Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 10-11-2006, 14:24   #11
cabincruiser
ScanFlyer Blue

Default Re: Frykter svekket flysikkerhet

Quote:
Originally posted by Spirit

vil ikke kalle det uforsvarlig hvis dette muligens kan hende 1 eller 2 ganger i uka, med 2 dager mellom hver gang dette muligens kan forekomme.Men hvis det bli mer enn det synes jeg det blir uforsvarlig.
Men det har jeg ingen tro på at skjer i norsk luftfart.Det er sikkert regler (uten at jeg vet det) på hvor mange timer cabin crew kan jobbe totalt pr uke i luften?og det er klart at hvis det finnes et slikt tak på timer blir det uforsvarlig hvis dette taket overstiges. Det er jo helt klart helheten over en tidsperiode som gjør om dette er forsvarlig eller uforsvarlig.
Du vet åpenbart ikke hva du snakker om, når du ikke anser 17-18 timers arbeidsdag for uforsvarlig. Du har heller ikke peiling på hva sikkerhet dreier seg om på et fly. Man skal være alert og fokusert ved avgang og landing, og kapabel til å ta ledelsen for å evakuere et fly ved en ulykke. Man skal være "fit for flight". DET er man ikke etter en så lang arbeidsdag. Da er man ekstremt fysisk sliten etter å ha været på bena hele dagen, og også utmattet psykisk. Etter en slik dag orker man ikke å se "folk".

I og med at du er så uvitende som ditt innlegg tyder på, så ser jeg ikke hensikten med å ytterligere prøve å forklare deg hvordan arbeidsdagene i lufta foregår.

Men spør deg selv: Hvordan har det seg at arbeidstagere i en helt vanlig kontorjobb har maks 9 timer om dagen (maks 13 ved overtid), mens du i lufta kan jobbe opptil 18 timer. Ser du ikke problemet? Synd for deg.
cabincruiser is offline   Reply With Quote

Posting Rules