![]() |
|
![]() |
#161 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 343
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,895
|
![]() Quote:
Men så lenge man sliter med stengte luftrom så er det ikke så lett... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,620
|
![]()
For å ha en konstant regnes "lengste rute" som storsirkelen mellom de respektive flyplassers Aerodrome Reference Point (ARP). Iom at dette aldri er praktisk mulig å fly vil utfløyet distanse alltid være noe lengre.
Wikipedia sier: Since November 9, 2020, the longest active scheduled passenger flight by great-circle distance is Singapore Airlines' Flights SQ23/SQ24[20] using an Airbus A350-900ULR between Singapore and New York–JFK at 15,349 kilometres (9,537 mi; 8,288 nmi).[21] The longest ever scheduled passenger flight was Air Tahiti Nui's flight TN64 using a Boeing 787-9, flying non-stop from Faa'a International Airport in Papeete, Tahiti to Paris–CDG,[22] a distance of 15,715 kilometres (9,765 mi; 8,485 nmi) in a scheduled duration of 16 hours, 20 minutes.[23] This route was operated from March to April 2020 LN-FNB fløy ca 15.100 km på turen fra Oslo til Darwin, storsirkelen er på 12.820 km. Utfløyet distanse holder til pallplassering, men storsirkeldistansen er ikke blant topp 30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 343
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,620
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]() Quote:
Mye tyder vel på at maskinen fløy ganske tom ned til Darwin, det du her sammenligner med er faste ruteflyvninger med petensielt fulle fly. På vei tilbake flyr de DRW-BKK-FCO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 343
|
![]()
Jaja, du verden, fullt klar over det. På vei ned fløy de med omtrentlig 15 mennesker om bord og ingen bagasje, så det var ikke ment som en sammenligning på den måten. Like fullt morsomt synes jeg å vite, da det ikke er hverdagskost at noen så lange flyvninger, tomme eller ei, starter eller slutter her oppe hos oss
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
|
![]()
Militærcharter. Norse fløy italienske soldater til Alaska tidligere i år også. Subcharter for Albastar, som ikke har egnet materiale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,971
|
![]()
Tøft at de har forsøkt å invadere både Alaska og Australia på ett og samme år. Dette må jo ha vært rimelig overraskende angrep begge to.
Kan det ha vært sprit, gull og seksualpartnere de var ute etter eller tror man det var andre motiver?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,481
|
![]()
Italienske lire.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,620
|
![]() Quote:
På vei til en NATO-øvelse på Evje ved Kristiansand hadde de chartret en A320 fra Volare. Etter hvert som marsjordren gikk nedover i systemet og frem til Volares charteravdeling ble Kristiansand til Kristianstad. Det førte til at 180 bevæpnede italienske soldater marsjerte inn på flyplassen i Sverige, 25 år før svenskene ble NATO-medlem. Og for virkelig å krone verket var dette alpejegere med en uniform som minnet mest om Capitan Alberto Bertorelli fra Allo allo: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,218
|
![]() Quote:
hahaha, den der historien husker jeg godt Knut ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]() Quote:
https://www.washingtonexaminer.com/m...en-by-mistake/ Sverige hadde nok mer aa frykte fra sovjetiske ubaater i skjaergaarden, som "Whisky on the rocks" i 1981.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,620
|
![]() Quote:
"Neida, her er det bare å komme!" "Grazie! Grazie mille!" svarte vedkommende og slengte på røret. Ikke så lenge etter landet Volares direkteflight fra Kristianstad ![]() Nuvel. Tilbake til Norse! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 374
|
![]()
Ser ut som Ln-FND gjør en masse «små hopp» rundt Middelhavet, Georgia og Pakistan. Her kan en bare spekulere på hva greia er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,620
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 352
|
![]()
Maskinen gikk OSL-ATH-LCA-TBS-ISB. Den har ikke vært innom BEY. Veldig mange av flyvningene til LCA og TLV vises som BEY på Flightradar, av en eller annen grunn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Danmarkstråden - (utenom København) | Someone | Reiseforum | 26 | 09-05-2019 09:58 |
Norwegian ruteprogram - agentsider | 73H | Småprat | 3 | 18-03-2014 18:58 |
Redusert ruteprogram på Sola. | wf145 | Flyforum | 0 | 17-05-2010 21:48 |
Flybevegelser på ATC | Bizflyer | Flyforum | 5 | 21-12-2006 15:45 |