![]() |
|
![]() |
#1001 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Ser ut som det blir en lang tur til ingensteds for passasjerene ombord i SK957 ARN-MIA i kveld? Snudde et sted mellom Grønland og Newfoundland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 205
|
![]()
Snart ombordstigning på SK916 JFK-CPH. Satser på at vi får OK vær bortover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Livsnyter
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 263
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,276
|
![]()
SK903 ARN-EWR snudde nesten ved Molde i dag, og diverter til CPH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,217
|
![]() Quote:
Men det store spørsmålet er jo hvor lenge de blir i CPH, i stedet hvis de hadde returnert tilbake til "hjem". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,353
|
![]()
Er ikke CPH teknisk base for SAS sine langrutemaskiner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,276
|
![]()
Jo, og når det ryktes tailstrike på avgang, er det greit dra dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
De hadde en maskin tilgjengelig der, det er nok hovedårsaken i dette tilfellet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
|
![]()
SK929 CPH - ATL er kansellert idag, er det teknisk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]() Last edited by LN-MOW; 10-01-2025 at 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
|
![]()
AF30, AF32 og KL621 hadde ingen problem på Atlanta igår, landet der uten forsinkelser, den ene AF maskinen forsinket, men det var pga forsinket avgang fra Paris.
Er det SAS kapteinen som avgjør om de skal foreta flyturen, eller er det en kontordame på Operations i København ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,276
|
![]()
En ting er å lande i ATL. Spørsmålet er hvor mange som kommer videre og det da kanskje er bedre kansellere og route passasjerer via andre steder.
Ellers vil jeg ikke akkurat kalle operations for «kontordamer»……de har en god peiling på hva de driver med |
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 460
|
![]() Quote:
Men det er jo litt ironisk at SAS som er vant til snø og is innstiller mens flyselskaper fra varmere strøk ikke gjør det. Men til forsvar så var det totalt KAOS i ATL i går. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Hvis ikke du er garantert deicing og handling i rimelig tid, er det gambling å dra. Det sto 7-avganger i deicing kø langt utpå ettermiddagen. 90% av connectionpax’en ville manglet og de innkommende ville bli overlatt til en usikker skjebne. Og disse er i flertall til ATL..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
|
![]()
De jobber jo på et kontor ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 460
|
![]()
KL622 (som kom inn som KL621) er i luften den mot AMS, men tok av nesten 5 timer forsinket.
Er nå (kl 12:42 Europatid) rett øst for St. John, Canada. KL623 med returen KL624 som er tidlig avgangen ble innstilt i går begge veier. Last edited by magtje; 11-01-2025 at 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Ok, men poenget er uendret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status) | Airbus 330 | Flyforum | 159 | 11-05-2025 11:10 |
SAS, Antall SAS Avganger/Ankomster fra Evenes | Tarzan | Småprat | 3 | 05-04-2015 02:54 |
Oversikt/ forsinkelser - Wizzair KTW-NAP 2/8 | Jonek | Småprat | 7 | 27-08-2014 19:47 |
Hjelp til å finne oversikt over avganger fra OSL 19. April 2010? | -Daniel92 | Flyforum | 7 | 15-10-2010 22:04 |
DAT med ni kansellerte avganger fra Florø i går | FlightDeck | Flyforum | 19 | 03-02-2008 23:36 |