![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,661
|
![]()
Å fly i denne havna plutselig på bucketlista.
http://all.livestech.com/2016/08/31/...rom-the-1950s/ Quote:
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,676
|
![]()
OH yes! Hele juni-lønninga uten skatt går nok med for en tur over Atlanteren, hvis de bestemmer seg for å selge billetter på den turen, men guuuu hvor artig det hadde vært!
Noen som har hørt noe mer om hvordan dette prosjektet ligger an for tiden? Lenge siden det har vært en oppdatering på nettsiden deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
De skal ihvertfall få montert understell og hun skal stå på egne lange ben i år, så det går framover.
Vet ikke hvilken side du refererer til, da det virker som om de har flere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Ikke noe liv I lenka ovenfor.
Er det snakk om å over Atlanteren i denne Super Connien? Da må dem vel få spesial laget høyoktan bensin, slikt produseres ikke lenger.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Siden den skal flys regelmessig med passasjerer, regner jeg med at de gjør som andre og flyr med 100LL og lavere power setting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Det har visst vært noen tilfeller før med motor brann etter detonasjon hvis oktanen var for lav. Kanskje finnes det noe oktan "booster" som er godkjent og dette har de vel tenkt på, men jeg stusset på at det skal flyes over Atlanteren med pax.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Det er ikke meningen å fly over Atlanteren med pax såvidt jeg vet. På kortere turer er det jo ikke noe problem å redusere. B29 osv uten bombelast klarer seg også fint med redusert kraft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Vil tro det blir en ferry flight uten annet enn spesielt inviterte muligvis.
Det blir uansett gjort endel forandringer på maskinen. Cockpit blir f.eks. høyst moderne. Litt synd egentlig, men forståelig slik den skal brukes i dagens luftrom. http://superstar.lufthansa.com/en/a-new-super-star.html Last edited by CFM; 22-05-2017 at 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,676
|
![]()
Nei, det er vel kun snakk om en ferry-flight over og muligens en spesialcharter i ny og ne. Ellers blir den vel gående på diverse flyshow og spesielle anledninger rundt i Europa. (Noen som vet om Breitlings L-1049 flyr noen lengre turer?)
Det ville jo vært fantastisk hvis de kunne finne nok betalingsvillige til å fly den over til f.eks. Oshkosh eller andre stor-stevner i USA, men det spørs vel om det er a) nok nerder, og ikke minst b) om nevnte nerder har tjukk nok lommebok, -eller kanskje heller riktig fargenyanse på kredittkortet... Godt spørsmål fra RTP om fuel, jeg aner ikke, men vil tro at de har tenkt nøye på det. Meget mulig at power blir ofret så den kan tanke 100LL -med noe tilsetning?- og derav følgende vektreduksjon = kortere rekkevidde. Cockpitpanelet blir tilsvarende C-130J, (nyeste Hercules) ihvertfall foran pilotene. Det må til for å få den sertifisert til kommersiell pax ops etter nåværende regler. Hva de gjør med maskinistens instrumentpanel vet jeg ikke. Vil vel tro at endel av originalinstrumenteringen der kan beholdes med mindre modifiseringer, det er vel stort sett mest på NAV/COM at nyere krav slår inn for fullt. Lenke som burde funke, men som nevnt ikke oppdatert siste året: https://www.lufthansa-technik.com/super-star-news Last edited by KnutW; 23-05-2017 at 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Fikk tilfeldigvis litt inside info fra LH Teknisk idag av en som har vært involvert i prosjektet i mange år. Prosjektet har gått på sparebluss en stund siden det ikke passer så godt til spareprogrammene innad i konsernet.
Det har også vært foreslått å droppe prosjektet helt, men siden det har fått såpass oppmerksomhet vurderer man PR effekten som så stor, at man iallefall vil gjøre den luftdyktig. First flight er egentlig planlagt i første kvartal neste år, men ikke ble overrasket om den blir noe utsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,676
|
![]()
Takk for oppdatering! Har skjønt at det er nedprioritert, men pga at det har kommet såpass langt som det har er det vel greit å fortsette med minimumsbemanning. Prosjektet blir sannsynligvis kraftig forsinket, men får håpe den kommer seg i luften til slutt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2005
Posts: 251
|
![]()
__________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee!!! Jules Winnfield 1994 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,520
|
![]()
Den vil aldri bli flyvedyktig igjen, men er nå i hvertfall montert. Så skal den demonteres igjen og sendes til Münster/Osnabrück Airport for maling. Så ende opp tilbake i Frankfurt på utstilling.
https://vintageaviationnews.com/vint...uper-star.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa og nye Berlin (splittet fra Lufthansa forsøker å stanse Emirates i Tyskl.) | AirbusTrond | Flyforum | 3 | 17-01-2011 11:02 |
2 for en på Lufthansa | Concorde | Reiseforum | 3 | 18-09-2009 13:12 |