilke av deres egne flyselskaper som skal få lov og restriksjonene som gjelder så lenge den er gjensidig mellom Norge og UAE. Og som du nevnte er det heller ikke her noen begrensinger i ruter, frekvens eller kapasitet så lenge dette gjøres likt fra begge land. Dvs hvis Norge tillater 2 selskaper mellom OSL og DXB med 14 ukentlige, så må dem også tillate 2 UAE selskaper på samme rute og med samme frekvens. Og tillater Norge f.eks SAS mellom BGO og AUH, så må også Emirates få fly samme rute. Last edited by magtje; 08-10-2024 at 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Det er uansett neppe den bilaterale avtalen som har holdt Emirates på 1x daglig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 442
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2019
Location: OSL
Posts: 52
|
![]()
Går ned til 777-200LR neste vinter (og dermed ingen First ser det ut til ifølge Amadeus)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]() Quote:
Last edited by Herlov; 12-02-2025 at 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2019
Location: OSL
Posts: 52
|
![]()
Men ser ut til at 77L har nye Businessclass, med 2-2-2 i det minste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2019
Location: OSL
Posts: 52
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,601
|
![]()
Forbedringen på OSL-ruten består vel hovedsaklig av at det nå blir flatseng og at man slipper midtsetet på biz. Mulig førsteklassen solgte såpass dårlig på OSL at de kuttet den ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Ryktes vel 77L er litt midlertidig og OSL trolig står i kø for A350
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2019
Location: OSL
Posts: 52
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates pensjonerer sin første 777-300ER | Someone | Flyforum | 2 | 08-11-2016 11:20 |
Emirates EK160 - avgang fra Oslo 2.september 2014 | Cecilie | Bilder & foto | 0 | 29-12-2014 16:34 |
SAS Trafikktall SEPT 2014 | vstenhjem | Flyforum | 4 | 08-10-2014 13:19 |
Emirates med fine priser i C fra Kiev til Asia Jan-Apr 2014. (NB! Kort frist...) | HS-TLD | Reiseforum | 0 | 15-12-2013 16:21 |
Emirates sin første 777-300ER er her... | LN-OSS | Flyforum | 10 | 15-03-2005 18:35 |