![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
|
![]()
Ser ut som det blir en lang tur til ingensteds for passasjerene ombord i SK957 ARN-MIA i kveld? Snudde et sted mellom Grønland og Newfoundland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,153
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 205
|
![]()
En som manglet ESTA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 266
|
![]()
Kraftig turbulens...
Må vel ha vært gale hvis de snur flyet etter å ha fløyet så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 211
|
![]()
Billeder fra kabinen
https://x.com/Turbinetraveler/status...317826370?s=19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Den gik ikke til KEF.
På flightrader står der diverting to Copenhagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Det er også en sak om det på VG:
https://www.vg.no/nyheter/i/Gy6pQx/s...ftig-turbulens "Flyet har vært utsatt for ganske kraftig turbulens og da må det gjennomføres en omfattende undersøkelse, sier Alexandra Lindgren Kaoukji, pressesjef i SAS, til TV4." Flyr til CPH, da det vil være mye mer komplisert med teknisk sjekk i USA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Sies en motor også stoppet en liten periode her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,913
|
![]()
Verdensmetropolen Miami tilbyr nok ikke slike tjenester
![]() $$$ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: Maastricht
Posts: 136
|
![]()
Er vel ganske standard at man returnerer til Home base i sådanne situationer. Det er selvfølgelig anstrengende for passagererne. Men hvis det betyder at flyet kan komme i luften igen hurtigere er det vel end bedre løsning for alle? Tror ikke der er noget at klandre SAS for her. Selvom de helt sikkert kunne få flyet tjekket i MIA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Man ser alt blir vektløst og fyker opp i video tatt inne i kabinen.
https://www.dagbladet.no/video/kraft...s-fly/DCZrVqtR |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,717
|
![]()
Som følge ryker nå CPH-JFK i dag, vi får håpe de får sjekket ut kjerra etter hvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,375
|
![]()
De kan være glade de ikke må hanske med FAA. Tror ikke de ville vært nådige, om motorstans og skjedde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Mitt verste mareritt
![]() ...og det kjipeste er, at dette vil forekomme oftere og oftere jo lengre inn i klimaendringskaoset vi beveger oss.
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 852
|
![]()
Hadde vært gøy å ha vært ombord. Det er jo ganske tett flytrafikk i det området, da må det vel ha vært noen andre maskiner som fikk samme forhold. De gangene jeg har opplevd sterk turbulens, så virker det som flyet ikke har gjort noen korrigeringer på høyde eller kurs, så da er vel alle slike værforhold ganske kortvarige i tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Livsnyter
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 261
|
![]() Quote:
Det er vel ikke lenger siden enn i mai i år at Singapore Airlines hadde en lignende (men verre) hendelse der flere havnet på sykehus og èn døde av hjertetrøbbel da situasjonen oppsto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Newcomer
Join Date: Jul 2008
Posts: 41
|
![]() Quote:
Med andre ord en descend rate på behagelige 1430 fot/min. Tror vi sier at flyet «gikk ned til lavere høyde» i stedet for «falt», jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
For alle andre enn fly nerds tror jeg at det plutselige fallet på videoen ikke oppleves som en rolig nedstigning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]() Quote:
Kraftig jetstrøm med tilhørende lavtrykk. Lite is rundt Grønland osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
Join Date: Jul 2008
Posts: 41
|
![]()
Det omtalte «fallet» har ingenting med turbulens å gjøre. Det er en bevisst nedstigning for å forsøke å komme ut av luftlaget med turbulens, og skjer en stund etter det du ser på videoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA | LN-MOW | Flyforum | 417 | 27-05-2023 19:59 |
LH 469 AUS - FRA sikkerhets landing etter kraftig turbulens | dc-8-63 | Flyforum | 11 | 05-03-2023 08:12 |
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA | OttoL | Flyforum | 4 | 06-10-2022 22:59 |
Syv flypassasjerer skadet etter kraftig turbulens | Hpkris | Småprat | 7 | 08-01-2012 22:50 |
SAS Aibus utsatt for kraftig turbulens | CK | Flyforum | 4 | 31-01-2005 20:25 |